شناسه خبر : 104389
چهارشنبه 19 مهر 1402 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیرجه زدن روی نان!

فاش نیوز - مجید زارعی یکی از نیروهای هلال احمر در دوران مقدس خاطره‌ای دارد که می‌گوید: سال ۶۲ درگیری با کومله و دموکرات داشتیم. سه روز بود که غذا نخورده بودم. دیدم رد نان خشک روی زمین است؛ نشستم به جمع‌کردن و خوردن نان‌ خشک‌ها.

نوربالا| شیرجه زدن روی نان!

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، بیشتر وقت‌ها در سفره‌های جبهه نان خشک و در نهایت پنیر و ماست بود. خیلی‌ وقت‌ها هم به رزمنده‌ها در یک روز فقط یک قرص نان می‌‌رسید و بعضی وقت‌ها هم به قدری درگیر جبهه و جنگ می‌شدند که خواب و خوراک از آن‌ها گرفته می‌شد.

«مجید زارعی» یکی از نیروهای هلال احمر در دوران دفاع مقدس است. او خاطره‌ای دارد از زمانی که تا سه روز غذایی نخورده بود و از کسی هم طلبکار نبود. خاطره‌ وی در ادامه می‌آید:

سال ۱۳۶۲ بعد از ۳ روز پاکسازی منطقه از کومله و دموکرات غذا نخورده بودم. یک دفعه رد نان خشک را روی زمین دیدم. نشستم به جمع‌کردن و خوردن. مسئول بهداری من را دید، زد پشتم و گفت: «چکار می‌کنی؟» گفتم: «سه روزه که غذا نخورده‌ام!» او داخل ماشینی را که پر از نان بود، نشانم داد. من هم از شدت گرسنگی پریدم روی نان‌ها و شروع به خوردن کردم.


از سمت چپ نفر دوم شهید قمی معاون شهید کاوه، نفر سوم شهید کاوه و نفر چهارم مجید زارعی

شهید کاوه وقتی این صحنه را دید، از من پرسید: «برای چی غذا نخوردی؟!» گفتم: «در این سه روز گردان‌ها می‌گفتند از کدام گردانی؟ من هم می‌گفتم از هلال‌احمر. آنها هم می‌گفتند: غذای شما را هلال‌احمر باید بدهد.» شهید کاوه از این موضوع خیلی ناراحت شد. فرماندهان را صدا زد و به خاطر این اتفاق نهیبی به آنها زد. سپس به من گفت: «چکار کنم که مرا حلال کنی؟» من هم گفتم: «فقط باهم عکس بگیریم.»

مجید زارعی در سال ۱۳۶۴ و ۱۰ روز بعد از ازدواج به جبهه اهواز رفت و مسئول یک بیمارستان صحرایی شد. ۲ روز بعد از حضور در بیمارستان صحرایی، بعثی‌ها منطقه را بمباران شیمیایی کردند. وی به همراه ۶ پزشک دیگر که شیمیایی شده بودند، به بیمارستان امام حسین(ع) تهران منتقل شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi