شناسه خبر : 103084
چهارشنبه 01 شهريور 1402 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رویش قهرمانان، سدی در برابر عملیات روانی دشمنان در جهت انحراف نسل جوان

فاش نیوز - فرزاد بادپا یک بار دیگر واژه «غیرت» را با اقدام به موقع خود در شاهچراغ معنا بخشید و باعث شد نقشه دشمن برای کمرنگ کردن غیرت در قلب مردم نقش بر آب شود.

کد خبر: ۶۱۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ - 23August 2023
 

رویش قهرمانان غیر در میانه تلاش دشمن برای بی غیرت کردن مردمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ در معنی لغات در توضیح کلمه غیرت آمده است که غیرت در اصطلاح صفتی است که انسان را وادار به دفاع از دین و آیین و آبرو و ناموس، مال و کشور خود می‌کند. ویژگی‌ای که وجودش در انسان‌ها به عنوان یک صفت نیک شناخته می‌شود و دین، آن را لازمه اخلاق انسان مومن می‌داند. ائمه معصومین نیز به تقویت غیرت تاکید داشته و اشاره کرده‌اند که خداوند غیرت‌مندان را دوست دارد.

پر واضح است که وجود چنین صفتی چه برای خود فرد به عنوان یک انسان و چه به عنوان یک فرد از جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. وجود غیرت باعث می‌شود تا انسان برای حفاظت و حمایت آنچه لازم است را از شجاعت و جان خود مایه بگذارد. چه آن زمان که خانواده او در معرض خطر هستند، چه در جایی که دین و یا کشور مورد حمله و هجوم قرار می‌گیرد.

همین غیرت بود که مردان این سرزمین را در سال‌های نه چندان دور هشت سال دفاع مقدس به مرز‌های جنوب و غرب کشور کشاند تا مقابل حمله صدامیان بایستند. چه جان‌های عزیزی که فدا نشد و چه خون‌های پاکی که ریخته نشد. اباعبدالله هم با غیرت دینی عرصه عاشورا را رقم زد چرا که اصل دین را در خطر دید و برای دفاع از آن به قیام برخاست.

دشمن خوب فهمیده است که اگر غیرتی نباشد، وطنی هم نیست و ناموسی هم نخواهد بود احتمالا به خاطر همین بود که در فتنه اخیر در وهله اول کلید برداشته شدن غیرت ناموسی را زد و زن زندگی آزادی را بهانه‌ای کرد تا با اسم آزادی دیگر عملا حرفی از غیرت حول محور خانواده وجود نداشته باشد.

با این همه، دست الهی خداست که هر بار توطئه را خاموش می‌کند. «فرزاد بادپا» جوانی که بعد از حادثه حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ ناجی مردم شد، دوباره این واژه کلیدی را سر زبان‌ها انداخت؛ «غیرت». فرزاد بادپا کوه غیرت بود، غیرتی که باعث شد نتواند مقابل شهادت ده‌ها زن و کودک بی‌تفاوت بماند و از شجاعتش مایه گذاشت تا پاسخی به ندای درونی‌ای باشد که او را برای یک ایثار بزرگ در معرکه مواجه رودر رو با تروریست می‌انداخت. دشمن هرچند تمام تلاش خود را کرده است که غیرت از این سرزمین رخت بر ببندد، اما گویا در طول تاریخ فرزاد‌هایی هستند که نقشه دشمن را نقش بر آب کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi