شناسه خبر : 104119
دوشنبه 10 مهر 1402 , 13:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران در رسانه های جهان

فارن افرز: آمریکا ابرقدرتی ناکارآمد در مقابل ایران، چین و روسیه است

فاش نیوز - نشریه فارن افرز که یکی از مطرح‌ترین نشریات در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی در آمریکا به شمار می‌آید در یادداشتی از رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا در دوران دولت بوش پسر و باراک اوباما در روز 29 سپتامبر 7 مهرماه عنوان می‌دارد: اکنون ایالات متحده با تهدیدات جدی‌تری نسبت به دهه‌های گذشته و شاید برای همیشه، برای امنیت خود مواجه است.

در ادامه این گزارش آمده است: پیش از این هرگز با چهار مخالف متحد همزمان مواجه نشده بود – ایران، روسیه، چین و کره شمالی- از زمان جنگ کره، ایالات متحده مجبور به مبارزه با رقبای نظامی قدرتمند در اروپا و آسیا نبود. و هیچ فرد زنده‌ای نمی‌تواند زمانی را به خاطر بیاورد که دشمنی به ‌اندازه چین امروز قدرت اقتصادی، علمی، فنی و نظامی داشته باشد.
فارن افرز و رابرت گیتس در اعترافی مهم عنوان می‌دارند: «اما مشکل این است که درست در لحظه‌ای که رویدادها پاسخی قوی و منسجم از ایالات متحده می‌طلبد، این کشور نمی‌تواند پاسخی ارائه دهد. رهبری سیاسی از هم پاشیده آن- جمهوری خواه و دموکرات، در کاخ سفید و کنگره- نتوانسته آمریکایی‌ها را به ‌اندازه کافی متقاعد کند که تحولات مخالفان اهمیت دارند. رهبران سیاسی نتوانسته‌اند توضیح دهند که چگونه تهدیدات ناشی از این کشورها به یکدیگر مرتبط هستند. آنها نتوانسته‌اند یک استراتژی بلندمدت برای اطمینان از اینکه ایالات متحده و ارزش‌های دموکراتیک به طور گسترده‌تر پیروز خواهند شد، بیان کنند.»
مخالفان متقاعد شده‌اند که آمریکا دوران اوج خود را پشت سر گذاشته‌ و وارد یک افول غیرقابل برگشت شده‌ است. 
این نشریه در قسمتی دیگر از این یادداشت عنوان می‌کند: ایالات متحده باید استراتژی هسته‌ای خود را در مواجهه با این اتحاد بازنگری کند. همکاری بین روسیه(که در حال مدرنیزه کردن نیروی هسته‌ای استراتژیک خود است) و چین(که به شدت در حال گسترش نیروی زمانی کوچک خود است) اعتبار بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده را زیر سؤال می‌برد همان‌طور که توانایی‌های هسته‌ای در حال گسترش کره شمالی و پتانسیل تسلیحاتی ایران آن را به چالش می‌کشد.
جروزالم پست: نیروی دریایی ایران با موشک‌های کروز قدرتمند‌تر می‌شود
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در یادداشتی از ست فرانتزمن در روز یک اکتبر 9 مهرماه به تجهیز ناوشکن سبلان به موشک‌های کروز جدید پرداخته است و عنوان می‌دارد: ایران به دنبال این است که موشک‌های کروز بیشتری را بر روی ناوچه سبلان خود قرار دهد. این روزنامه افزود: نیروی دریایی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد این ناو را با قدرت آتش بیشتری تجهیز کند. 12 موشک کروز روی آن نصب خواهد شد. اکنون ایران می‌خواهد برد و قدرت نیروی دریایی خود را افزایش دهد. این کشور کشتی‌های جنگی خود را به روسیه و همچنین به دور کره زمین فرستاده است تا قدرت خود را به رخ بکشد. جروزالم پست با‌اشاره به سخنان اخیر امیر دریادار ایرانی به نقل از وی عنوان کرد: ناو آمریکایی با دیدن این نوع پاسخ فرمانده ما، موضع خود را تغییر داد و با لحنی آرام‌تر گفت: ما قصد بدی نداشتیم و می‌خواهیم بدانیم مقصد شما کجاست، این بار فرمانده ما پاسخ داد: ما مشغول هستیم. دریانوردی هستیم.
این روزنامه عنوان می‌دارد: ایران می‌گوید در سال‌های اخیر ماموریت‌های دیگری از جمله در دریای خزر انجام داده است. این کشور به افزودن موشک‌های کروز به کشتی‌های مختلف خود ادامه داده است. در آبان ماه همان سال، دریادار ایرانی از ارتقای موشک‌های ضد کشتی ناوشکن‌های ارتش به 8 موشک خبر داد و اعلام کرد که این اقدام روی ناوشکن سهند انجام شده است. ایران همچنین می‌گوید سامانه‌های ویژه‌ای برای موشک‌های کروز زمینی ساخته شده است که نیاز به شناسایی ویژگی‌های زمین، تعیین ارتفاع و ناوبری دارند که در گزارش‌های قبلی تسنیم به آن پرداخته شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi