شناسه خبر : 102861
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۴۸ ساعت بعد از جنایت داعش در شاهچراغ

اسرائیل سیلی خورد انفجار بزرگ در صنایع نظامی البیت

فاش نیوز - انفجار بزرگ «البیت»، مجتمع نظامی رژیم صهیونیستی که در 5 کیلومتری تل‌آویو قرار دارد، درست 48 ساعت پس از عملیات تروریستی داعش در حرم شاهچراغ شیراز رخ داد! گویی «پروژه‌های ناامن‌سازی ایران» در تل‌آویو عملیاتی می‌شوند! این چندمین انفجاری است که طی ماه‌های گذشته، در بزرگ‌ترین صنایع نظامی رژیم صهیونیستی رخ می دهد.
آن‌چه از آن تحت عنوان «فروپاشی داخلی اسرائیل» یاد می‌شود، نوک کوه یخ بحرانی است که به قول صهیونیست‌ها، در تاریخ این رژیم بی‌سابقه است. ماجرای اصلی در اسرائیل وقتی خود را نشان می‌دهد که می‌بینیم مجموعه‌ای از بحران‌ها صهیونیست‌ها را محاصره کرده و باز به قول خود صهیونیست‌ها «درحال خفه‌کردن اسرائیل است.» این بحران‌ها نه فقط ناشی از اختلافات داخلی و درگیری و زد و خورد روزمره میان صهیونیست‌هاست، بلکه از جانب مجموعه‌ای از تهدیدات امنیتی و حوادث مشکوک نیز هست. حوادثی که ابعاد خسارات آن بسیار گسترده است، اما منشا و عوامل آن برای صهیونیست‌ها قابل ردیابی نیست. تازه‌ترین حادثه امنیتی مشکوک در مناطق اشغالی فلسطین نیز در مجتمع صنایع نظامی «البیت» در شمال تل‌آویو رخ داده است که با توجه به حضور انبوه آمبولانس‌ها نشان می‌دهد، تلفات و خسارات سنگینی برجای گذاشته است.
درباره صنایع نظامی البیت
«البیت» که بزرگ‌ترین تولیدکننده تسلیحات در رژیم اسرائیل است نامش طی 45 روز گذشته با مجموعه‌ای از انفجارها گره خورده است. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده تازه‌ترین انفجار در البیت در ساعت یک و بیست دقیقه بامداد! در این مجموعه صنعتی رخ داده و نور و صدای انفجار تا کیلومترها دورتر نیز شنیده شده است. مرکز نظامی «البیت» در کمتر از ۵ کیلومتری تل‌آویو واقع شده است. نکته مهم در این انفجارها آن است که این حوادث به صورت زنجیره‌ای حداقل در یک و ماه نیم اخیر تکرار شده‌اند. در واقع در کمتر از یک ماه و نیم اخیر، ۲ انفجار در هرتزلیا، یک انفجار در کارخانه‌های رافائل و حالا انفجار چهارم در تاسیسات البیت رخ داده است.
نکته بعدی این است که انفجار در البیت دقیقا 48 ساعت پس از حمله تروریستی داعش - بخوانید اسرائیل- به حرم شاهچراغ شیراز رخ می‌دهد، گویی شکست پروژه ناامن‌سازی در ایران پاسخ خود را در تل‌آویو دریافت کرده است. اگرچه نیروی تروریستی داعش در علمیات خود در شیراز شکست خورد، اما بحران ناامنی رژیم صهیونیستی تازه شروع ماجراست. سال‌‎هاست که صهیونیست‌ها تقویت حضور داعش در منطقه را برای تضعیف کشورهای مخالف خود در دستور کار قرار داده‌اند. هنوز تصاویر بستری و خدمت‌رسانی درمانی تل‌آویو به نیروهای تکفیری و تروریستی در سوریه و حتی عیادت نتانیاهو از نیروهای زخمی تکفیری در بیمارستان‌های تل‌آویو در آرشیو بسیاری از منابع خبری موجود است. گروه تروریستی داعش از سال 2014 فعالیت خود در منطقه را تشدید کرد و طی حدود 9 سال گذشته این گروه تروریستی تقریبا در بسیاری از کشورهای جهان و منطقه دست به عملیات‌های ایذایی مختلف زده است، در این میان نکته جالب آن است که تا کنون هیچ گزارشی از فعالیت داعش علیه اسرائیل اعلام نشده است. در واقع داعش در همه این سال‌ها هیچ‌گاه تهدیدات خود را متوجه تل‌آویو نکرده، بلکه در جهت منافع صهیونیست‌ها تلاش داشته تا کشورهای منطقه را با ناامنی روبه‌رو کند. گویی داعش چک نسیه صهیونیست‌ها برای ناامن‌سازی کشورهای منطقه بوده است که تا کنون نقد نشده، اما همچنان تل‌آویو امید بسیاری دارد تا بتواند از طریق اقدامات تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تکفیری همسو اهداف خود را در منطقه دنبال کند. براساس گزارش‌ها، البیت سیستمز (Elbit Systems) شامل شرکت هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری و فناوری اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات دفاعی و جنگ‌افزاری شامل ارتباطات رادیویی، پهپاد، انواع رادارها، تجهیزات نیروی دریایی، و سلاح‌های کنترل از راه‌دور را تولید می‌کند و برخی شعب آن در آمریکا، انگلیس، ایتالیا فرانسه، کلمبیا و برزیل مستقر است. در واقع البیت، قلب موشکی رژیم اسرائیل قلمداد می شود. البیت البته در مجتمع صنعتی «رمات هاشارون» قرار دارد و این منطقه صنعتی شامل کارخانه‌های تولید اسلحه، مهمات و مواد منفجره است و مساحت مجتمع حدود ۷۵۰ هکتار عنوان شده است. این منطقه مهم رژیم صهیونیستی مانند جزیره‌ای مستطیل شکل است که جز کارمندان آن مکان هیچ‌کس نمی‌تواند به آن نزدیک شود، اما کسانی که انفجار اخیر البیت را برنامه‌ریزی کرده بودند، فراتر از نیروهای امنیتی تل‌آویو توانستند از این موانع عبور کرده و عملیات خود را با موفقیت به سرانجام برسانند.
بی‌پاسخ نمی‌ماند
در عین حال تل‌آویو از این مسئله آگاه است که اقداماتش در منطقه از طریق گروه تروریستی داعش از جمله در حرم شاهچراغ شیراز بی‌پاسخ نمی‌ماند. در واقع پاجنباندن داعش در ایران کمتر از 48 ساعت پاسخ خود را در انفجار و ناامنی تل‌آویو خواهد گرفت و این موضوعی نیست که صهیونیست‌ها از آن بی‌اطلاع باشند، اگرچه مقامات تل‌آویو پس از حوادث مشکوک در سرزمین‌های اشغالی عادت دارند که سر خود را زیر برف کنند و مدعی شوند که منشا این حوادث نامعلوم است، اما خود آن‌ها بهتر از هرکسی می‌دانند چه خبر است!
موفقیت عملیات البیت
انفجار بامداد سه شنبه در مجتمع صنایع نظامی البیت با موفقیت توانست بخشی از تجهیزات و صنایع تولید تسلیحات رژیم صهیونیستی را نابود کند. اگرچه منابع رسمی تل‌آویو از جمله «تایمز اسرائیل» زخمی شدن 3 نیروی خود را در اثر این انفجار تائید کرده‌اند، اما تصاویر صف شبانه بیش از 20 دستگاه خودرو آمبولانس و نیروهای امدادی را در ساعات اولیه انفجار نشان می‌دهد! 20 آمبولانس برای 3 مجروح؟! صف آمبولانس‌ها در جاده منتهی به البیت نشان می‌دهد که احتمالا تلفات صهیونیست‌ها در این انفجار بسیار بیشتر است و احتمالا با کشته شدن تعدادی دیگر همراه بوده است.
شاهدان عینی چه می‌گویند؟
منابع آگاه به نقل از یکی از شاهدان این انفجار گفته‌اند: «ناگهان نور بسیار شدیدی دیدیم که آسمان را مثل روز روشن کرد. یک چراغ زردرنگ و قارچ بزرگی از دود را از سمت رامات هاشارون(محل انفجار) دیدم. سه یا چهار ثانیه طول کشید. فکر کردم شاید یک موشک باشد.» با وجود آن که شدت انفجار البیت بسیار گسترده بود، اما منابع رسمی تل‌آویو ترکیدگی کپسول گاز و نشت انبار مواد شیمیایی را علت حادثه عنوان کرده‌اند، اما انفجار هیچ کپسول گازی باعث ایجاد ابر قارچ مانندی از دود نمی‌شود! رسانه‌ها پیشتر نیز در اول تیر۱۴۰۲ از وقوع انفجار مهیب در یک انبار مواد شیمیایی متعلق به ارتش در هرتزلیا (شمال تل‌آویو) خبر دادند که در پی آن، حفره‌ای عمیق و دود سفید و قارچی‌شکل ایجاد شد و تصویر گودال آن انفجار نیز برای صهیونیست‌ها قابل سانسور نبود، اگرچه منابع تل‌آویو باردیگر منشا آن انفجار را نامشخص عنوان کردند.
در محاصره موشک‌ها هستیم
از سوی دیگر، صهیونیست‌ها وضعیت امنیتی خود را به‌دلیل توان موشکی نیروهای مقاومت در خطر می‌بینند، تا آن‌جا که «اسحاق بریک»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه 13 تل‌آویو گفته است که دشمن ما کمربندی دارد که اسرائیل را احاطه کرده است، من آن را «حلقه خفه‌کننده» می‌نامم، چراکه بیش از ۲۵۰ هزار راکت و موشک از همه طرف ما را محاصره کرده‌اند. اسحاق بریک افزود: «دشمن ما هزاران موشک نقطه‌زن با کلاهک صدها کیلوگرمی و هزاران پهپاد در اختیار دارد.» اسحاق بریک همچنین اذعان کرد: «امروز ما در خطرناک‌ترین وضعیت هستیم، باید همزمان با پنج جبهه مقابله کنیم؛ این پنج جبهه حزب‌الله در لبنان، سوریه، حماس و جهاد در غزه و مقاومت کرانه باختری هستند.»
همچنین شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منابعی در کابینه بنیامین نتانیاهو می‌گویند اطلاعات کامل درباره وضعیت آمادگی ارتش نه فقط از کمیته فرعی و مردم بلکه از وزرای کابینه نیز مخفی نگه داشته می‌شود. همچنین موریا ولبرگ، تحلیلگر امور سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «تلاش‌های نخست وزیر برای مخفی کردن وضعیت آمادگی ارتش همچنان ادامه دارد. نتانیاهو در نشست روز یک‌شنبه با رهبران ارشد ارتش و رئیس ستاد در راستای مقدمه‌چینی برای جلسه محرمانه کمیته خارجه و امنیت که دو روز دیگر برگزار می‌شود، به آنها گفت این جلسه قابل تأمل است. همه چیزی که آن‌جا می‌گویید به بیرون درز خواهد کرد.»

اینستاگرام
اسقاطیل توجه!مباداآتش اینجا(شاهچراغ)برفروزی !،مباداخانمانی رابسوزی!بسوزدگرکسی این آشیان را!،چنان دانم که میسوزدشمارا!!!انفجارالبیت مبارکتان!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi