شناسه خبر : 103090
چهارشنبه 01 شهريور 1402 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شمر درونت را بشناس!

محمدرضا سابقی - قبل از شمرِ پلید چندین نفر برای بریدن سر حسین(ع) آمدند اما نتوانستند؛ این جنایت فقط از شمر که خبیث ترین و مدعی ترین بود، برمی آمد.

می دانید که شمر جانبازِ جنگ صفین بود و در زمره سپاه ولایتمدار علی(ع)؛ این را همه می دانند اما هنوز نمی دانند ریشه جانی شدن شمر در کجا نهفته است. اگر بپرسی خواهند گفت که چون در جبهه امام و ولایت نبود. اما نمی دانند دلیل در جبهه امام حسین نبودنِ او چیست؛ در حالی که پیش از آن در سپاه علی(ع) بود و ظاهرا ولایت‌مدار!

کیفرخواست ناقص، جاهلانه و منطق پوچ این جماعت شاید باعث شود برخی بگویند که شمر دچار اشتباه در تشخیص خلیفه مسلمین شد و بدین ترتیب آن تجسم تباهی در مجازات تخفیف بگیرد. اما کیفرخواستی که من برای شمرِ جانباز تهیه می کنم بر مبنای ارزیابی میزان محورقراردادن مهرورزی و عطوفت، اخلاق، مروت و آزادگی و وجدان استوار است.

اگر #عاطفه، #اخلاق و #جوانمردی مبنای تحلیل قرار گیرد، شمر نمی تواند مدعی شود در تشخیص خلیفه اشتباه کرده و جنایتکار شده.

#بی_رحمی و #بی_عاطفگی، در برابر چشمان خواهر سر از بدن برادر جدا کردن، آب بر بندگان خدا و حتی کودکان بستن، ترس در دل زنان و کودکان انداختن و از این قبیل جنایات چیزی نیست که یک شبه در آدمی ایجاد شود. یقینا سال ها زمان می برد تا کسی درونش با این حجم سیاهی و قساوت عجین شود و تبهکاری بزاید.

 بی‌مقدار دانستن دیگران، #خود_برتربینی، #خود_متدین_بینی، #خود_عمار_پنداری و از همه مهمتر دیگری را نشنیدن و نفهمیدن و تحمل نکردن، خشونت ذهنی و کلامی را جایگزین "تواضع" و "مدارا" می کند و این "بی رحمی" و "بی مروتی" عامل تباهی و بدعاقبتی خواهد شد.

 چه بسیارند کسانی که تشخیص نادرست از مصداق حق و باطل داشتند اما به دلیل سرشت مهرورزشان نجات یافتند.

 
ّحر ریاحی تحت ولایت امام حسین(ع) نبود،.. زهیر ولایت‌گریز بود؛ اما ادب و عطوفت و مهرورزی و صفای باطن، آنها را نجات داد.
ادب، #عاطفه، #اخلاق، #جوانمردی، شرافت، #رحم و دوری از کینه‌توزی، راه سعادت را هموار می کند.
 
سوگمندانه می گویم که این روزها در صف دیندارنمایان و مدعیان ارزش ها، نه یک شمر، بلکه شمربچه هایی می بینم که دوره های تحصیلات تکمیلی شیطان را طی می کنند.

#هدف_وسیله_را_توجیه_نمی_کند؛ اگر دیدی برای حفظ اعتقادات، دین و هر آن چیزی که مقدس می پنداری، اخلاق، عطوفت، رحم و مروت را کنار نهاده ای، تردید نکن شمربچه درون تو در حال بزرگ شدن است.

|| محمدرضا سابقی
اینستاگرام
سلام .
دکتر یه چیز بگم ؟
میگم حالا حرفت درست . شما حاضری از آن طرف قضیه نگاه کنی به مساله ؟
اگر یه آدم یه کم معتقدتر بود از بقیه ،خون آشامان روانشناختی فهمیدن چه معدن باارزشی است برای چاپیدن، به روشهای
گس لایتینگ ، باج گیری عاطفی،دستکاری احساسی یا عاطفی،تکنیک جارو برقی خاک دو دنیا را بریزن توی سرش باید چکار کنه ؟ بشینه بگه من معتقدم ، من عاطفه دارم من عطوفت دارم . من اخلاق دارم . شما هر چه بزنید توی سر من ، من صدام در نمیاد. اینجور بگه ؟ چی بگه؟ اینو چی می گید؟
باسلام واحترام
احسنت بر تحلیل جناب سابقی عزیز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi