شناسه خبر : 104138
چهارشنبه 12 مهر 1402 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر (ایثار) برگزار شد

فاش نیوز - نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر (ایثار) دوشنبه ۱۰ مهرماه با حضور معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در معاونت فرهنگی بنیاد برگزار شد.
 
نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر (ایثار) برگزار شد

به گزارش ایثار، سید محمد صادق هاشمی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر (ایثار) گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری بهترین اقدام برای ابلاغ پیام شهدا انجام اقدامات هنری از جمله موسیقی است. برای همین این جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی استفاده از ابزار موسیقی بود و مهم‌ترین قاب‌ها و خاطراتی که از آن دوران باقی مانده است برگرفته از آواها و نواهای به یادگار مانده آن دوران است. بعد پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که صدام به کشور ما حمله کرد، ماندگارترین قاب از سال‌های دفاع مقدس نوحه‌ها و آواهایی است که توسط رزمندگان در جبهه‌ها خلق شد.
 
هاشمی با بیان اینکه این جشنواره ۱۱ الی ۱۳ مهرماه سال ۱۴۰۲ در استان لرستان و مراسم اختتامیه در خرم آباد برگزار خواهد شد، عنوان کرد: موسیقی استان لرستان حماسی و ذاتی است‌. برای تجلیل از مردم لرستان این جشنواره در این استان برگزار می‌شود. ۲۳ گروه از ۱۴ استان و کشورهای لبنان، سوریه، عراق و افغانستان شرکت خواهند داشت.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ماموریت اصلی ما از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و یکی از اقدامات تاثیرگذار موسیقی و تولید آن است. جشنواره به منظور تشویق هنرمندان مردمی برگزار می شود که آثارشان نیازمند دیده شدن در کشور است. لذا اگر این جشنواره تداوم داشته باشد، نقش موثری خواهد داشت.
 
هاشمی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: ماموریت ما معرفی جوانان خودجوش و گمنام فعال در عرصه موسیقی کشور است که فعالانه گروه موسیقی تشکیل می‌دهند و نتیجه آن گروه سرود سلام فرمانده است که باید از این گروه‌ها حمایت شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi