شناسه خبر : 104423
پنجشنبه 20 مهر 1402 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیوزویک: جنگ اسرائیل کابوسی برای بایدن است

فاش نیوز - نشریه نیوزویک بر خلاف نمایش ارسال رزمناو آمریکایی به شرق مدیترانه تصریح کرد که دولت بایدن در آستانه انتخابات، آمادگی ورود به جنگی جدید یا بحران اقتصادی تازه را ندارد.
نیوزویک با طرح این سؤال که چگونه جنگ اسرائیل می‌تواند برای بایدن به کابوس تبدیل شود، می‌نویسد: حمله ویرانگر حماس به اسرائیل، کاخ سفید را مجبور کرده با چشم‌انداز یک جنگ منطقه‌ای بالقوه رو‌به‌رو شود که دولت آمریکا را برای هفته‌ها یا ماه‌های آینده به خطر می‌اندازد؛ این بدترین حالت بحران سیاست خارجی برای بایدن است در حالی که او در حال کار بر روی کارزار انتخاب مجدد خود در انتخابات می‌باشد.
با افزایش تعداد کشته‌ها و عوامل دیگری فراتر از تشدید تنش از وضعیت گروگان‌گیری تا افزایش قیمت نفت که باعث افزایش تورم و آسیب اقتصادی می‌شود، ممکن است بایدن را با چالش‌هایی مواجه سازند که اثرات مخرب سیاسی قابل توجهی در ایالات متحده به همراه خواهند داشت.
«لوسی کورتزر النبوگن» مدیر برنامه منازعه اسرائیل و فلسطین در انستیتوی صلح ایالات متحده می‌گوید: «سناریوی کابوس‌وار برای دولت بایدن این است که قبل از مهار آن، متاستاز رخ دهد و اسرائیل با یک جنگ چند جانبه مواجه شود».
منبع آگاهی که نخواسته نامش فاش شود می‌گوید: «افزایش تلفات اسرائیلی‌ها در جریان حمله نیروهای حماس باعث غافلگیری کامل در کاخ سفید شده است. همگان در کاخ سفید غافلگیر شده‌اند». همچنین گفته می‌شود که حماس حدود ۱۵۰ نفر را گروگان گرفته است. مقام‌های نیروهای دفاعی اسرائیل معتقدند که تعداد واقعی اسیران احتمالا بیشتر است.
در حالی که سیاست خارجی ممکن است به طور کلی برای انتخابات ایالات متحده عاملی تعیین‌کننده نباشد تاثیر اقتصادی احتمالی درگیری میان اسرائیل و حماس برای رای‌دهندگان آمریکایی آشکار شد زیرا قیمت نفت به دلیل تنش‌ها افزایش یافت. «جرمی بن آمی» رئیس‌گروه بانفوذ حامی لیبرال جی  استریت به «نیوزویک» می‌گوید: «چیزی به نام صلح در خاورمیانه وجود ندارد مگر اینکه به مناقشه اسرائیل و فلسطین بپردازید. نمی‌توانید مسئله فلسطین را نادیده گرفته و با جارو زیر فرش قایم کنید».
«شادی حمید» کارشناس امور خاورمیانه می‌گوید: «زمان حمله حماس احتمالا به این منظور بوده است که انجام توافق برای عادی‌‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی را دشوارتر سازد. این حمله همچنین این تصور را تقویت می‌کند که دولت بایدن در توسعه یک استراتژی منسجم در مورد خاورمیانه اساسا ناکارآمد بوده و اصطلاحا روی فرمان خوابش برده است. دولت بایدن خاورمیانه را به عنوان یک مزاحم قلمداد می‌کند. حمله حماس از نظر بایدن باعث حواس‌پرتی واقعی آمریکا از موضوعاتی می‌شود که دستیاران ارشد بایدن می‌خواهند روی آن تمرکز کنند یعنی رقابت میان قدرت‌های بزرگ، برخورد با چین و جنگ در اوکراین».
جنگ در اسرائیل ممکن است این تصور را در میان رای‌دهندگان آمریکایی تقویت کند که بایدن در دوره‌ای از نزاع و درگیری ریاست می‌کند چه در خارج از کشور در خاورمیانه و اوکراین و چه در داخل جایی که کنگره به دلیل بحث در مورد هزینه‌ها و رقابت برای انتخاب رئیس‌مجلس فلج شده است. همه این موارد صرفا این روایت را در ذهن آمریکایی‌ها تقویت می‌کند که همه چیز از کنترل خارج شده و آمریکا فاقد رئیس‌جمهور قوی است. این یک مشکل واقعی برای بایدن خواهد بود. زمانی که هرج و مرج وجود دارد معمولا وضعیت برای رئیس‌جمهور مستقر به خوبی پیش نمی‌رود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi