شناسه خبر : 102883
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی:

دولت باید بار مالی تمدید تبدیل وضعیت را تقبل کند

قانون تبدیل وضعیت یکی از قوانین برجسته مجلس یازدهم است که در بودجه سنواتی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منابع بارمالی آن مشخص بود. اما متاسفانه تمدید یا دائمی شدن آن در صحن علنی رای نیاورد...

فاش نیوز - عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تمدید قانون تبدیل وضعیت را در قالب پیشنهاد برای لایحه برنامه هفتم توسعه امکان پذیر دانست و خواستار تقبل بار مالی تمدید و اجرای آن از سوی دولت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی در خصوص جایگاه ایثارگری و تمدید قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موافق تمدید و اجرای قانون تبدیل وضعیت برای ایثارگران و غیرایثارگران هستم. بر این اساس مجلس همه ایثارگران و جامعه هدفی را که شامل کارگران، کارمندان انواع و اقسام قراردادها در آموزش‌ و پرورش و دستگاه‌های دیگر می شود، مدنظر دارد.

عضو کمیسییون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در سراسر کشور و استقبال جامعه هدف در سال گذشته تصریح کرد: اقداماتی که در ساماندهی جذب، به کارگیری و تبدیل وضعیت در دوره یازدهم انجام شده است با مجالس گذشته قابل مقایسه نیست؛ هر چند که همه مشکلات یک‌شبه به وجود نیامده است که یک شبه حل شود. ولی ما به عنوان نماینده مردم پیگیری می‌کنیم. نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: البته باید به گردش نخبگانی و استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاه ها هم توجه داشته باشیم و اینها هم به سامان‌دهی برسند؛ ولی بار مالی آن را باید دولت متقبل شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: قانون تبدیل وضعیت یکی از قوانین برجسته مجلس یازدهم است که در بودجه سنواتی 1400 و 1401 منابع بارمالی آن مشخص بود. اما متاسفانه تمدید یا دائمی شدن آن در صحن علنی رای نیاورد.

به گفته یوسفی، بر اساس این ماده، هر شخصی که به علت دفاع از نظام جمهوری اسلامی و حفظ استقلال آن، شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر، آزاده و رزمنده محسوب می گردد، ایثارگر خواهد بود .ایثارگران به جهت خدمتی که به کشور نظام و مردم کرده اند، از برخی خدمات و امکانات دولتی، من جمله برخورداری از سهمیه استخدامی و تبدیل وضعیت استخدامی، برای استخدام خود یا فرزندانشان، در دستگاه های دولتی و نیمه دولتی، برخوردار می گردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم ادامه داد: بر اساس قانون، افراد به سه صورت قراردادی، پیمانی یا رسمی می توانند به استخدام دستگاه های دولتی و نیمه دولتی یا خصوصی، درآیند و مقصود از تبدیل وضعیت، این است که قرارداد کار فرد از حالت پیمانی یا قراردادی که خود شامل قرارداد کار موقت، غیر موقت و معین می شود، خارج گشته و به حالت رسمی تبدیل شود.

عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بر این اساس مقصود از تبدیل وضعیت ایثارگران این است که قرارداد کار این اشخاص از حالت قراردادی یا پیمانی، به حالت رسمی، تبدیل شود؛ که دولت این امر را در بودجه سال های 1400و 1401 پیش‌بینی و به صورت بخشنامه، به نهادهای ذی‌ربط و ذی‌صلاح اعلام کرد.

همچنین قانونگذار در بند (و) تبصره 20 قانون بودجه سال قبل، حکم بند (د) تبصره 20 قانون بودجه سال پیش از خود را تمدید کرده و در بند (د) تبصره 20 قانون بودجه سال 1400، تبدیل وضعیت ایثارگران را شامل افراد مذکور در ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می داند.

یوسفی افزود: بر اساس بند (و) و بند (د) تبصره 20 قانون های بودجه سال 1401 و 1400، افراد مشمول تبدیل وضعیت ایثارگری، افراد نام برده در ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می باشند که عده ای از این افراد فرزندان ایثارگران هستند.

همچنین بر اساس حکم بند (د) تبصره 20 قانون بودجه هزار و چهارصد و بند (و) تبصره 20 قانون بودجه، تبدیل وضعیت ایثارگران صرفا برای افرادی است که تا پایان بهمن ماه سال 1400 در دستگاه متبوع خود مشغول به کار بوده و برای ثبت نام، مدارک استخدامی خود را ارائه کرده اند و بر این اساس مشمول قانون می‌شوند.

گفتنی است این موضوع در بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران در قانون بودجه 1401، پیش‌بینی و طی یک بخشنامه، به نهادهای ذی‌ربط و ذی‌صلاح، جهت اعمال آن، ابلاغ شد و پس از آن، بخشنامه جدیدی در خصوص سال 1402 ابلاغ نشده است.

باید یادآور شویم که متن بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران سال 1401 به این شرح است: در راستای اجرایی کردن ماده 43 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، موضوع بخشنامه‌ شماره 13758 مورخ نوزده خرداد 1400 و بخشنامه 69405 مورخ دوازده آذر 1400 و بخشنامه 68135 مورخ دوازده تیرماه 1400 با رعایت موارد زیر، تنفیذ می‌ گردد:

افراد مشمول تبدیل وضعیت که در ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مورد اشاره قرار گرفته اند، در صورتی مشمول تبدیل وضعیت می گردند که تا پایان بهمن‌ ماه سال 1400، در دستگاه متبوع خود مشغول به کار باشند.

شرکت‌ ها، بانک‌ ها و موسسه های غیرانتفاعی وابسته به دولت نیز باید حکم بند قانونی فوق‌الذکر را رعایت کنند؛ چرا که مشمول آن می‌ باشند.

* معرفی

اینستاگرام
خیلی خسته نباشید این را که خودمان میدانستیم دلاور ! ۱۴۰۲ به بعد را بگو درستش کنند !... الان بچه ام چند ماه دیگر طرح داره بره یا نره منتظر دستور جنابعالی و همکاران باشیم؟ خوب یک کلام بگو برای بعدی ها هم باید هر سال قانون تکرار شود آیا درست هست یا نه؟ نباید دائمی شود؟ اگر منابع مالی مشخص بود پس چطور شد همه چیز افتاد گردن ایثارگران ؟ آیا منطق دارید؟ قانون تبدیل وضعیت شبیه بازی قمار شده! حرف حساب بزنید لااقل دلمان خوش باشد که در دستگاه ها بمانند و بیرونشان نکنند؟ یک کلام بگو حق داریم یا نه؟ باید تقبل کند اما این باید ها وعده سرخرمن نباشد آخر طرحشون که رو به اتمام رفت میگویند بفرمایید تشریف ببرید ..... بودجه تامین نشد به همین سادگی !... ذره ای جای اعتماد باقی نگذاشتید
یعنی ما هر سال باید تنمون بلرزه که امسال بودجه میرسه یا نه؟ ماها که طرحی هستیم خیلی بهمون فشار میاد همش باید در اضطراب و ترس و دلهره باشیم این هم شد قانون؟ قانونی که دائمی نباشد به هیچ دردی نمیخوره عذابش فقط برای ما هست شما که نشستید محکم سر صندلی هاتون
آقای رییسی بفرما بگو بار مالی را بدهند که مجلس از این به بعدش هی رای منفی ندهد که برای ما دردسر شود اگر هم بودجه کم است تا زمان تامین بودجه بخشنامه کنید که پرونده طرحی ها را نگه دارند تا بودجه سالهای بعد برسد نه که پرتابشون کنید بیرون امیدوارم بودجه بهانه نباشد
مشکل حاد و اصلی طرحی ها هستند، این دسته فقط دو سال فرصت تبدیل شدن دارند نه بیشتر ، نباید فکری به حالشان کنید؟
آره همه بدبختیمون همینه ماطرحی ها بیچاره میشیم اگر در طول دوسال تبدیل نشیم دیگه کارمون تمامه... متاسفانه این تبدیل وضعیت هم که اعتباری بهش نیست هرروز ی حرفی میزنن بدترین و دردآور تر از این نیست که بین ماها دارن فرق میگذارند و ما که سال های بعد وارد طرح خواهیم شد از این قانون نفعی نداریم واقعا ظلمه به خدا قسم که ما ناراضی هستیم
الان چی شد متوجه نشدم
اجرایی میشه برای وردودی های بعد بهمن ۱۴۰۰ یا خیر؟؟
باید دولت تقبل کند اما آیا تقبل می کند؟! خود مجلس خیلی پیچیده ش کرد ه ، دقت کنید نیروهای شرکتی و قراردادی که دیگه اکثرا تبدیل شدند فقط یکسری ارگانها مانده ولی توجه کنید فقط این گروهی که تبدیل شوند کار دولت تمام نمی شود چرا؟ چون در سال های دیگر نیروی طرحی داریم ، یا نیروهای موقت که دوباره جذب ارگانها خواهند شد لطف کنید و در این باره هم نظر بدهید که با این اوصاف آیا لازم و واجب هست که تبدیل وضعیت به صورت یک قانون دائمی در بیاید ؟ اگر این تمدیدها با محدودیت و برای بازه زمانی خاصی اجرا شود که فایده ای ندارد همه را دلسرد کردید و حس تبعیض و بی عدالتی ها اعصاب همه را به هم ریخته خواهش میکنم هر کاری که میکنید فقط به فکر آینده هم باشید
حرف همه ایثارگران یک کلامه فقط تبدیل وضعیت دائمی شود/ تمدید هرساله نیاز است . / اگر حق با طرحی ۹۹ تا۱۴۰۱ بوده از این بعدش هم باید حق با ۱۴۰۲ به بعد ها باشد خون آنها رنگین تر از بعدی هاست؟ قشنگ دارید تفرقه درست میکنید بیچاره ایثارگران که در قانونهای متعلق به خودشان هم فرق دارند با هم ! .. الان یک طرحی با سابقه رزمندگی پدرش به سادگی رسمی شد سال ۱۴۰۰ در همون روزای اول شروع طرحش حتی! ولی جالبه که مثلا ۴ یا ۵ سال دیگه برای یک طرحی ایثارگر هیچ حقی قائل نشدید ! میشود بفرمایند فرق اینها در چیست؟؟؟؟؟!!! این کارا همش حق الناسه چه قانونیه؟ بازی راه انداختید؟ به یکی برسد به یکی نرسد؟
۱۴۰۲ به بعد هم حق قانونی می خواهن پس ما طرحی جدید ها ی درمانی مترسک هستیم؟! به چه دلیل ما حق تبدیل نداریم؟ ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ ۱۴۰۵ وووووو...... همه مثل هم باید باشند دوستامون تبدیل شدند توقع دارید ما این ظلم و ستم را تحمل کنیم و منتظر بیرون انداختن باشیم؟
دائمی شدن تبدیل وضعیت واجب و امری واضح و آشکار است لطفا طفره نروید کارتون را به درستی کامل کنید
سلام چرا دولت ازاجرای ماده ۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران وبند دربودجه ۱۴۰۰ و بندواو ۱۴۰۱ وبند ذ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی جمهوری جهت جذب ايثارگران وفرزندان ايثارگران طفره می‌رود چرا فرزندان ايثارگران مشمول ماده ۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران را درپیچ و خم اداری واستخدامی وسازمان برنامه بودجه ودرادامه تمدید تبديل وضعیت ازشرکتی به رسمی قطعی ودرنهایت آنان هدايت کرده برويد دیوان عدالت اداری شکایت کنید این چه کاری است که فرزندان ايثارگران مشمول ماده ۲۱قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران را پس دوسال سرگردان کرده است آقای ریسی ریس جمهور کاری برای ايثارگران انجام دهيد که فردا خیلی دیر خواهدشد و سلام قایمی
ازتون خواهش میکنم پیگیرباشیدمافرزندان ایثارگرهم دراورگانهای دولتی جذب بشیم وقتی هم پیگیرکارمان می‌شویم یک جواب بمامیدهندکه فقط درآزمونهاثبت نام کنید
لطفابه فکرآینده مابچه های ایثارگران باشید
سلام من برج۱۱سال قبل رفتم سرکار یعنی ب من تعلق نمیگیره
با سلام لطفا پیگیر تمدید تبدیل وضعیت ایثارگران باشید،نیروهای طرحی پیراپزشکی که خیلی هاشون تا چند ماه دیگه طرحشون تموم میشه و حقشون ضایع میشه،با این وضعیت استخدامی تبدیل وضعیت یک امید بود که خیالمون از بابت کار راحت بشه.این یک قانون بود و باید برای همه ایثارگران اجرا بشه و تفاوتی بین ماها نزارن.
اگه قانون اشتباهی بود پس چرا دو سال اجراش کردن و خیلی ها استخدام شدن؟؟؟
دولت چیکار داره میکنه؟ چرا طرحی ها را جدا میکنن؟ مگه سال تا سال فرق میکنه؟ این مسخره بازیا چیه
باسلام و درود.
ببینید جامعه ایثارگران در دوران دفاع مقدس بدون هیچ چشم داشتی از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند، وفکرش هم نمی کردند که یک روزی با چنین امتیازاتی روبرو میشوند.
حالا هم شمامسولین باید قدردان زحمات و ایثارگری های آنان باشید،همان کاری که برای فرزندان خودانجام می دهید ،برای این گروه که پشتوانه محکمی برای نظام وکشورمحسوب میشوند انجام دهید،مگر چند نفر این هرساله این شرایط دارند.
لطف کنید و برای لحظه ای هم که شده فرزندان خودتان را جای این بچه ها که بعداز خدا امیدشان به شماست بگذارید.
نکنید ،بخدا روزی میرسدکه خیلی دیر میشود!!!وشما ازکارخود پشیمان.
حالا که یه کار خوب شروع شده،نگذارید ناقص بماند،از شما نمایندگان مجلس، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران وسایر دست اندرکاران معزز ،،کمک کنید تا در برنامه هفتم این امر تبدیل به قانون همیشگی شود.
درسته همه چیز داریم اما وقتی بعداز این همه درس خواندن بخوای بیکار بمونی زجر اوره . به این بچه ها کمک کنید،شما اگر اراده کنید حتما عملی میشود.
اجرکم من الله
به خدا دیگه توان ندارم از بس که ذهنم درگیر این قانون لعنتی شده فاش نیوز جون مادرت را قسم میدهم فقط یک کلام از این مجلسی ها بپرس که ما طرحی ها ی سالهای آینده تکلیفمان چیست؟ الان من سال ۱۴۰۳ احتمالا آغاز طرحم هست چه کار کنم؟ یعنی من با اون قبلی ها فرق دارم؟؟؟؟
داشتن قراردادتا بهمن ۱۴۰۰ رمز ی بود بین دولت وبرنامه بودجه برای عدم تبدیل وضعیت
و تحت فشار قرار دادن جانبازان و فرزندان جانبازان وایثارگران بود بامحدود کردندتاریخ وماه قرار داد تا بهمن ماه زهرشان را همانطوریکه مسول برنامه بودجه قبلی اظهار ونظربیجا کردند ونخبگان را مقابل فرزندان ایثارگران وجانبازان تحصیل کرده که در همین دانشگاها با اموزش استادان ایران فارغ التحصیل شدند را بعنوان بیسواد معرفی ومقابل نخبگان سفارشی قرار بدهند تا بدین صورت زهر شان را به کام قشر جوانان ایندگان کشور که سالها بعنوان کارگر در قسمت های مختلف شرکت های دولتی نیمه دولتی وادارات دولتی بدون هیچ چشم داشتی بصورت شرکتی حجمی روز مزد طرحی بخاطر وضعیت اجتماعی ومالی مجبور شدند بعنوان نظافت چی هم فعالیت کنند رالگد مال نمایند خدا از چنین انسانهای که مانع امر خیر می شوند نگذرد بجز خودشان نمی توانند خوشبختی دیگران را ببینند اخرنتیجه کلوخ انداز را سنگ پاداش است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi