شناسه خبر : 103981
پنجشنبه 06 مهر 1402 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسامی جانبازان مشمول واردات خودرو کی اعلام می‌شود؟

آقای میرزابیگی (معاون توانمندسازی اجتماعی بنیاد) اعلام نمودند بنیاد شهید در تلاشند اصلاحیه‌های مورد نیاز را در قانون اعمال نمایند تا موضوع محدودیت ممنوعیت فروش خودرو به مدت پنج سال و محدودیت واردات خودرو به صورت شخصی، با تاکید دکتر قاضی زاده هاشمی برطرف گردد...

فاش نیوز - عزیزان جانباز طبق اخبار منتشره در چند روز گذشته و در کانال های مجازی جانبازان و ایثارگران کشور، مطلع شده ایم که رئیس محترم بنیاد شهید در گفت وگو با خبرگزاری بنیاد اعلام نموده اند که لیست جانبازان واجد شرایط واردات خودرو به وزرارت صمت ارسال شده و جانبازان عزیز باید تا اعلام فراخوان از طرف وزارت محترم صمت منتظر بمانند. البته در کل قرار بود که تا پایان بهار و نیم‌سال اول تعداد 200 هزار خودرو وارد کشور شود؛ که طبق آخرین اخبار واردات خودرو، تا پایان خردادماه ترخیص قطعی 1218 خودرو انجام شده است که متاسفانه دست دلالان و شایعاتی که در فضای مجازی به وسیله آنان منتشر می شود، باعث سردرگمی واردکنندگان خودرو شده است.

عزیزان، فارغ از این شایعات و کشمکش ها باید عرض کنم که موضوع واردات خودروی جانبازان از مقوله واردات اشخاص حقیقی و حقوقی مستثنی می باشد؛ چرا که هیئت محترم وزیران در جلسه هشتم مردادماه امسال آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان را تصویب کرده است که این آیین‌نامه به عنوان ماده ای از قانون بودجه سال 1402 کشور لحاظ شده است و به‌دنبال ابلاغ این آیین‌نامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف شد تا ظرف یک ماه، فهرست مشمولین را تدوین کند و در اختیار وزارت صمت قرار دهد. وزارت صمت هم پس از دریافت این فهرست موظف است ظرف یک ماه، برنامه تحویل را به‌ نحوی سازمان‌دهی کند که خودروها تا پایان سال ۱۴۰۲ در اختیار مشمولین قرار گیرد.

بنیاد شهید جهت معرفی افراد واجد شرایط واردات خودرو به اداره صمت وظیفه قانونی خود را انجام داده است و حال این وزارت محترم صمت است که می تواند فارغ از چالش ها و  دغدغه های جاری واردات خودروی افراد حقیقی و حقوقی و مصوبات هیئت دولت در جهت استیفائ حق عزیزان جانباز  این موضوع را بصورت مجزا در دستور کار قرار دهد و لیست اسامی جانبازان عزیز را هر چه سریعتر اعلام نماید. چراکه نیم‌سال اول به پایان رسیده است و نیاز به تلاش مضاعف و تمهیداتی است که تا پایان سال همه عزیزان جانباز وقت کافی برای واردات خودرو داشته باشند.

اما نکته دیگری که در خبرها حائز اهمیت بود گفت وگوی معاون محترم خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید در گفت وگو با خبرگزاری بنیاد، موضوع تلاش بنیاد شهید برای رفع ممنوعیت پنج‌ساله فروش خودروهای وارداتی جانبازان بود که آقای میرزابیگی اعلام نمودند بنیاد شهید در تلاشند اصلاحیه‌های مورد نیاز را در قانون اعمال نمایند تا موضوع محدودیت ممنوعیت فروش خودرو به مدت پنج سال و محدودیت واردات خودرو به صورت شخصی، با تاکید دکتر قاضی زاده هاشمی برطرف گردد؛ که این خبرها بسیار مثبت و مسرت بخش می باشد.

نکته آخر در مورد تخصیص وام بیست هزار یورویی می باشد که امیدواریم همچنان که مدت‌هاست در مصوبات مطرح شده است، به زودی اجرایی شود.

عزیزان، ما که نیمی از سال را بی صبرانه منتظر مانده ایم و باز هم این چند روز آخر را هم منتظر خواهیم ماند تا ببینیم که آیا اعلام اسامی عزیزان جانباز که تمامی مراحل قانونی آنها طی شده است چقدر طول می کشد.

امیدواریم وزارت محترم صمت با یک اقدام جهادی و انقلابی هرچه زودتر این مهم را به سرانجام برساند.

|| داود گودرزی (آزاده ده‌ساله، جانباز 50 درصد)

اینستاگرام
شایسته است چنین اخباری از سوگ مقامات رسمی در بنیاد شهید و وزارت صمت اعلام شود و دوستان عزیز جانباز از اظهار نظر شخصی در چنین مواردی اجتناب کنند چرا که مقامات مسئول در این حوزه اعلام می دارند ما که چنین اخباری منتشر نکرده‌ایم و هیچ تعهدی نسبت به این اظهارات نداریم .
ضمن اینکه تجربه ثابت کرده هرچه جانبازان صبوری به خرج دهند این واردات و واگذاری ها از سوی دستگاه های متولی طولانی‌تر بوده و زمان بیشتری خواهد برد.
برادرارجمندجناب آقای گودرزی عزیز،ازاین وعدها دولتمردان زیاد داده اند،درحالیکه هر روزشاهد پر،پرشدن عزایزان جانبازان بخاطرآسیبهای زمان جنگ هستیم،اما متاسفانه مسئولان محترم گویا کارهای مهمتری دارند،واولویتشان کارهای دیگراست،انشاالله هرچه زودترمسئولان امر،وفق قانون عمل کنندوجانبازان عزیزراازبلاتکلیفی خارج کنند،.ارادتمندجانباز وآزاده
سلام
منظور از وام ۲۰هزار یورویی چیست؟
منظور از وام ۲۰ هزار یورویی این است که سنگ بزرگ علامت نزدنه چند ساله هر سال قانون تصویب میشه ولی حتی یه پراید به کسی ندادن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi