شناسه خبر : 103503
سه شنبه 21 شهريور 1402 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه‌های یک شهید کارگر درباره رزق حلال

فاش نیوز - شهید ابراهیم جلالی کارگر کارخانه ریسندگی و بافندگی و پدر شهید بود که در سن ۵۵ سالگی خود نیز به شهادت رسید.

 
کد خبر: ۶۱۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷ - 12September 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عده زیادی کارگر و کشاورز از روستا‌ها و شهر‌های دور و نزدیک در روز‌های تجاوز دشمن بعثی به سرزمینمان برای دفاع به خوزستان و غرب کشور رهسپار شدند. آن‌ها با وجود سواد اندک، اما از چنان معرفتی برخوردار بودند که گاه معلم اخلاق بسیاری از رزمندگان دیگر می‌شدند و از این رو فرقی بین هیچ یک از رزمنده‌ها با دیگری نبود الا در تقوا و ایمان. از بارزترین شهید در قشر کارگری بتوان عبدالحسین برونسی تیپ ۱۸ جوادالائمه نام برد.

شهید ابراهیم جلالی فرزند اسماعیل نیز یکی از رزمنده‌های جهاد سازندگی نجف آباد بود. او که در کارخانه ریسندگی و بافندگی نجف آباد کارگری می‌کرد بدون تحصیلات خاصی دستی در شعر داشت و پدر شهید نیز بود. جلالی پنجم مهر سال ۱۳۶۰ در ۵۵ سالگی طی عملیات ثامن الائمه به شهادت رسید.

توصیه‌های یک شهید کارگر درباره رزق حلال

فرزند این شهید نیز به نام محمد ۱۲ آذر ۵۷ همزمان با حوادث خونین محرم در نجف آباد، به ضرب گلوله ماموران رژیم پهلوی در ۱۷ سالگی به شهادت رسید و پیکرش به دلیل جو شدید امنیتی و اختناق موجود، مخفیانه در روستای جلال آباد به خاک سپرده شد.

وصیتنامه شهید جلالی نکات جالبی دارد که در ادامه آمده است.

«برادران عزیز، کار خود را نیکو انجام دهید که خدا به شما اجر نیکو عطا فرماید. یاد می‌آورم روز‌های خود را در ۱۶ سال قبل که حقوق ۸ ساعت کار مبلغ ۲۷ ریال بود و جریمه آن از ۵۰ ریال، ۴۰ ریال و ۳۰ ریال بود. الحمدالله دراین دوره، به یاری خدا می‌بینیم حقوق‌ها خوب می‌باشد. پس قدر این نعمت خداداده را بدانید و سپاسگزار باشید و همه با یکدیگر همکاری کنید و از هدف و مقصد روبرنگردانید.»

توصیه‌های یک شهید کارگر درباره رزق حلال

«برادران کارگر، در مقابل مزدی که می‌گیرید باید روزانه ۸ ساعت کار کنید و کسانی که کمتر از ۸ ساعت کار می‌کنند، بدانند که روزی آن‌ها حلال نیست. برادران عزیزم، نیم‌ساعتی که برای نمازجماعت وقت به شما داده‌اند، اگر به نماز جماعت نیایید، در مقابل خدا مسئول هستید. چون مزد این نیم‌ساعت را شما می‌گیرید و به‌جای کار شما باید دور هم جمع شوید و هم نمازجماعت برگزار کنید و هم از مسائل روز آگاه شوید. چون فرموده روح خدا امام‌خمینی است که در کارخانه‌ها، نمازجماعت بر پا دارید.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi