شناسه خبر : 104334
سه شنبه 18 مهر 1402 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضمانت اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ جدی است

فاش نیوز - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ضمانت اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ جدی است و احکام آن قطعی است، لذا عدم توجه به آن انفصال از خدمت را در پی دارد.
 
ضمانت اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ جدی است
به گزارش «ایثار»، صبح امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه، دومین همایش  فصلی معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران  سراسر کشور با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد، همه معاونین، مدیران کل و مدیران سازمان‌های تابعه در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.  

محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه گفت: ما در بحث تنفیح قوانین جامع ایثارگری که در برنامه هفتم توسعه نیز آمده است از استان‌ها توقع داریم که مشارکت و پیگیری مستمر داشته باشند. در حقیقت نگاه مجلس در حوزه قوانین ایثارگری توسعه خدمات رسانی به ایثارگران است.
وی افزود: منطق حاکم بر قانون‌گذاری باید به سمت عادلانه کردن خدمات و مشارکت در جهاد تبیین باشد. متاسفانه در مقابل ظرفیت‌سازی و تجمیع فرصت‌ها ظرفیت‌سوزی قرار دارد. در حوزه تعامل مجلس و دولت، مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور باید با نمایندگان مجلس تعاملات ویژه ای داشته باشند.
بزرگی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلفند که اقداماتشان در حوزه قوانین جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را گزارش دهند و پاسخگو باشند به همین خاطر باید در این خصوص توجه ویژه شود.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: در حوزه حقوقی تعاملات بسیار مثبتی با قوه قضاییه صورت گرفته است کمااینکه تفاهمنامه ای ویژه ای به امضا رسید. همچنین معاونت حقوقی با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با ستاد دیه تفاهمنامه‌ای را با تعهدات پنج برابری این ستاد نسبت به بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رساند. پس از ۱۳ سال و با پیگیری های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستورالعمل‌های معاضدت قضایی ابلاغ و بروزرسانی شد. کمیسیون ماده ۱۶ فرا دستگاهی است.
ضمانت اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ جدی است و احکام آن قطعی است، لذا عدم توجه به آن انفصال از خدمت را در پی دارد.
اینستاگرام
سلام ، یعنی ماده 16 از مجلس و هیات وزیران و دستگاههای نظارتی بالاتر است؟ چرا مصوبات قانون مجلس و هیات وزیران اجرا نشدند آب از آب تکان نخورد و هیچ حکم انفصالی صادر نکردند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi