شناسه خبر : 103200
سه شنبه 07 شهريور 1402 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تامین اقلام مصرفی جانبازان مهمترین چالش معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی است

فاش نیوز - میرزابیگی تامین اقلام مصرفی جانبازان را مهمترین چالش معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی عنوان کرد.

تامین اقلام مصرفی جانبازان مهمترین چالش معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمد میرزابیگی» معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگویی به چالش‌های پیش روی این معاونت در خدمات رسانی به جامعه ایثارگری پرداخت.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مهمترین چالش پیش روی این نهاد اظهار داشت: در حال حاضر نیازمندی‌های بسیار ضروری جهت مسائل درمانی جامعه هدف ما وجود دارد که تولید داخلی مشابه برای آن نداریم یا کیفیت آن چندان مطلوب نیست که باید از خارج کشور تهیه شود.

میرزابیگی ضمن اشاره به نیازمندی‌های جامعه هدف، اظهار کرد: مسائلی مثل ویلچر‌های اتوماتیک برای جانبازان ویژه و نخاعی یا دارو‌هایی که حدود ۳۰ سال است که جانبازان عزیز از آن استفاده می‌کنند از مهمترین چالش‌های ما است.

وی افزود: شروع استفاده از این دارو‌ها هم از کشور‌های اروپایی بود، زیرا زمانی که جانبازان عزیز جهت مداوا در آن کشور‌ها بستری بودند، از آن دارو‌ها استفاده می‌کردند.

میرزابیگی در ادامه، اما تصریح کرد: البته ما در تلاشیم که به زودی این دارو‌ها را در کشور بسازیم، اما تا زمانی که این موارد ساخته نشده است، باید از خارج از کشور وارد شود.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی با اشاره به اینکه تعدادی از اقلام مصرفی جانبازان عزیز وجود دارد که باید سازگار با بدن این عزیزان تولید شود، تاکید کرد: این اقلام را کارخانه‌های خاصی تولید می‌کنند.

میرزابیگی خاطرنشان ساخت: امیدواریم دولت محترم، مجلس، وزارت صمت، وزارت بهداشت و بانک مرکزی کمک کنند تا این اقلام معدود و محدود را وارد کنیم، زیرا عمده موارد نارضایتی جانبازان از این ناحیه است.

وی در پایان تصریح کرد: البته این به معنای استفاده از کالا‌های خارجی نیست. زیرا ما در عرصه اندام مصنوعی، اورتز، پروتز، تخت، تشک، مانیتور، دستگاه‌های ونتیلاتور و تمام سیستم‌های نرم‌افزاری و کامپیوتری از تولید داخلی استفاده می‌کنیم، اما در خصوص برخی تجهیزات مصرفی خاص ناچار به استفاده از تولیدات خارجی هستیم تا در آینده راهکاری برای آن اندیشیده شود.

 

اینستاگرام
مسئولان محترم بهداشت ودرمان بنیاد، لطفا قرص"سیتالوپرام هگزال"آلمانی برای جانبازان اعصاب وروان واردکنید. همه درد ومشکلات جسمی ناشی ازجانبازی و دوران اسارت یکطرف،مشکل روحی روانی یکطرف. آرامش روحی روانی جانباز یعنی آرامش خانواده واطرافیانش.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi