شناسه خبر : 103841
شنبه 01 مهر 1402 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادعای گاردین: اپوزیسیون ایرانی دیگر در کشورهای اروپا امنیت ندارد

فاش نیوز - روزنامه گاردین به نقل از تعدادی از فعالان اپوزیسیون در خارج نوشت: به نظر می‌رسد عوامل حکومت ایران در حال سازماندهی برنامه آزار و اذیت، تجسس، آدم‌ربایی و تهدید به مرگ مخالفان در اروپا هستند.
این روزنامه در گزارشی با عنوان «فعالان سیاسی ایران در سراسر اروپا هدف تهدید و ارعاب هستند» نوشته: با ۱۵ نفر از این فعالان در انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، سوئیس و سوئد‌، صحبت کرده و آنها گفته‌اند با حملات سایبری و آزار و اذیت آنلاین ازجمله شامل تهدید به مرگ مواجه بوده‌اند. دو نفر دیگر به این روزنامه گفته‌اند در سال گذشته لاستیک خودروهای آنها پاره شده که گمان دارند کار ماموران ایران بوده است و چند نفر هم گفته‌اند که پس از شرکت در جلسات مخالفان، افراد مشکوک آنها را تا خانه تعقیب کرده‌اند.
به نوشته این روزنامه، حکومت ایران درپی سرکوب مخالفان در خارج از مرزها هم بوده است. یکی از این افراد که ساکن سوئیس است مدعی شده دوبار پس از شرکت در تجمع‌های سیاسی در مسیر خانه کسی او را تعقیب کرد و به او پیغام داده شده که «آنها قصد دارند تو را ترور کنند». پلیس هم به وی توصیه کرد نام و نشانی خود را تغییر دهد و محافظان خصوصی استخدام کند. وی گفته است پس از آمدن به سوئیس، احساس آزادی می‌کرد اما بعد از این سال، حتی اروپا برای من امن نیست.
گاردین به نقل از یک فرد دیگر مقیم اسپانیا هم نوشته که او تهدیدی از طریق کانال تلگرامی از شخصی دریافت کرد که مدعی بود از سوی رژیم ایران صحبت می‌کند و نوشته بود: «ما در مادرید به‌دنبال تو هستیم و تو را می‌کشیم. همان‌طور که بقیه دوستانت دستگیر و اعدام شدند، تو هم مجازات خواهی شد.» پلیس اسپانیا این ماجرا را به مدت دو ماه دنبال کرد و بعد پرونده بسته شد.
شادی- الف، از عناصر حامی همجنس‌بازی ساکن آلمان هم گفته است، پلیس به او هشدار داد که با تهدید مواجه است و قفل خانه‌اش را بازرسی کرد.
گاردین اظهارات علیرضا آخوندی، عضو پارلمان را هم منتشر کرده که مدعی شده سرویس‌های امنیتی سوئد به او توصیه کردند جلیقه ضدگلوله بپوشد.
در فرانسه، پلیس برای افرادی که تظاهرات علیه ایران را سازماندهی می‌کنند، هشدارهای مسافرتی صادر کرده و گفته شده که خطر ربوده‌شدن آنها توسط کشوری با سابقه طولانی در گروگانگیری وجود دارد. به آنها به‌طور خاص هشدار داده شده که به ترکیه و امارات سفر نکنند. مت جیوکس، از مدیران پلیس لندن اوایل سال جاری هشدار داد که طی دو سال گذشته، کار بخش زیرمجموعه وی در رسیدگی به تهدیدات کشورهای خارجی، که بسیاری از آنها از ایران سرچشمه می‌گیرد، چهار برابر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi