شناسه خبر : 103359
چهارشنبه 15 شهريور 1402 , 21:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی مصور از پذیرایی و بدرقه جانبازان کاروان لبیک یا حسین در موکب آستان حضرت معصومه(س)

در شب اربعین حسینی که کاروان لبیک یاحسین در موکب حضرت معصومه بسر بردند تا برای حرکت شب آخر به سمت کربلا آماده شوند...

فاش نیوز - در شب اربعین حسینی که کاروان لبیک یاحسین در موکب حضرت معصومه(س) بسر بردند تا برای حرکت شب آخر به سمت کربلا آماده شوند، از طرف آستان قدس قم مراسم بدرقه ای برای زوار ایثارگر ترتیب داده شد. کاروان لبیک یاحسین ۷ پیش از حرکت در آستانه غروب شب اربعین حسینی، مهمان خادمین آستان حضرت معصومه شدند.

این مراسم کوتاه معنوی با تجمع جانبازان و خانواده هایشان و با ورود مسئول موکب و خوشامدگویی به جانبازان آغاز شد. سپس قرآن مجید تلاوت شد و خادمان آستان در بین زوار چای حضرتی توزیع کردند.

مسئول موکب و مهندس محمودنژاد، معاون تولیت آستان قدس صحبت کوتاهی در ارج نهادن به مقام جانبازان ایراد کردند. پس از آن مداح موکب چند دقبقه ای در وصف مسیر کربلا گفت و ذکر مصیبت کوتاهی بجا آورد و سلام داد و سینه زنی مختصر و دلچسبی انجام شد.

پس از آن مدیر اجرایی کاروان طی صحبت کوتاهی اظهار داشت که این کاروان برای حرکت از امام رضا اذن گرفته تا به آستان حضرت معصومه برسد و راهی کربلا شود و از مسئولین موکب تشکر کرد. در پایان نیز به اهالی کاروان شال تبرکی حضرت معصومه و سنگ متبرک آستان حضرت معصومه هدیه شد.

پس از پایان مراسم، نماز جماعت مغرب برگزار شد.

کاروان جانبازان و حال و هوای اربعین حسینی در کربلا

لبیک یاحسین ۷ و حال و هوای اربعین حسینی

صف ویلچرها بود که دورتادور حرم سیدالشهدا می چرخید و یکباره، گنبد طلایی سالارشهیدان پدیدار شد...

با فرا رسیدن روز اربعین. کاروان لبیک یاحسین نیز به کربلا رسید.
حال وقت رفتن به محل اسکان زائران بود و صف ویلچرها بود که در خیابان های کربلا می چرخید که یکباره گنبد طلایی سیدالشهدا از دور پدیدار شد.
صبح روز اربعین بود و فضا سنگین و جمعیت در کربلا با رنگ ها و ملیت ها و سنین مختلف موج میزد و دل های جانبازان نیز آماده بود برای دیدار یاری که به خاطرش ۴ روز بود در راه بودند.
همه با چشمان بارانی به گنبد زرد و زیبای امام حسین چشم دوختند و اشک ریختند.
همراهان کاروان واقعا به سختی توانستند جانبازان با ویلچر را از میان جمعیت عبور دهند.
برای رسیدن به محل اسکان، باید حرم امام حسین(ع) را دور می زدیم تا برسیم و حقیقتا از معجزات الهی، رد کردن ده ها ویلچر از بین جمعیت زوار و خیل عاشقان بود.

در حین دور زدن به دور سر پسر فاطمه زهرا، زیارت اربعین را درحال حرکت و با سختی خواندیم و به نظر، این یکی از مقبول ترین زیارات اربعین بود... گرما و عطش و عرق ریزان و ده ها ویلچر و هجوم زوار و زیارت خواندن... و چه خوش زیارتی بود این اربعین.

با استقرار در محل اسکان یعنی یکی از هتل های نزدیک حرم سیدالشهداء، زائران بیهوش و نالان روی صندلی های لابی افتادند.

با استقرار مسافران، همه پس از ۴ روز موکب خوابی و سختی های آن، کمی به استراحت و رسیدگی به خود پرداختند و به آرامشی به وسعت وصال یار رسیدند.
دیری نپایید که عشق امام و قمر باوفایش تک تک زائران را به سمت خود کشید و هنوز استراحت چندانی نکرده، بسیاری راهی زیارت شدند.

پس از نماز ظهر نیز، زیارت اربعین و عزاداری پرشور و دلچسبی در لابی هتل با مداحی سیدمالک علوی برگزار شد.

|| شهیدگمنام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi