شناسه خبر : 104069
یکشنبه 09 مهر 1402 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در مردادماه رخ داد

رکوردشکنی تولید صنایع‌ در سایه تأمین برق پایدار

فاش نیوز - تامین برق صنایع با هدف جهش تولید صنعتی، به رشد 9 و سه دهم درصدی تولید صنایع بورسی در مرداد‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته انجامید که بیشترین میزان رشد در هفت سال گذشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات منتشر شده در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، رشد شاخص تولید شرکت‌های بورسی در مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیشترین میزان در هفت سال گذشته رسید و افزایش 9 و سه دهم درصدی را تجربه کرد. این شاخص در سال گذشته افزایش شش و دو دهم درصد را تجربه کرده بود و در سال 1400 نیز کاهش هشت درصدی را به ثبت رساند. همچنین جمع افزایش شاخص تولید در دو سال گذشته به رقم 16 درصد رسید در حالی که این شاخص در چهارسال منتهی به سال 1400 با کاهش یک و هفت دهم درصدی مواجه شده بود.
مصطفی رجبی مشهدی؛ مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با ‌اشاره به آخرین جزئیات برنامه تامین برق مشترکان صنعتی توسط وزارت نیرو گفت: بر اساس آمار و ارقام موجود میزان رشد تامین برق صنایع تا این لحظه نسبت به سال قبل 15 و هشت دهم درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه همواره و در سال گذشته میزان مصرف برق صنایع در فصل تابستان به میزان ۸۰ درصد مصرف برق بخش خانگی بود اما امسال شرایط تغییر کرد و میزان مصرف برق صنایع نسبت به بخش خانگی افزایش یافت.
 حال خوب صنعت فولاد در تابستان 
یکی از صنایع به شدت انرژی‌بر در ایران، صنعت فولاد است. بر اساس گزارش‌ شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در نیمه نخست سال جاری و نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی ۱۶ و هفت دهم درصد افزایش داشته است. افزون بر این میزان رشد انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی در فصل گرم سال جاری در مقایسه با بازه مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۴ و هفت دهم درصدی داشت.
مستند به این گزارش تمامی صنایع فلزی کشور در نیمه نخست سال جاری ۲۵ و هفت دهم درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ و هفت و نیم درصد نسبت به سال گذشته انرژی برق بیشتری تحویل گرفتند. همچنین میزان انرژی برق تحویلی به صنایع فلزی در بازه مدیریت مصرف بار سال جاری نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۲ و 55 صدم درصدی و نسبت به بازه مشابه سال گذشته نیز افزایش هشت و 42 صدم درصدی را به ثبت رساند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi