شناسه خبر : 103771
پنجشنبه 30 شهريور 1402 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دوران طلایی عمر من!

فرماندهانی که درب سنگرشان نوشته شده بود: «یا حسین(ع)! فرماندهی از آن توست» ...

فاش نیوز - «بهترین خاطرات عمرم از دوران طلایی دفاع مقدس است.»
در بدو نوشتار، بهره می گیریم از بیانات گهربار مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله:

«جنگ به وسیله‌ی مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفای مردم.
هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه ی زمانی نیست؛ گنجینه ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری کند.»


 واقعاً سادگی و تواضع و بی‌ریایی را می‌توانستی در جبهه ببینی؛ فرمانده با نیرویی که تازه اعزام شده بود هیچ فرقی نداشت، لباس هر دو خاکی بود و گاهی نیروهایی که تازه می‌آمدند نمی‌فهمیدند چه کسی پوتین‌های آنها را واکس می‌زند و لباس‌هایشان را می‌شوید، بعد از اینکه فرمانده شهید می‌شد می‌فهمیدند کار او بوده!
فرماندهانی که درب سنگرشان نوشته شده بود:
«یا حسین(ع)! فرماندهی از آن توست»
 این پست و مقام‌های امروزی هیچ جایی در دفاع مقدس نداشت و همه یک رنگ و عاشق بودند،

 همه گوش به فرمان یک نفس گرم امام ره بودند که بیایند و مهران را آزاد کنند، خرمشهر را آزاد کنند و کاری کنند کارستان؛ منتظر یک اشاره امام ره بودند تا پشت دروازه‌های بصره برسند. این خلوص، همیشه بین بچه‌ها بود و شهدا از بین همه ما گلچین شدند.

همان معنویت بود که بچه‌های جبهه و جنگ را مقتدر بار می‌آورد، همان نماز شب خواندن در سنگرها بود که باعث می‌شد بچه‌ها پذیرفته شوند. جالب اینکه برخی چهره‌ها قبل از عملیات نورانی می‌شد و وقتی به آنها می‌گفتیم نورانی شده‌اید، می‌گفتند خدا قبول کند و می دیدیم که در همان عملیات هم شهید می‌شدند. آنها به معنویات و دعاها اعتقاد داشتند، وقتی بچه‌ها آیه «وَ جَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدّاً وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لَا یُبْصِرُونَ »
« و پیش روى آنان حائل و سدّى و پشت سرشان نیز حائل و سدّى قرار دادیم، و به طور فراگیر آنان را پوشاندیم، پس هیچ چیز را نمى‏ بینند»
 زمزمه می کردند واقعاً دشمن کور می‌شد و ما واقعاً معجزه این آیه را به چشم می دیدیم،
ما از ۳۹ کشور اسیر داشتیم، دنیا با ما در جنگ بود، به ما حتی سیم خاردار نمی‌دادند، اما نتیجه دفاع مقدس چه شد؟»
 اما اکنون رسالت ما سنگین‌تر است،
 مقام معظم رهبری فرمودند:
« که شما جانبازان باید در جامعه رفت و آمد کنید تا حقیقت دفاع مقدس فراموش نشود؛
جانبازان ما هنوز در میدان مقاومت و ایستادگى هستند… عزیزان جانباز بدانند که مبارزه‌ى آنها ادامه دارد. جانبازان ما، در تمام دوران جانبازى در حال مجاهدتند. این فضیلت، مخصوص آنها و کسان و همسران و خانواده‌هایشان است، تا وقتى که ان‌شاءالله سلامت و عافیت پیدا کنند »
 لذا یکی از وظایف ما تبیین ارزش‌های دفاع مقدس است. دشمن، جنگ سخت ما را دید و دیگر جرأت نمی‌کند در جنگ رو در رو مقابل ما بایستد؛ لذا آمده وارد جنگ نرم شده و کانون گرم خانواده را هدف قرار داده است. آنها می‌دانند که ایرانی اگر غیرت داشته باشد نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و ایرانی تا آخرین قطره خون خود می‌جنگد و خاک به دشمن نمی‌دهد.»
 
«امروز باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ارزش‌های دفاع مقدس را احیا کنیم، بیاییم همان سادگی و بی‌ریایی و تواضع و کمک به همنوع را رواج دهیم. دشمن به دنبال از بین بردن کانون خانواده است و برنامه دارد تا جوانان ما را از خانواده جدا کند و همان جریان اندلس (اسپانیا در قرون وسطی)
را برای ما طرح ریزی کرده است و شکر خدا با رهبری مدبرانه حضرت آقا اصلاً به این هدف شوم خود نمی‌رسند؛ چون مردم ما بیدارند و بیدار خواهند بود.»

احیای فرهنگ دفاع مقدس
یعنی! مصونیت فرهنگی
یعنی!  آنتی تز فرهنگ وارداتی
یعنی! رشد، توسعه و عبور از موانع سخت
 یعنی!
عشق به خوبی ها، رفاقت های بی مثال، جانفشانی های خالصانه، اعمال خالصانه و گفتار صادقانه،
پس!
مشخص است که دست های پنهان نگذارند که این فرهنگ ناب احیاء شود، همچنان که در طول سالهای بعد از دفاع مقدس، دوری و محو این فرهنگ در دستور کار دولت های لیبرال مسلک بود،
البته در تمام آن سالها، اگر واقعاً آن فرهنگ به مرگ کامل نرسیده بود، فقط توجه خاص مقام عظمای ولایت بود،

ایشان بودند که علی رغم بی مهری دولت ها و نداشتن اراده تداوم این فرهنگ، هم‌چنان مدافع و حامی سر سخت بچه های دفاع مقدس بودند و هستند و اکنون نیز که سکان خدمت در امور اجرایی کشور را، تفکری بر پایه همان فرهنگ ناب ایثار و شهادت بدست گرفته، باید کمک کنیم که در پیچ و خم ها و معبرهای سخت که بعضاً دشمنان قسم خورده برای این دولت ترسیم کرده اند، همان گردان تخریب را دوباره احیاء کرده، اما اینبار نه برای پاکسازی مین ها، بلکه برای زدودن پلیدی ها، پاکسازی و مرمت جاده های خدمت صادقانه که سالها به فراموشی سپرده شده بود،
و البته برچیدن شدن تفکرات خودپرستی و تجمل گرایی و غرب گدایی،
و این است فرهنگ ناب دفاع مقدس،
و در پایان، باز هم کلام گهربار رهبر معظم انقلاب حفظه الله:
« همه‌ى کسانى که در جنگ تحمیلى هشت‌ساله، چه با حضور خود یا فرزندان و عزیزانشان، حضور و فعالیتى داشته‌اند، مخصوصا خانواده‌هاى شهیدان عزیز و جانبازان و اسیران گرامى، باید بدانند که در امتحانى بزرگ شرکت کرده و در آن سربلند بیرون آمده‌اند. خدا را بر این توفیق بزرگ، سپاس بگزارند و روحیه‌ى دفاع از اسلام را که موهبتى عظیم است، براى خود حفظ کنند. »
موفق و پایدار باشید ان‌شاءالله

 

علیرضا ضابطی سیستان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi