شناسه خبر : 104473
شنبه 22 مهر 1402 , 18:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس‌سازمان مدیریت بحران کشور:

ایران ۳ اردوگاه برای زلزله‌زدگان افغانستان برپا کرد

فاش نیوز - رئیس‌سازمان مدیریت بحران کشور با ‌اشاره به اقدامات ایران برای زلزله‌زدگان افغانستان اعلام کرد: سه اردوگاه در مناطق زلزله‌زده بنا شده و بازماندگان زلزله‌زده ۱۱ روستا در آن اسکان یافته‌اند. 
محمدحسن نامی با ‌اشاره به آخرین جزئیات تخریب زلزله افغانستان به خبرگزاری فارس گفت: کانون اصلی زلزله در افغانستان، منطقه «زنده جان» بوده است که ۱۱ روستا تخریب شده و از این میزان ۸ روستا به صورت ۱۰۰درصدی تخریب شدهاست.
نامی افزود: در این ۸ روستا ۱۱ تیم عملیاتی امداد و نجات هلال احمر ایران با تمامی تجهیزات حضور دارند، در سه روستا اقدامات امداد و نجات انجام داده‌اند و تا پنج‌شنبه شب عملیات امداد و نجات توسط تیم‌های ایران پایان یافت.
وی با ‌اشاره به اقدامات ایران برای زلزله زدگان افغانستان گفت: سه اردوگاه در مناطق زلزله زده بنا شده که بازماندگان زلزله زده ۱۱ روستا در آن اسکان یافته‌اند. بیشتر تلاش شد تا برای زلزله‌زدگان امکانات فراهم شود و دولت افغانستان نیز در این زمینه توانسته است کمک‌هایی کند اما ایران کمک‌های خود را دیروز اعزام کرده است.
گفتنی است، بر اثر زلزله هفته گذشته در هرات افغانستان، بیش از دو هزار نفر جان باختند که با توجه به وقوع زلزله در پیش از ظهر، بیشتر جانباختگان از بین زنان و کودکان هستند که در آن ساعت در خانه حضور داشته‌اند.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi