شناسه خبر : 103966
پنجشنبه 06 مهر 1402 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکریم خانواده شهدای مدافع حرم با حضور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح+ تصاویر

فاش نیوز - خانواده شهدای مدافع حرم به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع غدیر خم با حضور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرماندهان و رزمندگان تجلیل شدند.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «فرج‌الله مرادی» معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع غدیر خم با حضور فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در جوامع مختلف و در فرهنگ ملت‌ها جنگ یک پدیده مذموم و نکوهنده‌ای است. اسلام هم جنگ را نکوهش می‌کند و مهمترین عامل جنگ را که زیاده‌خواهی و استکبارمحوری است، مورد نکوهش قرار می‌دهد، اما وقتی که جنگ با ماهیت دفاع در برابر تعرض یک بیگانه به کشور انجام می‌شود نه تنها این جنگ مجاز است بلکه لازم شمرده می‌شود لذا وقتی که جنگ در یک جامعه اسلامی برای جلوگیری از اعمال اراده جبهه باطل بر جبهه حق انجام می‌گیرد، دفاع مقدس نام گرفته می‌شود.

تکریم خانواده شهدای مدافع حرم با حضور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح+ تصاویر

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: انقلاب اسلامی هم از همان روز‌های اول مورد هدف دشمنان قرار گرفت و دشمنان تمرکز کردند برای اینکه نگذارند انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی کند. آن‌ها در واقع دو تصور غلط داشتند. اول اینکه انقلاب اسلامی هم مثل خیلی از انقلاب‌های جهان دیری نمی‌پاید که کارکردش گذار از استبداد به دموکراسی است. دیدگاه غلط دوم هم این بود که انقلاب اسلامی علاوه بر این که در واقع گذار از استبداد است، یک بستری برای ایجاد مدرنیته اسلامی هم خواهد بود.

سردار مرادی ادامه داد: در کنار این دو دیدگاه غلط یک دیدگاهی که حضرت امام (ره) به وجود آوردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را تبیین و ابعاد آن را جمع آوری کردند این بود که انقلاب اسلامی کارکردش ایجاد تمدن نوین اسلامی است. زمینه‌ساز طلوع خورشید ولایت عظماست. در واقع بر همین اساس بود که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مقاطع مختلف پنج گام را تحت عنوان فرایند توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی برشمردند که در مقاطع مختلف آن را برای جامعه ما باز کردند.

وی خاطرنشان کرد: این پنج گام عبارت بود از گام اول «ایجاد انقلاب اسلامی»، گام دوم «ایجاد نظام اسلامی» گام سوم «ایجاد دولت اسلامی» گام چهارم «ایجاد کشور اسلامی» و گام پنجم «ایجاد تمدن نوین اسلامی» اما وقتی که دشمن کم‌کم پی برد به عمق انقلاب اسلامی تمرکز فعالیت‌های خودش را گذاشت روی راهبرد‌های مختلفی که طراحی کرد تا بتواند انقلاب اسلامی را در واقع در مسیر رشد خودش متوقف کند و آن را از بین ببرد.

سردار مرادی افزود: اولین راهبرد دشمن همین تهدید سخت نظامی بود تنها جنگی که دو قطب شرق و غرب با هم متهد شدند و علیه جمهوری اسلامی طرح‌ریزی کردند جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود که یک دیوانه‌ای به نام صدام را تحریک کردند که به ایران حمله نظامی کند و همه جوره از او حمایت کردند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در سه ماه اول جنگ که هنوز ایران نه ارتش و نه سپاه منسجم و منظمی داشت، ارتش بعث عراق توانست بخش‌هایی از خاک ایران را اشغال کند که در ادامه حضرت امام خمینی (ره) با تدابیر خود و فرماندهان و همراهی مردم توانستند جنگ را مدیریت و مناطق اشغالی را آزاد کنند و ارتش صدام را در خاک خود تنبیه کنند و در پایان جنگ با تنبیه متجاوز و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ جنگ به پایان برسد.

وی افزود: دشمن هم که با جنگ سخت کاری از پیش نبرده بود تمرکز خود را گذاشت روی تهدید‌های امنیتی، شورش و بلوا و اغتشاش در شهر‌ها بعد هم تهدید خودش را بر تهدید نرم و تهاجم فرهنگی که در این زمینه هم با هوشیاری مردم شکست خورده و امروز تمرکز خود را برروی جنگ ترکیبی گذاشته است.

تکریم خانواده شهدای مدافع حرم با حضور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح+ تصاویر

سردار مرادی گفت: ترکیبی از ابزار‌های ختلف و از موضوعاتی که امروز موضوع اقتصادی و معیشت مردم را به گروگان گرفته و از این زاویه اهداف خودش را به ثمر برساند که ان‌شاءالله همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس توانستیم اهداف دشمن را با شکست مواجه کنیم در تهدید‌های امنیتی و نرم هم همینطور و در جنگ ترکیبی هم با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم عزیز ان‌شاءالله توطئه‌های دشمن به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi