شناسه خبر : 103559
شنبه 25 شهريور 1402 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی مصور از حضور شهدای محور مقاومت در شهرها و خیابان‌های عراق

زنده بودن همیشگی شهدا این است که بعد از چهل سال هنوز بر در و دیوار کشوری که روزی بخاطر تسلط حزب بعث و اجبار مردمش به جنگ با ما مقابل ایران ایستاده بود، تصاویر شهدای ایرانی همان جنگ نقش بسته است...

فاش نیوز - نمادهای مقاومت مردم عراق خصوصا در مقابله با گروه های تکفیری بر جای جای خیابان های شهرهای مقدس عراق و مخصوصا در مسیرهای منتهی به حرم های اهل بیت، این کشور را تبدیل به یک موزه دایمی مقاومت و ایثار کرده است.

تصاویر ده ها روحانی شهید جلیل‌القدر در درب ورودی ایست و بازرسی باب‌القبله حرم امام عدالت، امام علی علیه اسلام با همان لباس و علامت روحانیت و عمامه دیده می شود؛ طوری که رکورد حضور روحانیت درصف اول مقابله با استکبار اگر بیشتر از ایران نباشد در رتبه دوم پس از ایران متعلق به این کشور است.
موکب های فعال این کشور، خصوصا آنها که با پرچم حشدالشعبی آذین‌بندی شده است نیز تصاویر شهدا را بر در و دیوار خود چون مرواریدی در درون صدف با خود به همراه دارد.
عراق اکنون با دگرگونی انقلاب محوری خود می رود تا عراق دیگری را بسازد بر محور ارزش های متعالی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران.
جاده کربلا و نجف که قبلا بیشتر با تبلیغ های تجاری شرکت ها همراه بود، الان در میان خود بیشتر تصاویر ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی را در خود دارد و بیشترین ضریب به کارگیری نمادهای مقاومت در بین کشورهای عربی منطقه، نسبت به وسعت و گستره استفاده، مربوط به عراق است.


لبنانی ها نیز در دسته های عزاداری خود نوشته اند «نحن ابناءالخمینی» ما فرزندان خمینی کبیر هستیم.
بر گوشه پرچم رسمی دولت آلمان به گونه ای هنرمندانه تصویر رنگی مقام معظم رهبری به اهتزاز درآمده است و پشت پیراهن یک زائر نوشته که عاشق مبارزه با اسرائیل است.
اینجاست که معنای حریف بودن حاج قاسم را می فهمیم. نیروی قدس نمی خواهد؛ من حریف شما هستم. حاج قاسم عزیز با خون خود حریف جریانی شد که حالا هر روز و هر لحظه شاهد یک راه‌پیمایی همیشگی برائت از مشرکین است.
زنده بودن همیشگی شهدا این است که بعد از چهل سال هنوز بر در و دیوار کشوری که روزی بخاطر تسلط حزب بعث و اجبار مردمش به جنگ با ما مقابل ایران ایستاده بود، تصاویر شهدای ایرانی همان جنگ نقش بسته است.
اگر روزی شهید زین‌الدین مخفیانه به زیارت کربلا رفت و وقتی تنه اش به یک عراقی خورد به اشتباه فارسی حرف زد، حالا میلیون ها عراقی و ایرانی شبانه روز بدون ترس از تسلط کفار، با همدیگر ندای آزادی سر می دهند.

|| خبرنگار فاش نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi