شناسه خبر : 103301
یکشنبه 12 شهريور 1402 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت بازنگری در قوانین خانواده جانبازان ۷۰ درصد

فاش نیوز - در تصویب و تنظیم، بسیاری از قوانین و مقررات اداری و استخدامی همسران جانبازان 70 درصد و فرزندان آنان مغفول مانده و مورد توجه لازم قرار نگرفته اند.

در حال حاضر ضرورت جبران و بازنگری در قوانین و مقررات خانواده معظم جانبازان هفتاد درصد وبالاتر به ویژه همسران آنان بیش از گذشته احساس می شود.
جانبازان در قضیه جنگ تحمیلی یک موضوع استثنایی هستند؛ هر چند که جنگ تمام شد و شهدا به لقاءالله پیوستند، اما جانبازان هستند و خواهند بود و باید رنج آسیب‌های جنگ را تا سال های متمادی بر دوش بکشند.

همه ما از جنگ فارغ شدیم اما این جانبازان هستند که تا آخر عمر از جنگ فارغ نخواهد شد؛ زیرا دست، چشم، پا و... و سلامتی خود را از دست در این مسیر نثار کرده اند.

بنابر این باید گفت، هر چند که خود جنگ هم از یاد می رود اما یک چیز است که شما چه بخواهید و چه نخواهید، چه یادتان باشد و چه یادتان نباشد، ماندگار است و آن جانباز جنگ است.

این مقدمه بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورد جانبازان معزز و تلنگری‌ به مسئولان برای توجه ویژه به این موضوع ماندگار است.
علیرغم این که یکی از مبانی اصلی تدوین و تنظیم قوانین و مقررات حوزه ایثارگران سخنان داهیانه، پیام ها و توصیه های مقام معظم رهبری و حضرت امام رحمت الله علیه خطاب به مسئولان است، اما متاسفانه برخی از اقشار مانند همسران جانبازان هفتاد درصد و فرزندان آنان که بار اصلی را در پرستاری از این عزیزان عهده دار هستند، در تصویب و تنظیم بسیاری از قوانین و مقررات اداری و استخدامی مورد غفلت واقع شده اند.

این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها در دیدارهای مختلف با خانواده معظم شهدا و ایثارگران توجه ویژه ای به همسران جانبازان، به‌خصوص جانبازان قطع نخاع و دارای ضایعات گردنی داشته و متولیان امر و مسئولان را به توجه و رسیدگی هر چه بیشتر و رفع سریع مشکلات این عزیزان و خانواده های آنان توصیه نموده اند.

هرچند که بر اساس بند ۱۱ ماده ۳ آیین‌نامه تعیین مصادیق عملی شهید و خانواده‌های شاهد مورخ ۲ /۲ /۱۳۸۲ مصوب هیئت وزیران، جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر که فوت می‌کنند، شهید محسوب می‌شوند و خانواده معظم این عزیزان پس از شهادتشان در زمره خانواده محترم شهدا محسوب شده و از کلیه امتیازات مربوطه بهره‌مند می گردند، اما درد و رنجی که در حال حاضر خانواده یک جانباز و بویژه همسر جانباز هفتاد درصد متحمل می شود به هیچ عنوان همسنگ قوانین و مقررات موجود برای آنها نبوده و بازنگری در قوانین مرتبط امری کاملا ضروری است. 

با توجه به عروج شهادت‌گونه روزانه و هفتگی این شهیدان زنده، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خصوصا فراکسیون های ایثارگری و دولت سیزدهم انتظار می رود به سرعت فکری به حال این خلاء قانونی کرده و در قالب طرح، لایحه و یا اصلاح مصوبات، امتیازات همسران و فرزندان شهدا را به خانواده معظم جانبازان هفتاد درصد به بالا تسری دهند.

گفتنی‌ست طبق آخرین آمار ۱۰۵۰۰ عزیز جانباز هفتاد درصد به بالا در کشور وجود دارد که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر از این عزیزان به فیض عظیم شهادت نائل شده اند.

|| رضا علامه‌زاده

اینستاگرام
ایین نامه های هیئت محترم وزیران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی وجاهت قانونی ندارد و کارشناس محترم پذیرش بنیاد پرونده مرا از تاریخ 04/50/1395 مسدود نموده وصورتجلسه کمیسسون ماده 120 قانون اجا را معدوم یا پنهان کردن و به قاضی دیوان عدالت اداری گزارش خلاف واقع به قصد فریب میدهند و به جانباز ارتش با هشتاد ماه حضور درجبهه پاسخگو نیستند حالا شما به فکر همسران جانبازان هستید کجای کاری.
پیشنهادی کاملا بجا و ضروری وهم آیینه ایی برای نسل های اینده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi