شناسه خبر : 102853
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرکل دفتر تسهیلات رفاهی بنیاد شهیداعلام کرد:

تشریح جزئیات واگذاری خودروهای داخلی و خارجی به ایثارگران واجد شرایط

مشمولین ماده ۴۵، جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی مورد تایید کمیسیون پزشکی با الویت درصدجانبازی و نیز آزادگان، فرزندان و همسران شهید معلول می توانند از طرح خودروی داخلی بهره مند شوند که برای هر کدام از این افراد ۲۵۰ میلیون وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است.

تشریح جزئیات چگونگی واگذاری خودروهای داخلی و خارجی به ایثارگران

فاش نیوز - مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح شرایط واردات خودروی خارجی و خودروهای داخلی ویژه ایثارگران پرداخت.

میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با اشاره به کلیات طرح اعطای خودرو به ایثارگران گفت: پس از ابلاغ قانون بودجه، با دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آیین نامه اجرایی بند "و" تبصره 7 قانون بودجه 1402 درخصوص واگذاری خودرو به ایثارگران در دستور کار دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و پس از تهیه پیش نویس به دولت ارسال شد. آیین نامه مذکور با بررسی در کمیسیون های تخصصی دولت نهایتا  در هئیت محترم وزیران تصویب و توسط معاون اول رییس جمهور در تاریخ 18 مردادماه سال جاری ابلاغ گردید.

وی افزود: با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثاگران و مساعدت دولت در این آیین نامه سود بازرگانی واردات خودرو برای ایثارگران با معافیت صد درصدی لحاظ  گردید. در این طرح  ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدا برای جانبازان 70 درصد (دو پا قطع یا دو دست قطع و یا قطع نخاع) تا سقف 35 هزار یورو، سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30 هزار یورو و برای جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار یورو در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: سایر مشمولین ماده 45، جانبازان 25 تا 49 درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی مورد تایید کمیسیون پزشکی با الویت درصدجانبازی  و نیز آزادگان، فرزندان و همسران شهید معلول می توانند از طرح خودروی داخلی بهره مند شوند که برای هر کدام از این افراد 250 میلیون وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و اقساط 60 ماهه در نظر گرفته شده است.

اروز ادامه داد: در حال مکاتبه با بانک مرکزی هستیم تا بانک های عامل پرداخت کننده وام مشخص شوند. توجه به این نکته ضروری است که در طرح اعطای خودروی داخلی به متقاضیان فقط وام 250 میلیون تومانی واگذار می شود و متقاضی موظف است مابقی مبلغ خودرو را شخصا پرداخت نماید. از این رو  پس از اعلام جانبازان دارای محدودیت های جسمی و حرکتی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید لیست افراد به وزارت صمت ارسال خواهد شد.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: وام های قرض الحسنه تنها مربوط به طرح خودروهای داخلی بوده و مشمول طرح خودروهای وارداتی نمی شود. همچنین قرار است طی مکاتباتی با وزارت صمت، نوع خودروی وارداتی (صفر و کارکرده) و سهم شرکت های خودروساز (داخلی ) برای ما احراز شود.

وی مطرح کرد: براساس بند 17 آیین نامه فوق الذکر درخصوص خودروهای وارداتی، تنها شرکت های مورد تایید وزارت صمت مجاز به واردات خودروها می باشند. 

اروز با اشاره به اینکه این قانون به تازگی ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: طبیعتا فرآیند اجرایی شدن این طرح نیازمند زمان می باشد و در نهایت جزئیات طرح و سازوکار اجرایی آن طی روزها و هفته های آتی و پس از مکاتبه با وزارت صمت و بانک مرکزی  توسط این دفتر به جامعه ایثارگران اعلام خواهد شد.

اینستاگرام
سلام آیا جانبازان زیر 25 جانباز نیستن همه امتیاز برای بالای 25هست
امکانات
تسهیلات
خدمات
و...
برای عموم ایثارگران، یکسان باشد.
سلام بر حسین و ایثارگران عزیز
اقا، خواهشا، به اخبار و اطلاعات ، بی نتیجه ، اصلا توجه نکنید
شدیم، ملتی همانند قصه

چوپان دروغگو
اینقدر وعده و وعید، تحویلمون،دادند، خصوصا بوقت انتخابات، هر وقتی کسی اولیش و گرفت حسابه،
امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا بخیر تو امید نیست شر مرسان

سلام
با احترام

لطفا در باره ی عبارت "همسران شهید معلول "
توضیح بدهید !!!


بنیاد شهید واژگانی تازه در ادبیات ایثار و شهادت پدید آورده است !!؟؟


نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi