شناسه خبر : 102862
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدایا! فرزندم لحظه‌ای از خط اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فاصله نگیرد

فاش نیوز - در وصیت نامه شهید «علیرضا ولیان» آمده است: به همسرم و دختر کوچکم، صبر عطا کن و آن‌ها را رهرو حضرت زهرا (س) قرار بده و ان‌شاءالله که فرزندم با یاری خدا، دنباله رو راه حق بوده و لحظه‌ای از خط اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فاصله نگیرد.

کد خبر: ۶۰۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۸ - 16August 2023
 

خدایا! فرزندم لحظه ای از خط اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فاصله نگیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «علیرضا ولیان» سال 1337 در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد، در 6 سالگی وارد دبستان شد دوره دبیرستان را در سال 1355 در 17 سالگی به پایان رساند و موفق به اخذ دو دیپلم در رشته طبیعی (تجربی) در خرداد و ریاضی در شهریور با معدل عالی شد.

«علیرضا ولیان» در عنفوان جوانی سنگر جبهه و دانشگاه را با هم داشت. از ابتدای ورود به دانشگاه اصفهان، یکی از افراد مبارز آن دانشگاه بود. در دانشگاه به عضویت شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده داروسازی درآمد و از اعضای فعال این انجمن محسوب می‌شد و مسئولیت فرهنگی را عهده‌دار شد.

سرانجام در دوم خرداد 1365 در عملیات حاج عمران پس از رشادت‌های فراوان به شهادت رسید و پس از هشت سال انتظار، پیکر پاکش در 23 خرداد 1373 به زادگاهش برگشت و در کنار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

وصیت نامه شهید علیرضا ولیان:

«فَالّذِینَ هاجَروا وَ اُخرِجُوا مِن دیارِهِم وَ أوُذوُا فی سَبیلی و قاتَلوُا و قُتِلوُا لاُکَفّرنَّ عَنهُم سَیّئاتِهم وَ لاُدخِلَنَّهُم جَناتٍ تَجری مِن تَحتِهَا الاَنهَارُ ثَواباً مِن عِندِالله و الله عِندَهُ حُسن الثَّواب» (سوره آل عمران، آیه 195)

«آنان که از وطن هجرت نمودند و از دیار خویش بیرون شده و در راه خدا رنج کشیدند، جهاد کرده و کشته شدند همانا گناهان ایشان را بپوشانیم و آنها را به بهشت‌هایی درآوریم که زیر درختانش نهرها جاری است، این پاداشی است از جانب خدا و پاداشی که از جانب خدا باشد، نکوست» (سوره آل عمران، آیه 195)

سپاس بیکران خدای بزرگ را که به من این توفیق را داد که بار دیگر، افتخار حضوری مجدد را در کنار برادران رزمنده‌ام داشته باشم، اگرچه بنده‌ای گناهکارم و لیاقت چنین نعمتی را ندارم، اما خدای بزرگ، بیش از آنکه در فکر می‌گنجد، بخشنده و نسبت به بندگانش مهربان است.

ای خدای بزرگ و ای خدایی که ارحم الراحمینی، در این سفر و در این هجرت در راه تو، در این سفر به سوی تو، اگرچه زاد و توشه من اندک است، اما حسن ظن من به اعتماد بر تو بسیار است. بسیاری گناه در زندگی مرا از عقوبتت می‌ترساند اما امیدم به کرمت، مرا نوید ایمنی از انتقامت می‌بخشد.

یک عمر غفلت، مرا از مهیای لقای تو به خواب انداخت، اما اکنون که ایمان و معرفتم، به لطف و کرمت متذکر و آگاهم می سازد، تو را شاهد می گیرم که این حرکت ما نیست جز مصداق آیه ی شریفه ی «... ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور» و حرکتی است از ظلمت محض به سوی نور مطلق و حرکتی است برای استمرار بخشیدن به خدمت ایثارگری های یاران سالار شهیدان و سرور آزادگان، به پیروی از این منشور که «... اگر که دین حق، جز با کشته شدن من پایدار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید.»

بار خدایا... تمامی آنان که در راه تو و برای تو و بسوی تو گام برمی‌دارند، ثبات قدم و اطمینان خاطر عطا فرما و تجدید حیات مجدد اسلام را که به دست بزرگ پرچمدار توحید، در عصر کنونی و به همت امت کفر ستیز اسلام، تحقق یافت به ظهور مهدی موعود استمراری پر شکوه عنایت فرما و ریشه کفر و نفاق را به دست پر توان این سلحشوران خداجوی، در سراسر جهان، بِخُشکان.

خدایا، پدر و مادرم را قرین لطف و محبت خود قرار ده که عمری در راه تو و به امید تربیت عبدی صالح برای تو، زحمت کشیده‌اند و اگرچه توفیق اندک خدمتی را به آنان نداشتم.

به همسرم و دختر کوچکم، صبر عطا کن و آنها را رهرو حضرت زهرا (س) قرار بده و ان‌شاءالله که فرزندم با یاری خدا، دنباله رو راه حق بوده و لحظه ای از خط اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فاصله نگیرد.

برادرم را که فردی است مؤمن و متعهد به انقلاب اسلامی، در راهت ثبات قدم، عطافرما و به دیگر اعضا خانواده‌ام صبر و استقامت و توفیق سلوک در صراط مستقیم، عنایت فرما...

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi