شناسه خبر : 103189
دوشنبه 06 شهريور 1402 , 14:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون بنیاد شهید: زمان تخصیص خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد معلوم نیست

فاش نیوز - معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید گفت: تا حالا هیچ جانبازی ارز دریافت نکرده و هیچ خودرویی هم وارد نشده است. بنیاد شهید این طرح را از سازمان‌های مربوطه نظیر دولت و وزارت صمت پیگیری می‌کند اما زمان تحقق آن مشخص نیست.

معاون بنیاد شهید: زمان تخصیص خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد معلوم نیست

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری تشریح عملکرد و برنامه‌های معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور محمد میرزابیگی معاون خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی، میثم اروز مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و اصحاب رسانه امروز در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

۱۷ وزارتخانه با مسئله سلامت درگیر هستند

میرزابیگی در ابتدای مراسم مسئله توانمندسازی را تشریح کرد و گفت: توانمندسازی به معنای جمع حوزه‌های مسکن، تسهیلات، اشتغال، کارآفرینی و سلامت است. ۱۷ تا از وزارتخانه‌ها با مسئله سلامت درگیر هستند که به همین دلیل ادغام صورت گرفت. در این حوزه مباحث اجتماعی را با سلامت ادغام کردیم.

معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید ادامه داد: لیست انتظار بیمارستان‌های خاتم، مصطفی خمینی، ساسان و ... نباید انقدر طولانی باشد که فرصت نکنند به درستی به امور مراجعان رسیدگی کنند و در پی آن خانواده‌هایی که ممکن است امروز به خدمات درمانی احتیاج داشته باشند،‌ مجبور شوند مدت‌ها در لیست انتظار بمانند. 

معاونین استان‌ها فقط نظارت می‌کنند

وی افزود: بعضی از جامعه ایثارگران ممکن است امکان ارائه خدمات در منزل برای بیمارانشان نداشته باشند و از طرفی هم نیاز نباشد در بیمارستان بستری شوند. برنامه‌هایی برای این موضوع شروع کردیم تا بتوانیم با ایجاد مراکز نقاهتگاهی شرایطی را فراهم آوریم تا هر چند مدتی که لازم است این عزیزان‌ آن جا بمانند، تحت نظر باشند و به آن‌ها خدمات داده شود.

میرزابیگی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن امکانات لازم و کافی کاری کنیم که بیماران لازم نباشد از شهری دیگر به تهران آمده تا بتوانند برای درمان خود اقدام کنند. ما به بالین بیمار می‌رویم نه اینکه بیمار به سمت ما بیاید. البته اجباری در کار نیست و بیماران می‌توانند به هر کجا که خودشان می‌خواهند برای درمان مراجعه کنند. 

معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید در ادامه بیان کرد: معاونت سلامت و معاونین آن‌ها در استان‌ها مستقیماً کار اجرایی انجام نمی‌دهند. آن‌ها بر کار برنامه‌ریزی که ما انجام داده و به آن‌ها ابلاغ کردیم نظارت می‌کنند. کار اجرایی از طریق دو مسیر مشخص درمان مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌گیرد. کار اجرایی درمان مستقیم بر عهده شرکت سلامت کوثر و کار اجرایی درمان غیر مستقیم  نیز بر عهده بیمه دی است که بیمه تکمیلی ما را پوشش می‌دهد. همه ایثارگران، خانواده شهدا و ... تحت پوشش بیمه تکمیلی دی هستند.

وی تأکید کرد: همچنین طبق قانون ۱۰۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا را باید دولت پرداخت کند.

نظارت بر خدمات بیمه‌ای بیشتر می‌شود

میرزابیگی ادامه داد: پیش از این یکی از ایرادات پایش‌هایی که انجام می‌شد این بود که از اطلاعات حاصل از پایش در ادامه کار استفاده نمی‌شد، به همین منظور ما پایش عمومی و تخصصی را در دستور کار قرار دادیم و در قرارداد بیمه هم آن را لحاظ کردیم، این‌گونه از نتایج پایش‌های عمومی، پایش‌های تخصصی به وجود می‌آیند. 

معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید با اشاره به خدمات الکترونیک بنیاد شهید توضیح داد: پرونده خدمات الکترونیک هم باید کامل‌تر و جامع‌تر می‌شد. باید بتوانیم کلیت موضوع را به سمتی ببریم که همه خدمات سلامت را مبتنی بر نرم‌افزار ارائه دهیم. 

وی با ذکر اینکه پیش از این به طور مستمر بر خدمات بیمه‌ای نظارت داشته‌اند، گفت: این نظارت بیشتر هم خواهد شد. نظارت و اعتباربخشی ما شامل سه حوزه ارائه دهنده خدمت فردی مثل پزشکان، ارائه دهندگان حقوقی مثل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و... و  سیستم بیمه‌ای است. تلاش کردیم در سیستم‌ بیمه‌ای هزینه‌ها را بیشتر از قبل به موقع پرداخت کنیم. قبلاً طلبکاری بیمه دی از بنیاد شهید خیلی زیاد بود، اما الان تلاش می‌کنیم یک دوازدهم هزینه‌ها که در قراردادمان ذکر شده را ماهانه پرداخت کنیم. همچنین نظارت سفت و سختی مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین آیتم رضایتمندی ما، رضایتمندی جامعه ایثارگران از بیمه دی و از رفتاری که بیمه دی با بیماری و نیاز ایثارگران دارد، است. 

طرح دارورسان فعلاً بی سروصدا انجام می‌شود

میرزابیگی طرح دارورسان را تشرح کرد و گفت: طرح دارورسان که فعلاً بی‌سروصدا انجام می‌شود، فعلاً برای جانبازان ویژه که در خانه بستری هستند و کاری برای خود نمی‌تواند انجام دهد و بعضاً درگیر بیماری‌های مزمن نیز هستند صورت می‌گیرد. فعلاً هم در تهران فعال شده و اگر موفق باشد، آن را در کل کشور اجرایی می‌کنیم. 

زمان تحقق طرح تخصیص خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد مشخص نیست

معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید، در پایان نشست درباره طرح تخصیص بدون سود خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد اذعان کرد: تا حالا هیچ جانبازی ارز دریافت نکرده و هیچ خودرویی هم وارد نشده است. این موارد در حال حاضر فقط بر روی کاغذ پیش رفته‌اند. بنیاد شهید این طرح را از سازمان‌های مربوطه نظیر دولت و وزارت صمت پیگیری می‌کند اما زمان تحقق آن مشخص نیست.

در ادامه نشست اروز مدیر کل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید، در این باره توضیح داد: سقف خرید خودروی جانبازان زیر ۷۰ درصد درجه ۲۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان ویژه بیش از ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو است. به جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که دارای محدودیت جسمی و حرکتی هستند نیز تسهیلات خودروی داخلی تعلق می‌گیرد. در مورد خودروهای داخلی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای وامی با سقف ۲۵۰ میلیون و اقساط ۶۰ ماهه و سود ۴ درصد در نظر گرفته شده.

وی تأکید کرد: هیچ یک از جانبازان ارز دریافت نکرده‌اند.

مدیر کل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید تصریح کرد: امسال بیمه حوادث از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

اینستاگرام
در خصوص بهداشت و درمان زمانی که بیمارستان خاتم دارای یک ساختمان بود جانبازان نیم ساعته بستری می‌شدند ولی الان که ساختمان یاس چند سالی است راه‌اندازی شده و تعداد تخت‌های بیمارستان خاتم بیشتر شده جانبازان به سختی می ‌توانند بستری شود و هنگامی که نگاه می‌کنید در پذیرش می‌بینید بیشتر افراد غیر ایثارگر می‌آیند و با دادن پول‌های بیشتر بستری می‌شوند. یعنی شده همان خصوصی سازی در منابع بنیاد و حالا علنی میگویند جانبازان شهرستانی تهران نیایند بستری نشوند.
در بحث خودرو هیچ اقدامی صورت نگرفته و تاکنون هرچه گفتم گفته‌اند تکرار مکررات است و ۲۰ بار در ده روز از مقدار ارز را برای جانبازان ۷۰ درصد حرف زده اند آنهم پس از سه سال به اینجا رسیده اند و جانبازان ۵۰ با این شرایط شاید حدود ۵ سال دیگر خودرو داخلی هم نتوانند بگیرند .زیرا این در شعارهای عملکرد مسئولان بنیاد به شدت قابل رویت هست.
این غریب ها ی درمانده !!!
فقط دارن با آبروی خانواده ایثارگران بازی می‌کنند..
به خدا نمیونید چه جوی بدی از این واردات خودرو برای جامعه ایثارگری راه افتاده ..!
خدا ازتون نگذره ...
ان شاءالله خدا رسواتون کنه ...
سلام وعرض ادب و احترام بنده یکی از هزاران جانبازی که البته من خودم را لایق نام بامسمای جانبازی ندانسته اما معلول هستم عرض شوددرتاریخ1401/12/27پیامکی ازشرکت ایران خودرو برام اومدظرف مدت72ساعت فرصت داری مبلغ 340میلیون تومان در وجه ایران خودرو واریزکنید، حقیرهمان روز27خودروی مدل88خودررافروختم ومابقی راهم وجانا قرض کردم ودرتاریخ1401/12/28مبلغ را تکمیل وجه کردم بدون حق انتخاب خودروی پژو207اتومات سفید و قرمز وقرارشدیک ماهه واگذار کنندبعدازیک ماه تماس گرفتم گفتندمورخ1402/5/4ولی متأسفانه خلف وعده کرده وبازم خودرو واگذار نشد باشرکت ایران‌خودرو تماس گرفتم گفتندخودروهای 207اتومات پلاک نشده ومعلوم نیست کی پلاک شودحقیرباوضعیت جسمانی که دارم وخودرو نیازمبرمم هست ودرواقع میشودگفت پایم هست لطفآ پیگیری بفرمایید باتشکر معلول جنگ
با عرض سلام
حتما ما باید یکی از 9 ماشین بالا را انتخاب کنیم گزینه دیگری وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا خیلی سخته حل مشکل خودروجانبازان ۷۰٪
نه اینکه هروزتعدادی ازماها ازدنیا رفته وآرزوهایشان برباد فنا میرود واقعا سخته خیلی سخته آقای رییسی که خودرو نمادانقلابی معرفی کرده وبه این عزیزان اینگونه اجازه برخورد رو میدهی حیف ازاون روزهایکه قراربود که چه بشود ونشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi