شناسه خبر : 103283
شنبه 11 شهريور 1402 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امتیاز مربی‌گری شهید «رضایی» از زبان شهید سلیمانی

فاش نیوز - جمعی از اعضای جامعه قرآنی به نیابت از قاریان، حافظان، فعالان و اساتید قرآنی به دیدار خانواده شهید مدافع حرم «حسین رضایی» رفته و پای صحبت خانواده وی نشستند.

روایتی از نکته سنجی‌های شهید رضایی که او را در آموزش متمایز می‌کرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمعی از اعضای جامعه قرآنی به نیابت از قاریان، حافظان، فعالان و اساتید قرآنی در دیدار‌های هفتگی خود با خانواده شهدای قرآنی، چهارشنبه ۲۵ مرداد به دیدار خانواده شهید مدافع حرم «حسین رضایی» رفتند.

شهید «حسین رضایی» سال ۱۳۴۹ در استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. در نوجوانی با وجود سن کم، اما به واسطه احساس مسوولیتی که داشت به جبهه‌های دفاع مقدس رفت. پس از شرکت در کنکور در رشته علوم و فنون توپخانه دانشکده امام حسین قبول شده و وارد سپاه پاسداران می‌شود. مقطع کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران کسب می‌کند و در جریان جنگ سوریه به عنوان نیروی آموزشی و مستشاری به این کشور می‌رود. وی سرانجام در جریان آزادسازی نبل و الزهرا در سال ۹۴ به شهادت رسید و خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

همسر شهید میزبان مهمانان این دیدار بود که در صحبت‌هایی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی شهید اظهار داشت: من روانخوانی را پیش شهید یاد گرفتم. بچه‌ها که به دنیا آمدند همیشه توصیه می‌کرد رادیو را روی موج قرآن بگذارم تا بچه‌ها با آن مانوس باشند همین شد که پسرم علیرضا حافظ قرآن است و از همان کودکی سوره‌های کوچک را با پدر یاد گرفتند. شهید کمک کرد که بچه‌ها اهل قرآن شوند، در این مسیر اصراری نمی‌کرد بلکه کار را با تشویث جلو می‌برد مثلا ابتدای دبستان که همزمان با ماه رمضان شد تشویق کرد که هر روز نوبتی یک صفحه قرآن بخوانند و اشکالات من و پدرشان را بگیرند، همین ذوق بچه‌های برای اینکه از ما غلط بگیرند باعث شد به خواندن قرآن علاقه‌مند بشوند.

زهرا حاجی طاهری در ادامه صحبت‌های خود به دیگر ویژگی‌های شهید اشاره کرد و گفت: کلام به کلام قرآن را عمل می‌کرد و من این را در زندگی دیدم. یکی از دوستانش می‌گفت اگر اختلافی در محل کار پیش می‌آمد با آیات قرآن و نصیحت‌های قرآنی آن را حل و فصل می‌کرد. حفظ قرآن را با نوار‌های کاست استاد پرهیزکار شروع کرد.

یکی از همرزمان شهید که در این دیدار حضور داشت در صحبت‌هایی بیان کرد: ما بیشتر با روحیه نظامی‌گری شهید ارتباط داشتیم و خیلی واقف به ابعاد قرآنی او نبودیم. شهید در بعد نظامی بسیار دقیق بود و زمانی که در قرارگاه امام حسین (ع) فعالیت می‌کرد و آموزش می‌داد بسیار نکته‌سنج و مُصِر بود که دیگران هم آموزش درست بدهند. وقتی تست می‌گرفت بسیار دقیق عمل می‌کرد، در بعضی بازه‌های زمانی که قرار بود به عنوان ناظر بیاید تا بچه‌ها اسمش را می‌شنیدند می‌ترسیدند، چون به سخت گیری او واقف بودند. علاوه بر این مهارت کافی و علم نظامی بالایی داشت و یک سر و گردن از همه بالاتر بود.

همسر شهید به ماجرای حضور سردار سلیمانی در خانه‌شان اشاره کرد و گفت: روزی زنگ در خانه را زدند، پسر کوچکم در را باز کرد و گفت سردار سلیمانی آمده، باورم نشد، جلوی در که رفتم ایشان را دیدم که بدون هماهنگی قبلی آمده است. در صحبتی که با سردار داشتیم به ایشان گفتم شهید رضایی مظلوم واقع شده. گفت اتفاقا برعکس است و به یکی از اقدامات مهم شهید رضایی در سوریه اشاره کرد و بعد هم گفت همه شهدا مظلوم هستند.

وی به برخی ویژگی‌های دیگر شهید در بعد نظامی اشاره کرد و گفت: دوستانش می‌گفتند محال بود دوره را رصد کند و نکته‌ای از زیر دستش رد شود. دوستانش در سوریه می‌گفتند آشپزی خیلی خوبی هم داشت. مداح هم بود و فیلم‌های مداحی‌اش در سوریه موجود است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi