شناسه خبر : 103370
شنبه 18 شهريور 1402 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتظار داریم شهید پژوهی یکی از برنامه‌های رایج در مدارس متوسطه شود

فاش نیوز - دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شب گذشته مهمان برنامه «سفرنامه تا نیایش» بود که به صورت مستقیم از عمود 980 به عنوان موکب رسانه‌ای شبکه پنج سیما هر شب ساعت 21 روانه آنتن می‌شود.
 
انتظار داریم شهید پژوهی یکی از برنامه‌های رایج در مدارس متوسطه شود

به گزارش «ایثار»، به نقل از روابط عمومی شبکه پنج؛ قاضی‌زاده هاشمی پیرامون اینکه چه برنامه و مسیری دارید برای اینکه بیشتر به شهدا پرداخته شود؟ بیان کرد: نکته‌ای را حضرت آقا فرمودند که نسل امروز مانند نسل ما با شهدا زندگی نکرده‌اند که از نزدیک آنها را ببیند. بنابراین ما وظیفه داریم زندگی انسان‌های عادی که در کنار این شهدا زیست کرده‌اند و سبک زندگی‌ای که شهید را پرورش داده برای نسل جدید به تصویر بکشیم. 
وی تاکید کرد: با همکاری با صدا و سیما و رسانه‌های بنیاد کارهای متنوعی را در جهت شناساندن سبک زندگی شهدا شروع کرده‌ایم مانند سریال بچه زرنگ، همسفر من، مهمانی مامان، کمپین زیارت نائب الشهید، برف شادی و ... که کارها در رده جوان و نوجوان است و به طرق مختلف با رویدادهای شهدایی گره خورده‌اند.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: در شروع کار هستیم به اضافه اینکه ما یک سازمانیم و نیاز است همه ارگان‌ها در این مسیر قرار گیرند. ما یک پرچم را بالا می‌بریم اما انتظار داریم برنامه رایج در مدارس متوسطه شهید پژوهی و زندگی با شهدا که بسیار زنده‌کننده و متحول‌کننده هستند، شکل بگیرد.
حجت‌الاسلام داوودی‌نژاد نیز با بیان اینکه امسال اتفاق خاصی را در برنامه «همسفر من» شبکه پنج رقم زدیم، گفت: چندین تن از دختران فعال در فضای مجازی در سفر اربعینی خود با برخی از شهدا آشنا شدند و حتی با اینکه چند تن از آنها خیلی به حجاب و نماز پایبند نبودند،  مسیر زندگی‌شان عوض شد. این را به چشم دیدم که شهدا متحول‌کننده و زندگی‌بخش هستند. من در این برنامه دیدم که شهدا چقدر زنده می‌کنند و شهدا هم هر چه دارند از امام حسین (ع) دارند. 
سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه چه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، چه همه مسئولان نظام و مردم هر کاری نسبت به خانواده شهدا انجام دهیم حق سپاس‌ گزاری از آنها را کامل ادا نکرده‌ایم، اظهار کرد: من هر چه فکر می‌کنم چه کاری می‌توانیم بکنیم که پاسداشت جایگاه شهدا باشد چیزی به ذهنم نمی‌رسد. یعنی حتی اگر همه قوانینی که در حوزه ایثار و شهادت برای خانواده شهدا وضع شده را در جهت تکریم خانواده ها حتی صد در صد هم انجام دهیم که به دلیل محدودیت‌های اعتباری و امثالهم نشده و کاستی‌هایی وجود دارد، باز هم یک هزارم حقی که به گردن ما دارند؛ ادا نمی شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi