شناسه خبر : 103558
چهارشنبه 22 شهريور 1402 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادداشت رسیده؛

تکلیف بانک دی را روشن کنید

همه اعداد و ارقام و تحولات نشان می‌دهد نمی‌توان امیدی به احیای بانک دی و حل مشکلات آن داشت و هرچقدر زمان بیشتر سپری می‌شود...

فاش نیوز - تکلیف بانک دی را روشن کنید. بانک دی هر ساله بر بدهی خود می افزاید. برای جلوگیری از فاجعه، هر چه زودتر تکلیف این بانک ناتراز را مشخص کنید. سه راه برای احیای بانک دی وجود دارد.

۱ - فروش اموال و دارایی‌های ثابت بانک و اضافه کردنش به منابع آن؛ این اقدام موجب افزایش منابع بانک شده و به بانک اجازه می‌دهد با افزایش تسهیلات‌دهی، درآمد خود را از این محل به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این اقدام موجب رفع ناترازی و از بین رفتن فاصله درآمد تسهیلات و سود سپرده پرداختی می‌شود.

۲- افزایش سرمایه بانک از محل آورده نقدی؛ به‌عبارت دیگر، سهامدار یا سهامداران فعلی و یا سهامداران جدید، منابع مورد نیاز برای افزایش سرمایه بانک را تأمین کنند که باتوجه به زیان‌ده بودن این بانک، تمایل سهامداران به این اقدام، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

۳- تملک سهام بانک توسط دولت یا صندوق ضمانت سپرده‌ها برای انجام فرایند گزیر برای این بانک؛ در صورتی که هیچ‌یک از این اقدامات به نتیجه نرسید، تنها راه، استفاده از آخرین ابزار در عملیات گزیر است.

همه این اعداد و ارقام و تحولات نشان می‌دهد نمی‌توان امیدی به احیای بانک دی و حل مشکلات آن داشت و هرچقدر زمان بیشتر سپری می‌شود، به دلیل اختلاف فاحش در درآمد تسهیلات اعطایی و هزینه سود سپرده، زیان انباشته‌ی این بانک روزبه‌روز بیشتر خواهد شد. بنابراین برای حل این معضل باید عملیات گزیر و انحلال بانک انجام شود.

این اقدام ممکن است در کوتاه مدت نیاز به استفاده از پایه‌ی پولی داشته باشد؛ اما موجب توقف فرایند افزایش زیان و تشدید ناترازی خواهد شد و اقتصاد ایران بعد از عبور از این مرحله می‌تواند خود را برای سطوح پایین‌تری از تورم آماده کند؛ زیرا در صورتی می‌توان به کاهش پایدار نرخ تورم در سطوح تک‌رقمی امیدوار بود که بانک‌های ناتراز در کشور تعیین تکلیف شوند.

اینستاگرام
طیفی از منابع این بانک منتفع می‌شوند که برای همین یک عده قلیل از جمله شرکت‌های زیر مجموعه و سازمان کوثر و باندی در بنیاد باید این دستک و دنبک کج دار و مریض بماند . والا هیچ شکل و شباهتی به بانک ندارد و نخواهد داشت اصلا این تشکل مسخره صدقه سر حقوق و مزایای ایثارگران می‌گردد که کافیست ۶ ماه دولت به جای این بانک به حساب های قبلی ایثارگران در بانک ملی واریز شود و سرانه بیمه آنها به جای بیمه دی به بیمه ایران . خواهید دید که تمام این تشکل مثل یخ آب می‌شود.
سلام در قضیه صندوق میزان هم سرمایه های ملت سوخت حضرات ابتدا آمدند کارمندان میزان را تعیین تکلیف کردند واستخدام بانک صادرات کردند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi