شناسه خبر : 104076
یکشنبه 09 مهر 1402 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لرستان ۵۶ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است

فاش نیوز - حجت‌السلام ابراهیمی گفت: لرستان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ۵۶ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است.

کد خبر: ۶۲۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ - 01October 2023
 

لرستان  56 شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید امیر ابراهیمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان در مراسم غبارروبی گلزار شهدای گمنام خرم آباد که به مناسبت هفته دفاع مقدس، باحضور جمعی از روحانیون لرستان انجام شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق در سایه ادای تکلیف، در وجود آحاد رزمندگان به ویژه روحانیان که دوشادوش بسیج مردمی، سپاه انقلابی و ارتش مکتبی در خطوط مقدم حاضر می شدند، موج می زد.

وی افزود: حضور روحانیان را در جبهه‌های نبرد، به سه شکل بود؛عده ای برای تبلیغ به جبهه‌ها اعزام می‌شدند. آنها سنگرهای خط مقدم را به مسجد و کلاس درس و احکام تبدیل می‌کردند. برخی از روحانیان به منظور رزم وارد جبهه ها می‌شدند و به صورت بسیجی و بدون لباس روحانیت در جبهه‌ها حضور داشتند. شکل سوم حضور روحانیان در مناطق جنگی، تلفیقی از دو صورت قبلی و به گونه رزمی ـ تبلیغی بود که هم در زمینه نبرد و رزم موفق بودند.

 حجت الاسلام ابراهیمی گفت:  روحانیون در خط مقدم جبهه، همچون دیگر رزمندگان سلاح در دست با دشمن می‌جنگیدند و معمولاً لباس رزم سپاه یا ارتش یا بسیج را بر تن داشتند و تنها عمامه ای بر سر می‌گذاشتند و در مواقع مناسبی نیز به وعظ و ارشاد و تبلیغ و اقامه نماز جماعت می پرداختند. این نوع تبلیغ، اثر بسیار عمیقی در حفظ و ارتقای روحی رزمندگان داشت.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان تصریح کرد:  لرستان  در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ۵۶ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است.

 وی ادامه داد: حضور گسترده و تأثیرگذار روحانیان در میدان‌های جهاد و مبارزه به ویژه در هشت سال دفاع مقدس ستودنی است؛ بزرگ‌مردانی که در دوران جبهه و جنگ علاوه بر نقش هدایت‌گری و روشنگری در خط مقدم جنگیدند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi