شناسه خبر : 104455
شنبه 22 مهر 1402 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادسازی محور شاهین دژ به تکاب در بیست و دومین روز از آغاز جنگ تحمیلی

فاش نیوز - اهتمام عالی، اتحاد قوا و عزمی جزم در سطح نیرو‌های مسلح باعث شد تا شاهین دژ و تکاب به خاک ایران بازگردانده شوند و آرامش در منطقه برقرار شود.

آزادسازی محور شاهین دژ به تکاب در بیست و دومین روز از آغاز جنگ تحمیلی

به گزارش خبرگزاری گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ ۲۱ مهر ماه ۱۳۵۹ در تاریخ دفاع مقدس روزی فراموش نشدنی است. دشمن بعثی در نخستین ماه و روز‌های آغاز جنگ تحمیلی محور شاهین دژ به تکاب را محاصره کرده بود و عملا این منطقه در استان آذربایجان غربی در دست نیرو‌های عراقی بود. سربازان غیور ایرانی و مسلمان در بیست و دومین روز از آغاز جنگ با همت متعالی و ایمان راسخ و مثال زدنی خود توانستند این منطقه را آزاد سازند.

در این عملیات کلیه‌ی نیرو‌های مسلح کشور حضور داشتند. سرعت عمل نیرو‌های مسلح کشور در عملیاتی و اجرایی کردن نقشه‌ی آزادسازی محور شاهین دژ به تکاپ بی بدیل است. تنها بیست و دو روز پس از آغاز جنگ، جلوه‌ای از جلوه‌های دفاع مقدس به منصه‌ی ظهور رسید. اهتمام عالی، اتحاد قوا و عزمی جزم در سطح نیرو‌های مسلح باعث شد تا شاهین دژ و تکاب به خاک ایران بازگردانده شوند و آرامش به منطقه بازگردد

این محور سه بار توسط نیرو‌های عراقی بمباران هوایی شد. نیز لازم به ذکر است برخی نیرو‌های خود سر در مورخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۹ یعنی چند روز پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی راثی بخشدار و قمی فرمانده وقت سپاه پاسداران با گروگان گرفته بودند و پس از دو روز به شهادت رساندند. به عبارتی دیگر هم نیرو‌های خود سر و هم دشمن بعثی در ناآرام ساختن این منطقه نقش داشتند.

مرور خاطرات افسران و رزمندگان و به طور کلی تمامی افرادی که در این عملیات یا سایر عرصه‌های دفاع مقدس حضور به هم رساندند می‌تواند درس آموز نسل‌های بعدی شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi