شناسه خبر : 103091
دوشنبه 06 شهريور 1402 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احداث پارک علم و فناوری نیاز جامعه نخبگان فرزندان شاهد است

فاش نیوز - امیر سرتیپ دوم خلعتبری به ضرورت احداث پارک علم و فناوری برای جامعه نخبگان فرزندان شاهد تاکید کرد.

احداث پارک علم و فناوری نیاز جامعه نخبگان فرزندان شاهد است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «علیرضا خلعتبری» جانشین معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست با جمعی از فرزندان شهدا به اراده ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول حراست از مرز‌های کشور، در حمایت از فرزندان شهدا و نیز فعالیت‌های واحد علوم، تحقیقات و فناوری ارتش اشاره کرد.

امیر خلعتبری خواستار توجه عموم اعضاء به نقشه راه شفاف و گویا، برنامه‌های یکساله و پنج ساله (مطابق با نقشه‌های علمی موجود) طرح و برنامه مدون و نیز دقت در تعیین مسئولیت ارکان مختلف در فعالیت‌های اجرایی شد تا اجزاء مختلف مورد نیاز هر فعالیت به درستی مشخص شده و به ارائه خدمت بپردازند.

 جانشین معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش  به نقش تفاهم نامه‌های موجود جهت حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکترا و امکان گسترش آن‌ها و نیز برنامه‌های موجود برای ایجاد پارک علم و فناوری اشاره کرد.

در ادامه ایجاد نوآوری و شکوفائی در میان اقشار جامعه ایثارگری در تعامل با سایر اقشار جامعه و نیز ارائه آموزش‌های مورد نیاز به فرزندان شهدا، ارتقای مهارت‌های اجتماعی و ضرورت توجه به امر پژوهش و احصاء مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری و برنامه ریزی برای آینده فرزندان شهداء از جمله مسائلی بود که مورد اشاره فرزندان شهدا قرار گرفت.

از سوی دیگر با توجه به تخصص برخی از فرزندان شهدا و توانمندی و موفقیت آن‌ها در ورود به زیست بوم شرکت‌های دانش بنیان و نیز طرح‌هایی مانند طرح گردشگری تمدن موجب شد تا فعالیت علمی و عملی فرزندان شهدا در مجامع مختلف نیز مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

این امر از جهتی که حمایت از جامعه ایثارگری به عنوان عقبه و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت جامعه ایثارگری به سمت فعالیت علمی موجب افزایش نقش جامعه ایثارگری در تصمیم گیری‌های کلان، هم افزائی و سرانجام تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد، مورد توجه ویژه شرکت کنندگان در جلسه قرار گرفت.

فرزندان شهدا در این دیدار خواستار نگاه دقیقتر به مفهوم شهادت و آرمان شهدا شدند و بازتولید مفهوم «اراده» را به عنوان یکی از دستاورد‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جامعه نام بردند.

با توجه به سابقه اعضاء مجمع در گردآوری فرزندان شهدا و انجام فعالیت‌های فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی جذاب و ارائه روایت‌های جدید و به روز از دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و شهدا نیز مورد توجه قرار گرفت.

همچنین در این دیدار از برنامه بهینه سازی و به روزرسانی واحد‌های آموزشی شاهد و ایثارگر، شناسائی و حمایت از نخبگان به عنوان بخشی از برنامه‌ها و خدمات توسط سازمان‌های ذیربط یاد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi