شناسه خبر : 102761
دوشنبه 23 مرداد 1402 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چگونگی ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون به ایثارگران

چگونگی ارائه تسهیلات تا سقف 100 میلیون به ایثارگران/ پرداخت تسهیلات عتبات ویژه خانواده ایثارگران از سوی بانک دی

فاش نیوز - مدیر عامل بانک دی ضمن اشاره به تفاهم صورت گرفته از سوی بنیاد شهید با این بانک در خصوص پرداخت تسهیلات سفر عتبات عالیات به خانواده ایثارگران، از آغاز پرداخت این وام خبر داد.

علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی همزمان با روز خبرنگار ضمن بازدید از پایگاه خبری حیات به تشریح فعالیت ها و خدمات این بانک به جامعه ایثارگری پرداخت.

وی با تبریک روز خبرنگار گفت: امیدواریم که ما هم بتوانیم کنار شما خبرنگاران، مطالباتی را که ایثارگران، خانواده شهدا و مخاطبین شما در حوزه بانکی از بانک دی دارند را محقق کنیم.

قیطاسی افزود: از آنجایی که جامعه هدف بنیاد شهید حقوق خود را از بانک دی دریافت می‌کنند و تامین مالی این عزیزان از طریق این بانک راحت‌تر است، میان بانک دی و اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید، تفاهم‌نامه‌ای به منظور ارائه تسهیلات منعقد شد. بر این اساس سهمیه‌ تسهیلات در ابتدای هر سال مشخص و به بنیاد شهید اعلام می شود که توزیع استانی این سهمیه توسط بنیاد شهید صورت می گیرد.

مدیرعامل بانک دی در ادامه گفت: برای ارائه این تسهیلات شرایط مناسبی در نظر گرفته شده تا متقاضیان بتوانند به آسانی به این تسهیلات دسترسی داشته باشند.

وی بیان کرد: از سال گذشته در بانک دی تفاهم نامه‌هایی با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد و  دستورالعمل‌هایی برای ارائه خدمات به ایثارگران تهیه گردید. بر این اساس مقرر شد تا برای ایثارگران و جامعه هدف بنیاد که در سامانه «ایثار من» درخواست خود را ثبت می نمایند تسهیلات خردی در نظر گرفته شود، لذا در این فرایند می بایست درخواست ها در ابتدا به تایید بنیاد شهید برسد و سپس بصورت سیستمی به بانک دی ارسال گردد و در گام بعدی روند تکمیل پرونده توسط شعب بانک دی صورت پذیرد.

مدیر عامل بانک دی همچنین گفت: اگر ایثارگران حقوق‌بگیر بانک دی باشد و یا اینکه حقوق خود را از سایر نهادها و وزارتخانه ها دریافت کند درصورت ارائه گواهی کسر از حقوق از سازمان خود می تواند برای دریافت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بدون ضامن ، تسهیلات دریافت کند.

به گفته مدیر عامل بانک دی هر یک از اعضای جامعه هدف اگر متقاضی دریافت تسهیلات با مبلغ بیشتر از 100 میلیون تومان باشند، برای مازاد آن نیاز به معرفی ضامن دارند.

وی تاکید کرد: برای ضامن، شرایط اعتبار سنجی دریافت تسهیلات خرد که پیش از این اعلام شده اعمال خواهد شد.

 

مدیر عامل بانک دی خاطر نشان کرد: دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری برای افرادی که از طریق سامانه بانک مرکزی درخواست خود را ثبت کرده باشند اعطای تسهیلات قابل پرداخت می باشد به گفته قیطاسی شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج برای افراد عادی با ایثارگران متفاوت بوده به نحوی که ایثارگران دو برابر فرد عادی امکان دریافت تسهیلات در این حوزه را طبق قانون خواهند داشت. در صورتی که سن زوجه از 23 سال کمتر و زوج از 25 کمتر باشد، سقف بیشتری از تسهیلات را طبق قانون بودجه 1402 دریافت خواهند کرد ، دریافت این تسهیلات در تمام شعب بانک دی برای افرادی که از طریق سامانه اقدام کرده‌اند در صورت معرفی یک ضامن انجام خواهد شد.

قیطاسی با بیان اینکه روند ارائه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بانک دی رضایت‌بخش است، افزود: بانک دی در چهارماه اول سال تمام سهمیه تسهیلات ازدواج باقی مانده از سال گذشته را مصرف و تمامی سهیه خود را در خصوص ارائه این تسهیلات پرداخت کرده است. در هر کدام از شعب ما حداکثر یک یا دو نفر در صف انتظار به‌سر می‌برند و افرادی که برای دریافت تسهیلات در مرداد ماه نیز اقدام کرده بودند، سهمیه خود را دریافت کرده‌اند.

 

وی در خصوص رسیدگی به اعتراض و شکایات جامعه هدف در خصوص دریافت تسهیلات بیان کرد: واحد شکایات ما به صورت شبانه‌روزی با شماره 28930 آماده پاسخگویی و رسیدگی به تمامی موارد هستند. در این سامانه اطلاعات جامعه عزیز ایثارگر که هر ماه از این بانک حقوقشان را دریافت می‌کنند، ثبت شده است. بنابراین در صورت تماس برای شکایات به سرعت از طریق سیستم این سامانه شناسایی شده و مشکلات آنها در اولویت رسیدگی قرار می گیرید که حداکثر در مدت زمان 24 ساعت به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد.

مدیر عامل بانک دی گفت: باید توجه داشت که این بانک علاوه بر بنیاد شهید با مراکز دیگری نیز طرف قرارداد است. از آنجایی که بیش از 650 هزار نفر از سهام‌داران این بانک ایثارگران هستند و بیش از 400 هزار نفر از حقوق بگیران ما را جامعه هدف بنیاد شهید تشکیل می دهد، تفاهم‌نامه‌ خاصی مابین بانک دی و بنیاد شهید برقرار شده تا تمامی افراد ثبت نام شده در سامانه «ایثار من» پس از معرفی و تایید از سوی بنیاد شهید بتوانند اقدام به تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات عتبات عالیات از سوی بانک دی به جامعه ایثارگری عنوان کرد: از سال گذشته براساس رهنمودها و تاکیدات معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بنا شد تا امکان اعزام عزیزان ایثارگری که به زیارت عتبات‌عالیات مشرف نشده‌اند، فراهم شود. در این راستا سازمان سیاحتی کوثر، برای این که این مسیر را هموار کند، نیاز است با ارگان‌های مختلفی مانند بانک، سازمان هواپیمایی و سازمان گردشگری و... تفاهم نامه‌هایی را تنظیم کند.

قیطاسی افزود: در این مورد تفاهم‌نامه‌ای با بانک دی برای تامین مالی مورد نیاز تنظیم شد تا تسهیلات قرض‌الحسنه به آن دسته از عزیزانی که از طرف سازمان سیاحتی کوثر معرفی می‌شوند، برای انجام سفر پرداخت شود. این امر از سال گذشته آغاز شده و تسهیلات به آن دسته از کسانی که تا کنون معرفی شده‌اند، پرداخت گردیده است.

مدیر عامل بانک دی با تاکید بر اینکه شبکه بانک دی در تمامی کشور به صورت یکسان عمل می‌کند، بیان کرد: افتتاح حساب و ارائه خدمات به صورت آنلاین در تمام شعب ما به مشتریان این بانک اعم از جامعه هدف و سایر مشتریان، ارائه شده و امکان خدمات‌رسانی برای تمامی مشتریان در استانها فراهم است.

به گفته وی جدا از 91 شعبه‌ای که بانک دی در سراسر کشور دارد، در مراکز بنیاد شهید نیز در 205 نقطه از کشور میز خدمت دایر گردیده است‌.

مدیرعامل بانک دی در ادامه افزود: در راستای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان، با پست بانک ایران نیز تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که این تفاهم نامه از ابتدای مردادماه اجرایی شده است. بر این اساس در تمامی شعب و باجه‌های پست بانک سراسر کشور که بیشتر از 6000 نقطه تماس است، امکان ارائه خدمات بانک دی فراهم شده است.

وی در پایان بیان کرد: بانک دی برای ارائه سرویس، نزدیک به 8000 دستگاه خودپرداز به صورت مالکیتی و مشارکتی در سطح کشور دارد تا از این طریق نقاط تماس خدمات خود را با جامعه هدف گسترده‌تر کند. با تمام این اوصاف اگر عزیز ایثارگری در هر نقطه از کشور، برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شد، با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات، ثبت شکایت کرده و مطمئن باشد که از طریق کارشناسان ما در مدت زمان 24 ساعت به شکایتش رسیدگی خواهد شد.

اینستاگرام
100 میلیون بهتون میده
۲۰ میلیون مسدود میکنه ...
۳ میلیون کارمزد برمی‌داره...
سودش ۲۸ در صده ....
ماهی ۲۸۰۰ هم باید ۳۶ ماهه قسط بدید !!!! کاری که با من کردن ....
اینم خدمات بانک دی برای خانواده ایثارگران که با سرمایه ما تأسیس شد .
حالا هرکی میخواد بسم الله....
واقعا شدیم آقایان گرفتار برویم وام بگیرم وام برای سفر کربلا اربین حسینی وام زیارتی بعدش وزارت کار و امور اجتماعی دهگ چهار باشیم یا هر دهگی پایینی بنیاد شهید هم نمی داند وام گرفتم بعد هم حقوق منعیشت جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج قط بشود و آقای قاضی زاده هاشمی بفکر نیست عزیزان ما منعشت بگیران تا کی باید دهک بندی که قانوني هم نمایندگان مجلس فراکسیون مجلس قبول ندارد با تندروی روبری بشویم آقای مسوليت داری تمام کنید بخدا خانواده های جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج درصد را داری دچار مشکل خانوادگی می کنید از ما گفتن کربلا آرزوی به حرم امام حسین و ابوالفضل عباس داشتم ولی چون حقوق کم هستش و موقه از اول سال ندادن نمی توانیم بیایم اربین حسینی ؟ برادران که عازم کربلا هستند التماس دعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi