شناسه خبر : 102844
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مدافع حرم شاهچراغ مدال شجاعت اهدا شود

فاش نیوز - مخاطبان خبرگزاری فارس پس از مشخص شدن ابعاد حادثه تروریستی شاهچراغ با ثبت کمپینی در سامانه فارس من نوشتند: به اولین نفری که عامل حمله به شاهچراغ را به زمین انداخت، مدال شجاعت اهدا شود، چرا که اگر این کار را انجام نمی‌داد، انسانهای بی‌گناه زیادی به شهادت می‌رسیدند.

فارس من| به مدافع حرم شاهچراغ مدال شجاعت اهدا شود

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها: «به مدافع حرم شاهچراغ مدال شجاعت اهدا شود» این پویش را روز گذشته مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند.

 

جای هر بی‌سروپایی نَبُود صحنِ حرم

روز یکشنبه هفته جاری حوالی ساعت 19 بود که یک تروریست مسلح بیرون از محوطه حرم حضرت احمدبن‌موسی شروع به تیراندازی کرد و از درب باب‌المهدی وارد موطه حرم شد.

این فرد تروریست که در ابتدا یکی از خدام حرم و سپس یکی از نیروهای محافظ حرم را هدف قرار می‌دهد تلاش می‌کند تا بدون وقفه خود را به صحن و شاید داخل محوطه اصلی حرم برساند و اهداف شوه خود را با 8 خشاب مملو از فشنگ محقق کند.

به همراه این فرد تروریست 240 فشنگ جنگی و حتی بنزین و فندک هم بوده است تا دست به هرکاری بزند.

فرد مهاجم اما  به محض خروج از دالان ورودی حرم با تیراندازی حافظان حرم مواجه شده و تغییر مسیر می‌دهد.

همزمان با این تغییر مسیر بخشی از حواس فرد مهاجم هم متوجه صدای تیراندازی نیروهای امنیتی حرم می‌‌شود و در این فرصت یکی از خدامان حرم که از اعضای بسیج هم هست با رشادت و از خودگذشتگی تمام، در یک حرکت سریع از پشت سر خود را به فرد مهاجم می‌رساند و او را به زمین می‌اندازد و سپس او را می‌گیرد و در کمترین فاصله زمانی (حدود 4 ثانیه) نیروهای امنیتی خود را به فرد تروریست می‌رسانند تا فرایند دستگیری کامل شود.

مخاطبان فارس در این پویش نوشته‌اند: «به اولین نفری که عامل حمله به شاهچراغ را به زمین انداخت، مدال شجاعت اهدا شود، چرا که اگر این کار را انجام نمی‌داد، انسانهای بی‌گناه زیادی به شهادت می‌رسیدند.»

شما می‌توانید از اینجا این کمپین را حمایت کنید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi