شناسه خبر : 103595
یکشنبه 26 شهريور 1402 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احیای شرکت های زیان ده در کوثر

فاش نیوز - معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر از احیاء شش شرکت زیان ده تا سودآوری ۲,۰۰۰ میلیارد ریالی این شرکت ها در سال مالی ۱۴۰۱ خبر داد.
 
احیای شرکت های زیان ده در کوثر




به گزارش ایثار به نقل از  روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر حمیدرضا جعفری تغییر رویکرد این سازمان در حوزه شرکت داری و اینکه سازمان تمام و کمال در خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه هدف قرار گرفته را نقطه قوت سازمان اقتصادی کوثر نسبت به گذشته عنوان کرد و گفت: این تغییر رویکرد همراه با اصلاح ساختار و اجرای اقتصاد رهنما، باعث شد عملکرد تعداد ۶ شرکت از شرکت های سازمان که در سال مالی ۱۴۰۰مجموعاً بیش از ۱,۷۵۰ میلیارد ریال زیان تحمیل سهامداران خود و ذینفعان سازمان کردند، در سال ۱۴۰۱ منجر به سود آوری شود.

جعفری افزود: در این فرایند و با احیاء این شرکت ها علاوه بر توقف روند نزولی و زیاندهی آن‌ها، در سال مالی ۱۴۰۱ مجموعاً حدود ۲.۰۰۰ میلیارد ریال سود خالص و با کیفیت نصیب ذینفعان و جامعه ایثارگری شد. لازم به توضیح است به طور کلی در سال ۱۴۰۱، شاهد بهبود عملکرد ۷۰ درصد از شرکت‌های تابعه سازمان بودیم که از این میان سود خالص حدود ۵۳درصد از آنها بیش از دو برابر شده است.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به تنگناها و موانع سال مالی گذشته، کسب توفیقات جاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ به دلایل مختلف،  سالی بسیار سخت برای سازمان اقتصادی کوثر بود که با اتخاذ استراتژیهای مناسب و راهبری اثربخش و خردمندانه هیات مدیره و مدیر عامل محترم سازمان، بسیاری از این موانع برداشته و نتایج قابل قبولی حاصل شد که طی آن سازمان از مسیری پرچالش به مسیری رو به رشد، سوق داده شد.

وی گفت: مجموع درآمدهای سازمان و شرکت های تابعه در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ برابر شد که در نتیجه آن مجموع سود خالص شرکتها نیز بیش از ۲,۲ برابر گشت و این مورد توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکتها تائید شده است. در ارتباط با عملکرد سازمان اقتصادی کوثر نیز لازم به توضیح است سود خالص سازمان در سال ۱۴۰۱، بیش از ۲.۶ برابر سال ۱۴۰۰ گردید که امیدواریم با تلاش همکاران در کلیه سطوح سازمان و شرکتها، این رشد عملکرد در سال مالی جاری نیز مجدد تکرار شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi