شناسه خبر : 104315
دوشنبه 17 مهر 1402 , 12:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشروی طوفان‌الاقصی به روایت صهیونیست‌ها

۱۰۰۰ کشته و ۲۰۰۰ زخمی ۱۰ کیلومتر تا کرانه باختری

اگر تاریخ فلسطین و حتی منطقه را به قبل و بعد از عملیات نظامی همه‌جانبه طوفان الاقصی در سرزمین‌های فلسطین تقسیم کنیم، چندان بیراه نرفته ‌ایم. عملیات نظامی نیروهای مقاومت فلسطین علیه مناطق اشغالی که ...

فاش نیوز - عملیات نیروهای فلسطینی موسوم به طوفان‌الاقصی در روز دوم با قدرت ادامه یافت و منابع عبری‌زبان از جمله ‌هاآرتص در شامگاه یکشنبه اذعان کردند که نیروهای مقاومت تا 10 کیلومتری کرانه باختری نفوذ کرده‌اند. همچنین روزنامه معاریو آمار تلفات صهیونیست‌ها را تا هزار نفر اعلام کرده که این عدد لحظه به لحظه در حال افزایش است.

اگر تاریخ فلسطین و حتی منطقه را به قبل و بعد از عملیات نظامی همه‌جانبه طوفان الاقصی در سرزمین‌های فلسطین تقسیم کنیم، چندان بیراه نرفته‎‌ایم. عملیات نظامی نیروهای مقاومت فلسطین علیه مناطق اشغالی که از صبح شنبه آغاز شد، مسیر تحولات منطقه و بین‌الملل را دگرگون کرده است. این تاثیرات شگرف به‌دلیل به‌هم‌خوردن وزنه تعادل در منطقه به ضرر تل‌آویو و جبهه غربی- آمریکایی است. اگر تا چند روز پیش، رژیم اسرائیل در چشم رسانه‌های غربی و بین‌المللی خود را دارای یک ارتش همیشه آماده نشان می‌داد، تمام هیمنه این ارتش به ظاهر آماده در چند ساعت فروریخت و واقعیت‌های جدیدی در منطقه شکل گرفته است. کمتر از یک ماه پیش، نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، نقشه موردنظر خود را با حذف نام فلسطین نشان داد، اما این نقشه موردنظر نتانیاهو اعتبارش کمتر از یک ماه بود، چون اکنون موجودیت خود اسرائیل زیر چکمه نیروهای فلسطین در حال نابودی است.
ورود آسان نیروهای فلسطینی از مرز زمینی غزه به مناطق اشغالی با تخریب موانع آهنی در عرض چند دقیقه نشان داد که وضعیت اسرائیل بسیار شکننده است. برخی از این شهرک‌ها تا 60 سال قدمت داشتند، اما حتی چند دقیقه نیز در برابر نیروهای فلسطینی دوام نیاوردند. در فیلمی کوتاه که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، گروهی از صهیونیست‌ها در یک کنسرت روباز در صحرای نقب مشغول آوازخوانی و رقص هستند و همزمان چتربازان و نیروهای مقاومت فلسطین سوار بر پاراگلایدر در گوشه تصویر در آسمان نمایان می‌شوند. تصاویر دیگری از فرار نیروهای ارتش و پلیس به بیابان‌های اطراف منتشر شده و اجساد نظامیان و صهیونیست‌ها در خیابان‌های شهر سدروت نشان از وخامت اوضاع برای صهیونیست‌ها دارد.
نفوذ مقاومت فلسطین تا سه‌برابر مساحت غزه
عملیات نیروهای فلسطینی موسوم به طوفان الاقصی در روز دوم با قدرت ادامه یافت و منابع عبری‌زبان از جمله هاآرتص در شامگاه یک‌شنبه اذعان کردند که نیروهای مقاومت تا 10 کیلومتری کرانه باختری نفوذ کرده‌اند. نقشه‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین منتشر کرده است، حکایت از آن دارد که در روز دوم عملیات طوفان الاقصی، نیروهای فلسطینی در مساحتی تا 3 برابر نوار غزه در حال درگیری و نبرد تن به تن با نیروهای صهیونیستی هستند. اگرچه شهرک‌های صهیونیستی هنوز به‌طور کامل سقوط نکرده، اما به نظر می‌رسد که نیروهای ارتش و نظامیان صهیونیست کنترل کاملی بر شهرک‌ها ندارند و در مناطقی از این شهرک‌ها درگیری‌های مقطعی و چریکی همچنان جریان دارد. درواقع برای نخستین‌بار پس از جنگ‌های 1973، نبرد تن به تن میان نظامیان صهیونیست و نیروهای فلسطینی به خارج از کرانه باختری و نوار غزه کشیده شده و اکنون اسرائیل در مناطقی مشغول نبرد است که در سال 1948 اشغال کرده بود و میدان جدید مقاومت فلسطین از این پس مناطق اشغالی 1948 است. در روز دوم عملیات نظامی نیروهای فلسطینی، گروه مقاومت جهاد اسلامی نیز تایید کرد که به عمق رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم و قادر به ادامه جنگ برای روزها و ماه‌های طولانی هستیم.
تلفات بیشتر از جنگ 1967
در حالی که وزارت بهداشت رژیم اسرائیل، آمار تلفات این رژیم را تا شامگاه یک‌شنبه حدود 650 نفر اعلام کرد، اما روزنامه معاریو گزارش داده که تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی بسیار بیشتر و تا یک‌هزار نفر است. همچنین شمار زخمی‌های صهیونیست‌ها بیش از 2 هزار نفر اعلام شده است. حتی انتظار می‌رود که آمار کشته‌شدگان اسرائیلی به بیش از هزار نفر هم افزایش یابد. این میزان تلفات بسیار بیشتر از تلفات صهیونیست‌ها در جنگ شش روزه سال 1967 است. در آن سال تلفات صهیونیست‌ها کمتر از 800 نفر بود، اما در حال حاضر تلفات اشغالگران بسیار بیشتر است. از سوی دیگر، در جنگ شش روزه، حداقل پنج کشور عربی مصر، سوریه، اردن و عراق مشارکت داشتند، اما در جنگ طوفان الاقصی فقط نیروهای مقاومت فلسطین هستند که در حال ضربه‌زدن
به اشغالگرانند. «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا هم نبرد اخیر را بدترین حمله به اسرائیل از سال 1973 توصیف کرد. درواقع می‌توان گفت که در عملیات طوفان الاقصی، فلسطین برای اولین‌بار در تاریخ خود از فاز دفاع وارد فاز حمله همه‌جانبه علیه اشغالگران شد. روز گذشته تصاویر کامیون‌های یخچالدار برای جمع‌آوری اجساد از خیابان‌ها و معابر بارها بازنشر شد. یکی از داوطلبان سازمان امداد و نجات صهیونیستی به رسانه‌ها گفت: «از صبح ده‌ها جسد اسرائیلی را از خیابان‌های اطراف نوار غزه تخلیه می‌کنیم، یک کامیون می‌رود و یک کامیون برمی‌گردد، این وحشتناک است.»
واقعیت‌های جدید منطقه
برهم خوردن توازن قوا به نفع نیروهای مقاومت واقعیت جدید منطقه است که تحولات شگرف ژئوپلیتیکی را به همراه خواهد داشت. همزمان با عملیات طوفان‌الاقصی مذاکرات برای سازش برخی اعراب و تل‌آویو به حاشیه رفته است. درواقع با توجه به موفقیت نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات اخیر، هزینه سازش با صهیونیست‌ها برای رهبران عربی بسیار زیاد خواهد بود و دور از انتظار است که برخی رهبران عربی بخواهند هزینه این اقدام نامعمول را در شرایط ضعف تل‌آویو به جان بخرند. واکنش‌های کشورهای عربی از جمله قطر، امارات و عربستان نیز نشان می‌دهد که ‏برخلاف سال‌های گذشته، در تحولات اخیر کشورهای منطقه بدون تردید از فلسطین حمایت کردند. «جاسم محمد البدیوی»، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس هم با موضع‌گیری به نفع نیروهای فلسطینی، مسئولیت اوضاع فعلی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست. همچنین تاثیرات منطقه‌ای نبرد طوفان الاقصی تا آنجا بود که روز گذشته در مصر 6 گردشگر اسرائیلی با شلیک مستقیم یکی از نیروهای پلیس مصر کشته شدند. این حادثه ویژگی تسری‌پذیری عملیات فلسطینی‌ها به کشورهای منطقه را ثابت کرد. علاوه‌بر این، روز گذشته در روسیه نیز گروه هکری Killnet جنگ علیه رژیم صهیونیستی و آغاز حملات گسترده سایبری به زیرساخت‌ها و مراکز دولتی این رژیم را اعلام کرد.
شکست اطلاعاتی تل‌آویو- واشنگتن
«آرون دیوید میلر»، مذاکره‌کننده سابق آمریکایی با اشاره به نبرد طوفان الاقصی به سی‌ان‌ان می‌گوید که حملات اخیر یک پیام محکم از سوی حماس به تل‌آویو است تا بگوید که ما اینجا هستیم و می‌توانیم به شما از راه‌هایی که انتظارش را هم ندارید، ضربه بزنیم. میلر که در حال حاضر یکی از همکاران مرکز کارنگی برای صلح بین‌المللی است، افزود که اسرائیل در شوک است و هیچ‌گاه تصویر چنین ضربه‎‌ای از سوی حماس را نداشت. به گفته میلر، پیامدهای این جنگ بسیار طولانی‌مدت خواهد بود.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در مطلبی اذعان کرد که حمله غیرمنتظره نیروهای مقاومت فلسطینی برای مقامات اطلاعاتی اسرائیل غافلگیرکننده بود و نشان‌دهنده شکست‌های بزرگ در استراتژی نظامی اسرائیل است. درواقع استراتژی سنتی رژیم اسرائیل اتکا به شبکه‌های اطلاعاتی به ظاهر قوی ارتش برای دفع هرگونه حمله زمینی است، اما این تصورات در حمله نیروهای فلسطینی شکست خورد و اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست آمادگی‌ مقاومت فلسطین را پیش‌بینی کند. البته مسئولیت شکست اطلاعاتی و امنیتی تل‌آویو متوجه نزدیک‌ترین متحد رژیم اسرائیل یعنی ایالات متحده آمریکا نیز هست و مقامات آمریکایی در حالتی شوک‌زده به حمله زمینی مقاومت فلسطین واکنش نشان دادند. آمریکایی‌ها قبل از این عملیات، هیچ هشدار تاکتیکی خاصی به تل‌آویو نداده و رژیم اسرائیل را بدون آمادگی لازم نگه داشته بودند. عملیات طوفان الاقصی و شوک‌زدگی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در پیش‌بینی این رویداد این موضوع را برای صهیونیست‌ها ثابت کرد که حتی واشنگتن هم یک شریک قابل اعتماد و قابل اتکا برای تل‌آویو نیست.
خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارشی می گوید که وقتی از مقامات امنیتی تل‌آویو پرسیدم چطور دستگاه اطلاعاتی اسرائیل با این همه منابع گسترده، از حمله خبردار نشده بود؟ آنها فقط گفتند: «هیچ پاسخی نداریم.» این در حالی است که در مرز غزه و در طول حصار امنیتی به‌شدت محافظت‌شده دوربین‌های امنیتی و حسگرهای حرکتی نصب‌ شده و گشتی‌های ارتش اشغالگر مدام در حال رفت و آمد هستند. نکته قابل‌توجه آن است که در سال‌های گذشته گزارش‌‎های زیادی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد شبکه امنیتی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی و همین‌طور در لبنان، سوریه و کشورهای دیگر مأمور و جاسوس دارد، اما همه این ادعاها با غافلگیری ارتش رژیم اسرائیل در برابر عملیات طوفان الاقصی نقش برآب شد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در این ارتباط معتقد است که جنگ اخیر، شکست بزرگ ساختاری کل رهبری سیاسی و امنیتی تل‌آویو را رقم زد و کانسپت (مفهوم) اسرائیل سقوط کرده است.
اتاق جنگ آشفته در تل‌آویو
براساس گزارش منابع عبری‌زبان، ارتش رژیم صهیونیستی در روز دوم عملیات نیروهای فلسطینی حدود 35 هزار سرباز را به همراه تانک و تجهیزات نظامی در امتداد نوار غزه مستقر کرده است، اما اتاق جنگ تل‌آویو آشفته به نظر می‌رسد. در حالی که تندروها خواستار نفوذ زمینی به درون غزه هستند، اما فرماندهان ارتش پس از هشدارهای گروه‌های مقاومت لبنان برای ورود زمینی به درون غزه دچار تردید هستند. «یاکوف کیدمی»، کارشناس نظامی اسرائیلی معتقد است که همه‌چیز حکایت از این دارد که فلسطینی‌ها چندین سال است که برای این حمله آماده شده‌اند و موفق شدند، اما فرماندهان ارتش در تصمیم‌گیری مردد هستند. شبکه صهیونیستی «کان» هم با انتشار گزارشی درباره جلسه امنیتی مقامات تل‌آویو اعلام کرد که نتانیاهو وزرای کابینه و مسئولان امنیتی را دور زده و بدون مشورت بند جنگ را تصویب کرده است.
فهرست بلندبالای تلفات فرماندهان ارتش
ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ طوفان‌الاقصی تعداد قابل‌توجهی از فرماندهان ارشد خود را از دست داد. «گیدئون لوی» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» درباره وضعیت جاری در نتیجه عملیات طوفان‌الاقصی اعلام کرد که ساکنان فلسطین اشغالی احساس حقارت می‌کنند. این احساس حقارت در میان شهروندان عادی طبیعی است، چون فهرست بلندبالایی از فرماندهان کشته‌شده ارتش رژیم صهیونیستی وجود دارد. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تایید کرد که تا روز دوم جنگ، حداقل 57 افسر و نظامی درجه‌دار ارتش کشته شده‌اند. همچنین ارتش اسرائیل اسامی ۲۶ نظامی ارشد از جمله فرمانده تیپ ناحال و معاون یگان ماژلان را منتشر کرد.
براساس بررسی‌های کیهان، در میان فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، نام «یوناتان اشتاینبرگ»، فرمانده تیپ ناحال، «مارتین کوزمیتزاک»، فرمانده گروهان در اداره هماهنگی عملیات، «سرهنگ روی لوی»، فرمانده یگان چندبعدی ارتش، «سرهنگ یوناتان تزور»‌، معاون فرمانده گردان ناحال، فرمانده گردان 481 و فرمانده خدمه یگان دوودوان به‌عنوان تنها یگان ویژه تکاوران ارتش، معاون فرمانده یگان ماژلان، یک فرمانده گروهان و یک فرمانده دسته در فرماندهی جبهه داخلی دربین کشته یا اسیرشدگان درجریان نبرد طوفان الاقصی دیده می شود. البته تعداد نظامیان ارشد کشته‌شده در ارتش رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر است. همچنین «شین بت» به‌عنوان نهاد امنیت داخلی رژیم صهیونیستی کشته شدن 5 تن از اعضای خود در حملات اخیر را تایید کرده است.

اینستاگرام
سلام . می دانید که به زودی اسرائیل جنایتکار خودش را جمع می کند و تلافی سختی از مردم غزه و فلسطین می گیرد. جبهه مقاومت برای این وضع فکری کرده ؟
سلام ، به محضر مقام معظم رهبری و مسلمانان و آزادگان جهان و شهدای اسلام تبریک و تهنیت عرض میکنیم. سالها بود که در انتظار چنین خبری لحظه شماری میکردیم تا ملت فلسطین با حمایت مسلمانان و آزادگان جهان از ظلم و ستمی که دهها سال توسط شیاطین غربی تحمیل شده بود نجات پیدا کنند.
اکنون میتوانیم با دلی شاد بگوییم بخشی دیگر از انتقام سخت بنام و یاد شهید سلیمانی آغاز شده همچنین عمر ستمگران رو به کوتاهی میرود و امیدوار باشیم تا در آینده بسیار نزدیک زمینه ظهور آماده شود.
اکنون با دلی شاد میتوانیم بگوییم دشمنان نفوذی و ستون پنجم دشمن و عوامل دیکتاتور در کشورهای مسلمان جهان که قصد عادی سازی داشتند دچار ترس و وحشتی فراگیر شدند زیرا تصاویر منتشر شده از فرار صهیونیستها در بیابانها و پرواز پاراگلایدرهای نیروهای مقاومت که به آسانی از پدافند و دیوارهای حایل گذشتند و آیات قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) را تداعی می کنند همچنین تصاویر کشته های ارتش دشمن صهیونیستی بویژه فرماندهان عالی رتبه و اسارت و تحقیر ساکنان سرزمین های اشغالی پشت وانت و اظهار عجز ابرقدرت های غربی از غافلگیری بی نظیر تا فروپاشی هیمنه پوشالی ابرقدرتها و بسیاری از تصاویر مخابره شده در مجامع جهانی و پیام های رهبران جبهه مقاومت در کشورهای منطقه برای حمایت ملتهای منطقه و جهان از فلسطین نوید بخش عصر آزادی و نابودی شیاطین هستند که ملت های جهان و مردم شجاع ایران دهها سال در انتظارش بودند و مبارزه کردند اینچنین سیب و گلابی شیرینش را از باغ پیروزی بچینند.
سلام . من هم تبریک دارم خدمت رهبر فرزانه مان . یه توضیح بدهم . هر کشوری به فرمایشات ایشان گوش کرد . عزتمند شد. مردم ما پای رهبری مانده اند . در جنگ با داعش هم عزتمندی مردم مسلمان منطقه با فرمایشان رهبر معظم حفظ شد.
امیدوارم مردم کشورهای دیگر با دیدن سختی و فشار از عزتمندی خود پشیمان نشوند. سردمداران خودخواه به چیزی جز تحقیر ملت‌های مسلمان راضی نمی شوند. آنها که ما را راحت نمی گذارند . پس ما از اقتدار خود در مقابل آنها کوتاه نیاییم. آخرش باید بمیریم . چه مرگی بهتر از شهادت .
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تحیت
عرض تبریک به محضر ولی امر مسلمین و آزادی خواهان جهان و مردم فلسطین، ایران و جامعه ایثارگران ایران اسلامی
فلسطین قبله اول مسلمین جهان است و مسئله ای فلسطین و آزادی آن خواست
قلبی مسلمین و آزادی خواهان جهان می باشد
امروز که عملیات نظامی همه جانبه طوفان الاقصی حماس توسط جوانان فلسطینی‌ توانست انتقال بخش از خون های به ناحق ریخته شده مردم
فلسطین را بگیرد.
و با قدرت حملان موشکی خود به مواضع رژیم کودک کش و قاصب صهیونیستی بفهماند
کنبد آهنین و ارتش تا بن دندان
مسلح اسرائیلی‌ها طبل تو خالی بیش نیست و جوانان فتح و الفتوحی انجام دادند و‌کاری کردند کارستان وباید درک کنند
ظلم درجهان پایدار نخواهد بود و تا ابد نخواهد ماند.
چراغ ظلم ظالم
تا دم محشر نمی سوزد.
اگر سوزدشبی سوزد
شب دیگر نمی سوزد.
جامعه ایثارگران استان قم بویژه انجمن جانبازان قطع نخاعی استان قم ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حماس این پیروزی را به آزادی خواهان و ملت ایران اسلامی تبریک عرض می نمایم .
خداوند قادر متعال رزمندگان جبهه های مقاومت را
نصرت و پیروزی اعطا بفرماید.
آمین یا رب العالمین
انجمن جانبازان نخاعی استان
حسن میرزایی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تحیت
عرض تبریک به محضر ولی امر مسلمین و آزادی خواهان جهان و مردم فلسطین، ایران و جامعه ایثارگران ایران اسلامی
قدس قبله اول مسلمین جهان است و مسئله ی فلسطین و آزادی آن خواست
قلبی مسلمین و آزادی خواهان جهان می باشد
امروز که عملیات نظامی همه جانبه طوفان الاقصی حماس توسط جوانان فلسطینی‌ توانست انتقام بخش از خون های به ناحق ریخته شده مردم
فلسطین را بگیرد.
و با قدرت حملات موشکی خود به مواضع رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی بفهماند
کنبد آهنین و ارتش تا بن دندان
مسلح اسرائیلی‌ها طبل تو خالی بیش نیست و جوانان فتح الفتوحی انجام دادند و‌کاری کردند کارستان وباید درک کنند
ظلم درجهان پایدار نخواهد بود و تا ابد نخواهد ماند.
چراغ ظلم ظالم
تا دم محشر نمی سوزد.
اگر سوزدشبی سوزد
شب دیگر نمی سوزد.
جامعه ایثارگران استان قم بویژه انجمن جانبازان قطع نخاعی استان قم ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حماس این پیروزی را به آزادی خواهان و ملت ایران اسلامی تبریک عرض می نمایم .
خداوند قادر متعال رزمندگان جبهه های مقاومت را
نصرت و پیروزی اعطا بفرماید.
آمین یا رب العالمین
انجمن جانبازان نخاعی استان
حسن میرزایی
سلام خدا بده برکت ان شاالله که از ۲۰۰۰نفر هم بالا میره
بقول فردوسی پور چقدر خوبیم ما
ان شالله نابودی کل صهیونیست های جهان چه در اسرائیل چه در کشورهای دیگه
اگردر کره زمین نباشن کل جهان در ارامش هست این عین حقیقت هست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi