شناسه خبر : 102825
سه شنبه 24 مرداد 1402 , 16:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کپی برداری عجیب یک روزنامه داخلی از BBC و اینترنشنال

فاش نیوز - چرا برخی رسانه ها در داخل که از بودجه بیت المال نیز ارتزاق می کنند، رسما به تریبون و حافظ منافع آمریکا در ایران بدل شده اند؟!

کپی برداری عجیب یک روزنامه داخلی از BBC و اینترنشنال

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

کپی برداری عجیب یک روزنامه داخلی از بی بی سی و اینترنشنال

روزنامه اعتماد در واکنش به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در اقدامی تأمل برانگیز از ادبیات رسانه های معاند کپی برداری کرد.

این روزنامه منتسب به جریان غربگرا در واکنش به این خبر، از بکاربردن کلیدواژه «اقدام تروریستی» و «تروریست مسلح» امتناع کرده و بجای آن از عباراتی همچون «حمله مسلحانه» و «مهاجمان مسلح» استفاده کرد.

این دقیقا همان ادبیاتی است که رسانه های معاند از جمله بی بی سی و اینترنشنال استفاده می کنند. هدف از بکاربردن این ادبیات نیز، انحراف افکارعمومی از ماهیت اصلی این قبیل اقدامات است.

 

سال گذشته، دقیقا در میانه اغتشاشات، عناصر تکفیری تروریستی از فضایی که بانیان اغتشاش به وجود آورده بودند استفاده کرده و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را رقم زدند. امسال نیز تروریست ها در آستانه سالگرد اغتشاشات به این عمل جنایتکارانه اقدام کردند.
 

 

اینکه رسانه هایی از جمله بی بی سی و اینترنشنال از بکاربردن کلیدواژه «حمله تروریستی» امتناع می کنند کاملا مشخص است. چرا که کارفرمای این حمله تروریستی، آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند و به همین خاطر رسانه های معاند، چون «به فرموده» عمل می کنند، نباید آن را مصداق تروریسم قلمداد کنند.
 

 

اما سوال اینجاست که چرا برخی رسانه ها در داخل که منتسب به جریان غربگرا هستند، دقیقا همین دستورالعمل را پیاده می کنند؟! مگر این رسانه ها برای تولید محتوا از خارج از کشور خط می گیرند؟! مدیران رسانه های مذکور باید درباره این شائبه پاسخگو باشند.

 

کارزار مشترک رسانه ای برای روحیه دادن به آمریکا

نوع رفتار دولت های اروپایی با گروهک تروریستی منافقین در ماههای اخیر، آزادی اسدالله اسدی دیپلمات اسیر ایرانی، عقب نشینی آمریکا در مسئله آزادی اموال بلوکه شده ایران، توافق ایران و عربستان، عضویت رسمی ایران در شانگهای و اجرای روند مشابه برای عضویت رسمی ایران در بریکس، تحرکات مثبت و پیوسته دستگاه دیپلماسی ایران بدون برجام و FATF و...همگی از جمله مصادیقی است که موجب سرخوردگی آمریکا در موضوع ایران شده است.

موارد مذکور رسانه های معاند را به تکاپو انداخته تا از این فضاحت برای آمریکا، دستاورد بتراشد. برای همین این رسانه ها به خط شده اند تا اینگونه القاء کنند که مجموعه اتفاقات رخ داده در حوزه سیاست خارجی و از جمله آزادسازی اموال بلوکه شده ایران، منفعتی برایمردم کشورمان ندارد.

در این میان برخی رسانه های داخلی نیز با رسانه های معاند همصدا شده و دقیقا در عملیات روانی و کارزار رسانه ای آنان سهیم شده اند.
 

 

در جدیدترین نمونه بی بی سی و اینترنشنال و رادیوفردا به گزارش روزنامه شرق استناد کرده اند. در این گزارش آمده است:«اگر راهبرد دولت گذران روزمره و باری به هر جهت و از این ستون به آن ستون باشد، شاید بشود با این اقدامات مدتی سر کرد.» در ادامه این مطلب آمده: «اما بدون شک، تشدید مستمر انواع بحران‌ها در حوزه‌های متعدد به دلیل فقدان منابع کافی و مدیریت کارآمد ادامه خواهد یافت.»
 

یک سوال؛ چرا برخی رسانه ها در داخل که از بودجه بیت المال نیز ارتزاق می کنند، رسما به تریبون و حافظ منافع آمریکا در ایران بدل شده اند؟!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi