شناسه خبر : 103467
دوشنبه 20 شهريور 1402 , 12:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید دستواره: راه سعادت‌بخش حسین (ع) را ادامه دهید و زینب‌وار زندگی کنید+ سند

فاش نیوز - شهید «سید محمد دستواره» در قسمتی از نامه‌ای که به خانواده خود نوشته، آورده است: راه سعادت‌بخش حسین (ع) را ادامه دهید و زینب‌وار زندگی کنید.

کد خبر: ۶۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۶ - 11September 2023
 

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توان در آثار به‌جای مانده از شهدا، به‌خوبی یافت؛ وقتی در میان نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدا نگاهی می‌اندازیم، بسیاری از توصیه‌ها و نصایح را در می‌یابیم که همگی بیان‌گر روحیه ایثارگرانه آن‌ها هستند و نسل‌های آینده می‌توانند با مطالعه این آثار به‌جای مانده، با فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر شهدای دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

شهید «سید محمد دستواره» که هنگام شهادتش حدوداً ۲۲ سال داشت و برادر کوچک‌تر سردار شهید «سید محمدرضا دستواره» قائم مقام لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) است، نامه‌ای را خطاب به خانواده خود از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نگاشته است که در ادامه متن آن را می‌خوانید.

راه سعادت‌بخش حسین (ع) را ادامه دهید و زینب‌وار زندگی کنید

بسم الله الرحمن الرحیم

ای مومنین! با کافران که به شما نزدیک‌ترند پیکار کنید (و دشمن دورتر، شما را از دشمن نزدیک غافل نکند) و آن‌ها باید در شما شدت و خشونت احساس کنند و بدانند که خداوند با پرهیزکاران است. (قرآن کریم)

با درود و سلام به پیشگاه تنها منجی عالم بشریت ارواح مقدمه فدا (عج) و نایب بر حقش خمینی مدظله‌العالی و با درود به رزمندگان است.

خدمت پدر و مادر از جان عزیزترم سلام عرض می‌کنم . امیدوارم که حال‌تان خوب باشد و عنایت خداوندی همیشه و در همه حال شامل حال‌تان باشد ان‌شاءالله.

باری عزیزانم اگر از احوالات پسر کوچک خود محمد خواسته باشید، الحمدلله سلامتی برقرار است و ملالی نیست جز دوری شما که آن هم امیدوارم با پیروزی نهایی رزمندگان است. دیدارمان تازه گردد ان‌شاءالله. سرورانم برادرم حسین و رضا نیز به شما سلام می‌رسانند و همگی ما حالمان خوب است.

مادر جان! اگر وقت کردی یک سری به پایگاه ابوذر بزن و حقوق مرا دریافت کن. در ضمن ساکم را به علیرضا داده‌ام که به شما بدهید. ساک را بگیرید و تشکر کنید.

پدر و مادرم ان‌شاءالله خدا به شما اجر دهد که چنین فرزندانی را در دامان خود پرورش دادید و در راه دین و ایمان به میدان نبرد فرستادید.

عزیزانم! سلام مرا به دوستان و اقوام برسانید و جویای حال‌شان شوید. دیگر بیش از این مزاحم وقت‌تان نمی‌شود. ما را از دعای خیر خود بی‌فیض نکنید. دیگر عرضی ندارم . در آخر سلامتی و موفقیت شما را از خداوند متعال خواستارم.

در ضمن مهدی کوچک نیز سلام می‌رساند.

خدایا! ما با تو پیمان بسته بودیم که تا پایان راه برویم و بر پیمان خویش همچنان استوار ماندیم.

راه سعادت‌بخش حسین (ع) را ادامه دهید و زینب‌وار زندگی کنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما

الله اکبر خمینی رهبر

من الله توفیق

خدایا به محمد (ص) بگو که پیروانش حماسه آفریدند. به علی (ع) بگو که شیعیانش قیامت به پا کردند و به حسین (ع) بگو خونش در رگ‌ها همچنان می‌جوشد. بگو از آن خون‌ها سروها روییده، ظالمان سروها را بریدند؛ اما باز هم سروها رویید.

خاطرنشان می‌شود؛ شهید «سید محمد دستواره» ششم اردیبهشت سال ۱۳۴۳ در روستای علی‌آبادجنوبی از توابع شهرستان ری متولد شد. وی تا سوم ابتدایی درس خواند و مدتی نیز به کار آزاد پرداخت، تا این‌که با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام ۲۲ دی سال ۱۳۶۵ با سمت خدمه تانک در شلمچه به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi