شناسه خبر : 103475
دوشنبه 20 شهريور 1402 , 12:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تیپ ۴۸ فتح در دوران دفاع مقدس میعادگاه عاشقان شهادت و ولایت بود

فاش نیوز - سرهنگ «خواست‌خدایی» گفت: تیپ ۴۸ فتح میعادگاه عاشقان ولایت و شهادت در دوران دفاع مقدس بود و رزمندگان این تیپ رشادت‌های بی‌نظیری از خود بر جای گذاشتند.

کد خبر: ۶۱۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ - 10September 2023
 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «سلمان خواست‌خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در دیدار فرمانده تیپ ۴۸ فتح این استان اظهار داشت: تیپ ۴۸ فتح میعادگاه عاشقان ولایت و شهادت در دوران دفاع مقدس بود و رزمندگان این تیپ رشادت‌های بی‌نظیری از خود بر جای گذاشتند.

سرهنگ خواست‌خدایی افزود: رزمندگان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس، در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر که هنوز یگانی به صورت رسمی تشکیل نشده بود نقش بی‌بدیلی داشتند به طوری که از ۴۱۰ شهیدی که در این ایام تقدیم شد حدود ۲۹ یا ۳۰ شهید از رزمندگان این دو استان بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودم را نیروی تیپ فاتح ۴۸ فتح می‌دانم و معتقدم در مکاتبات باید واژه «فاتح» را برای این تیپ ثبت کنیم و این موضوع در دستورکار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی بیان داشت: نگاهی به تاریخچه مبارزات با نیروهای ضدانقلاب در کردستان نشان می‌دهد که رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد که ریشه آنها در تیپ ۴۸ فتح بود بهتر از سایر یگان‌ها عمل کردند چون به قول سردار «شهابی‌فر»، خوی صداقت و فداکاری در وجود مردم این خطه است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «لرها جزو بهترین و وفادارترین اقوام ایرانی هستند.»

سرهنگ خواست‌خدایی بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود دارا بودن تنها یک درصد از وسعت و جمعیت کشور، شهدای بزرگی در سطح بین‌المللی مثل شهید «ستار اورنگ»، شهید «عبدالرسول زرین» و سرداران و شهیدان زنده‌ای مانند «عظیمی‌فر»، «شهابی‌فر» و «دولت‌آبادی» را دارد که مایه افتخار کشور هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس نباید مظلوم واقع شوند و باید در مناسبت‌ها و برنامه‌ها از حضور و ظرفیت آنها استفاده شود، متذکر شد: شهدا و فرماندهان دوران دفاع مقدس، سند افتخار این استان هستند که باید خاطرات و رشادت‌های آنها به تصویر کشیده شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi