شناسه خبر : 103833
شنبه 01 مهر 1402 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزیر بهداشت:

ایران جایگاه نخست تولید واکسن در منطقه را دارد

فاش نیوز - وزیر بهداشت گفت: براساس رتبه‌بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.

بهرام عین‌اللهی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه بازدید از مرکز تولید واکسن سلمان فارسی وابسته به انستیتو پاستور اظهار داشت: این مرکز در 25 هزار متر مربع در حال ساخت است و در دولت سیزدهم از 35 درصد به 70 درصد پیشرفت رسیده است.
عین‌اللهی افزود: با توجه به رشد بیماری‌های ویروسی در جهان، باید خطوط تولید مجهز واکسن داشته باشیم و این طرح در دو سال به دو برابر پیشرفت رسیده است چرا که نظیر این طرح در منطقه نداریم و امیدواریم نیاز منطقه به واکسن را برطرف کند. وی ادامه داد: امیدواریم در پیشگیری از بیماری‌های محتمل با کمک واکسیناسیون موفق باشیم و در این مرکز دو واکسن پنوموکوک (عامل سینه پهلو) و واکسن روتا ویروس تولید می‌شود.
وزیر بهداشت بیان داشت: 100 سال از واکسن‌‌سازی انستیتو پاستور می‌گذرد و براساس رتبه‌بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.
عین‌الهی گفت: در دوران کرونا 6 نوع واکسن تولید کردیم که نشان‌دهنده قدرت ایران در صنعت واکسن‌‌سازی است. وی با ‌اشاره به اجرائی شدن طرح راهیان پیشرفت در وزارت بهداشت افزود: در این طرح از دانشجویان همه رشته‌ها دعوت می‌شود از پیشرفت‌های کشور در عرصه تولید واکسن‌های مختلف بازدید کنند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: تولید کیت‌های آزمایشگاهی و تولید نیازهای دارویی کشور در سرم‌های مورد نیاز برای جوانان بسیار امیدآفرین است.
تولید واکسن پنوموکوک برای اولین بار در کشور
رئیس‌مجتمع تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران نیز گفت: واکسن ۷ ظرفیتی پنوموکوک برای اولین بار در کشور به صورت مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا تولید می‌شود.
مهدی پریان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: خط تولید واکسن پنوموکوک یا سینه پهلو در ماه آذر امسال تکمیل می‌شود و واکسن پنوموکوک ۷ ظرفیتی مشترک بین ایران و کوبا در این خط تولید می‌شود. پریان ادامه داد: تا به حال این واکسن را در کشور تولید نداشتیم و این واکسن در شرکت واکسن فایزر 15 دلار تولید می‌شود.
به گفته وی، این واکسن ویژه کودکان در 2 تا 15 ماه تزریق می‌شود و با توجه به چهارنوبت تزریق رقم ارز‌آوری بالایی برای کشور به همراه دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi