شناسه خبر : 104172
پنجشنبه 13 مهر 1402 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عدم تامین لوازم و تجهیزات مصرفی جانبازان نخاعی و دیواری که از همه کوتاه‌تر است!

مخاطب انجمن جانبازان نخاعی مدیران ارشد و تصمیم‌گیر و موثر در بنیاد از جمله (رئیس بنیاد شهید، معاون بهداشت و درمان - معاون سلامت و توانمند سازی اجتماعی و مدیر پشتیبانی - بنیاد است) که باید هرچه سریعتر...

فاش نیوز - عدم تامین لوازم و تجهیزات مصرفی جانبازان نخاعی یادآور ضرب المثل "دیواری کوتاه تر از دیوار ما ندیده اند" می باشد. انجمن جانبازان نخاعی به کرات اعلام نموده است که قریب ۱۰ سال است که ویلچره مناسب تحویل جانبازان نخاعی نشده است و قریب ۲ سال است که تجهیزات مصرفی جانبازان نخاعی با مشکل تهیه و توزیع روبروست.

 انجمن جانبازان نخاعی در مقاطع مختلف و به اشکال گوناگون، اعم از طریق مکاتبات و جلسات با رئیس بنیاد و معاون مربوطه بحران نبود لوازم و تجهیزات بهداشتی مصرفی و عدم تهیه و توضیح آن را گوشزد کرده و بارها اعلام نموده است این مشکل می‌بایست به صورت ریشه‌ای و اساسی رفع و حل گردد.

از سویی گیریم که بیش از ۳ دوره سه‌ماهه تاخیر در تحویل لوازم در این مرحله با جمع آوری موجودی بازار یک دوره هم سپری شد، اما برای آینده مسئولین بنیاد چه برنامه‌ای دارند؟

گیریم که مشکل تهران را با خرید از بازار حل کردند، اما آیا استان‌های دیگر هم می توانند در منطقه خودشان این اقلام را خریداری نمایند؟

اساسا می بایست مشکل برخی از اقلام مصرفی مانند کیسه ادرار، کاندوم شیت، ویلچر جانبازان نخاعی، شل سلیکون، پنجه، مفصل و..‌. جانبازان قطع عضو به صورت کشوری دیده شود و این اقلام به صورت متمرکز و یکجا از خارج خریداری شود؛ امری که در گذشته اتفاق می‌افتاد و توزیع یکنواخت در کشور بدون هیچ مشکلی انجام می‌شد.
گرچه با کمال تاسف باید اذعان نمود که بنیاد در تهیه برخی از این اقلام مانند (سوند و پنجه و جوراب پروتز) که تولید داخل دارد یا عاجز است و یا تعلل می کند.

داروهای ضد درد و داروهای خاص جانبازان پیوند کلیه و یا تک‌کلیه و... که یا موجود نیست یا کمبود دارد و یا بیمه در پرداخت هزینه های آن کوتاهی می کند جای خود دارد.

 اخیرا با خبر شدیم که برخی از مدیران ارشد بنیاد با فرافکنی برای رفع مشکلات مربوط به تجهیزات و اقلام مصرفی، راه حل را در برخورد با مدیران جز و کارمندان بنیاد دیده اند و به مصداق ضرب المثل "دیواری کوتاه تر از دیوار من ندیدی!؟" با افرادی برخورد نموده اند که علاوه بر آن که فاقد عقبه حمایتی هستند، صاحب اختیار و تصمیم گیر نبوده و نیستند.

درست است که دیوار هرچی بلندتر باشد اهالی داخل آن از گزند های بیرونی محفوظ ترند، اما دقیقاً مخاطب انجمن جانبازان نخاعی مدیران ارشد و تصمیم‌گیر و موثر در بنیاد از جمله (رئیس بنیاد شهید، معاون بهداشت و درمان - معاون سلامت و توانمند سازی اجتماعی و مدیر پشتیبانی - بنیاد است) که باید هرچه سریعتر به صورت ریشه‌ای و برای تمام کشور تدبیری بیندیشند.

از رئیس بنیاد شهید انتظار می رود کمی فعال‌تر در جلسات هیئت دولت شرکت نماید و برای حل اساسی‌ترین مشکلات جامعه ایثارگری کمی مایه بگذارد.

بارها گفته ایم و باز هم می گوییم اگر آمدن به کف خیابان برای هر موضوعی توجیه نداشته باشد، قطعا برای حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات جانبازان کاملا توجیه دارد.

مدیران بنیاد باید نسبت به نامه دفتر معاون اول محترم رئیس جمهور(معاون فرهنگی و اجتماعی، معاون اول) در خصوص تاکید بر تهیه و تامین لوازم بهداشتی مصرفی، ویلچر و تجهیزات پاسخ دهند تاکنون  چه اقدامی انجام داده اند؟

انجمن جانبازان نخاعی۱۴۰۲/۷/۱۲

اینستاگرام
سلام انشالله همه چیز گل وبلبل است درست میشه سختیش همینه صد ساله بشین عزیزان
باسلام و عرض ادب.
بنده بصیری هستم جانبازه شصت درصد قطع عضوطبق گواهی پزشک ممتمدبایستی هرسه ماه یکبار شِل سیلیکونی درمو که حساسیت به عضوه قطع شده بنده نمیده.
این‌ شل الان مدتی هست که موجود نیست و به ناچار از شلهای دیگر استفاد میکنم .
که تمام پای من زخم و تاول زده که هیچکس به این موضوع توجهی ندارند.با تشکر بصیری
سلام وعرض احترام خدمت همرزمان آسیب دیده ام امتحان پس داده های روزهای سخت به خداداروه های مصرفیم ازنوع اصلش نیست که متاسفانه باعث لرزش بیشترمیشه که روسیستم عصبی اثرمیذاره ومیتونه مخرب باشه کمک حال ماهاهم باشید
سلام وعرض احترام جناب آقای ساقی مسئول محترم به خدااگرصدائی داشتم مزاحم سرکارنمی شدم ازبعدازبیان وعارض شدن مشکلات وبیان مصیبتهای وارده کمافی سابق ایترنت خانگیم قطع وتلفن منزل نیزقطع می باشدممنون ازشما
با عرض سلام بنده جانباز هفتاد درصد برای گرفتن ویلچر به بنیاد شهید و ایثارگران محل زندگی خود مراجعه کردم مسئول مربوطه فرمودند شما برید بخرید فاکتور بیاورید ان شالله یک سه ملیونی تومانی کمک می کنیم سال گذشته نیز به علت استفاده از اسپرهای مختلف و نوش جان کردن روزی پانزده قرص و کپسول تمامی دندان هی سالم از پایه پوسیده بود با گواهی دو پزشک (با هزینه های سرسام اور)به بنیاد مراجعه کردم دو باره همان آش همان کاسه ما فقط پول ویزیت و عکس را می دهیم . من نمی دانم با این وضع جسمی که اصلا راه نمی توانم بروم و سکته قلبی که منجر به از دست دادن بینایی چشم راست اخر عمری باید به کجا مراجعه کنم ظاهرا اگر به کمیته امدادو یا بهزیستی مراجعه کنم حداقل یک چرخ ایرانی با وزن سی کیلو به من می دهند که با تمام افراد خانواده فقط باید ان را هول داد بقیه پیشکش
به نام خدا
با سلام و احترام خدمت همقطاران عزیز
حکایت امروز روز ما نخاعیان حکایت بس دردآور است
تحریم نیازهای اولیه (مانند یورین بگ) که از نان شب واجبتر است توسط بنیاد من را یاد این حکایت جالب و پند آموز انداخت:
ملا نصرﺍلدین خری داشت که مانند عضوی از خانواده اش بود و هر روﺯ
یک مشت اﺯ علف خرﺵ کم می کرﺩ
تا به نخورﺩن عادﺕ کند..!
از ملا نصرﺍلدین پرسیدند: نتیجه چه شد؟
ملا نصرﺍلدین گفت: نزﺩیک بوﺩ عاﺩت کند که مرﺩ!
ما را کشتند ولی عادت نکردیم
انالله و انالیه راجعون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi