شناسه خبر : 104508
یکشنبه 23 مهر 1402 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در دیدار با امیرعبداللهیان مطرح شد

سیدحسن نصرالله: مقاومت برای همه سناریوها کاملاً آماده است

فاش نیوز - دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار وزیر خارجه ایران گفت: امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملا آماده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفرش به لبنان، با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 
در این دیدار تحولات جاری منطقه به‌ویژه تحولات فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی و تهاجم مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات جنگی و ضدبشری رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی علیه غیرنظامیان و همچنین اقدامات تجاوزکارانه این رژیم علیه مسجدالاقصی و کرانه باختری و آمادگی کامل گروه‌های مقاومت فلسطینی برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزیر امور خارجه در این دیدار توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی و پیگیری تشکیل جلسه اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با هدف توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، لغو محاصره ظالمانه انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی شامل دارو، غذا، سوخت و آب آشامیدنی به نوار غزه ارائه کرد.
 طرفین در این دیدار با محکوم کردن حمایت یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و تجلیل از حمایت‌های گسترده مردمی از مقاومت فلسطینی در اقصی نقاط جهان، بر ضرورت وحدت و انسجام ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و آزادیخواهان جهان و اقدام فوری و هماهنگ برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
سید حسن نصرالله گفت: امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملا آماده است.
امیرعبداللهیان: اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در اختیار مقاومت است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر شنبه ۲۲ مهر ماه در نشست خبری در محل سفارت ایران در بیروت حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
رژیم آپارتاید اسرائیل به جای مقابله در میدان جنگ غیرنظامیان را نشانه می‌گیرد
امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره کوچ اجباری ساکنان غزه گفت: در مورد کوچ اجباری ساکنان غزه آنچه می‌بینیم نشانگر آن است رژیم آپارتاید اسرائیل به جای مقابله در میدان جنگ حمله علیه زنان و کودکان و غیرنظامیان را در دستورکار خود قرار داده است. صهیونیست‌ها آنقدر آشفته، شوک زده و به هم ریخته هستند که حتی قادر به بازپس‌گیری این شهرک‌ها و مراکز نظامی در روزهای گذشته نبودند و علی‌رغم برخورداری از حمایت یکجانبه آمریکا باز از روی ضعف صرفا به حمله به مراکز غیرنظامی و شهروندان در غزه روی آورده‌اند.
این مقاومت است که درباره آتش‌بس یا گسترش جبهه‌ها تصمیم می‌گیرد
وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره امکان گسترش جنگ در منطقه گفت: در دیدارهایی که با برخی رهبران مقاومت در بیروت داشتم، مشخص شد که آنها در وضعیت بسیار عالی و در آمادگی کامل برای پاسخ به اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی هستند. در صورت تحقق هر حالتی، چه توسعه جنگ و  گسترش جبهه‌ها و چه آتش‌بس، این طرف مقاومت است که تصمیم خواهد گرفت. در صورت توقف جنایات جنگی و توافق طرفین برای نوعی آتش‌بس این مقاومت است که شروط خود را تعیین و اعلام خواهد کرد.
شکایات علیه رژیم جعلی در جامعه بین‌المللی تاکنون بی‌فایده بوده است
وی در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران که پرسید، با توجه به اینکه، اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است، آیا ایران به دنبال شکایت در جامعه بین‌الملل است، گفت: ما پیشنهاد کردیم نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار و آمادگی ایران را برای میزبانی نشست اعلام کردیم. یکی از اقداماتی که دبیرکل سازمان همکاری اسلامی قرار بود انجام دهد تعیین نماینده ویژه برای پیگیری مباحث مربوط به حوزه فلسطین است و ازجمله جمع‌آوری همه مستندات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در دبیرخانه این سازمان برای طرح نزد محاکم بین‌المللی و حتی محاکم ملی کشورها. 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، درباره گسترش جبهه‌های جنگ ادامه داد: در تماس تلفنی اخیر با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به ایشان توجه دادم که این مسئله و پیگیری حقوقی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی و مهم جامعه جهانی و از جمله سازمان ملل است.
 به‌رغم تداوم جنایات علیه غیرنظامیان در غزه اما رهبران و نیروهای مقاومت از امکانات بالا و روحیه عالی برخوردارند. مقاومت در همه جبهه‌ها همه سناریوهای ممکن را به صورت آماده در مقابل خود قرار داده است. اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در صورت تداوم جنایات در اختیار مقاومت است.
پاسخ مقاومت به اسرائیل نقشه کنونی اراضی اشغالی را تغییر خواهد داد
امیرعبداللهیان در ادامه افزود: امروز رهبران مقاومت منطقه از انسجام فوق‌العاده و عالی برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کردند و آماده‌اند و دست همه روی ماشه شلیک است. در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل و کنشگرانی که حامی جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی هستند پاسخ در زمان مناسب و مورد نظر مقاومت انجام خواهد شد. در گفت‌وگو با رهبران مقاومت دریافتم که در زمان اتخاذ تصمیم برای پاسخ، پاسخی که داده خواهد شده تعیین‌کننده، پشیمان‌کننده و تغییردهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.
تماس میان ایران و عربستان درباره غزه
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار نیویورک تایمز مبنی بر اینکه آیا تماس‌هایی با عربستان سعودی در خصوص آنچه در غزه و لبنان می‌گذرد، برقرار شده است؟ گفت: آقای رئیسی رئیس جمهور کشورم و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چند شب گذشته با هم صحبت کردند. این گفت‌وگوها در سایه فضای جدید حاکی از روابط خوب بین دو کشور انجام شد. ایران و عربستان بر حمایت از فلسطین و محکوم کردن جنایات جنگی علیه زنان کودکان و غیرنظامیان در غزه اتفاق نظر دارند. 
موضع ایران در قبال پیش‌نویس آتش‌بس پیشنهادی روسیه
وزیر خارجه درباره پیش‌نویس آتش‌بس که روسیه مطرح کرده عنوان کرد: در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل در گفته‌های ایشان شاهد بودم که تلاش می‌کنم مسئولانه به توقف جنایات جنگی و رفع محاصره انسانی و تامین حقوق فلسطین توجه شود و خواسته‌های فلسطینی‌ها به شکل منصفانه و عادلانه تامین شود. بیان کرد: اگر نیات خوب دبیرکل بخواهد تبدیل به قطعنامه شود. طبعا بایستی این قطعنامه حقوق ملت فلسطین را دربر بگیرد از جمله توقف فوری جنایات جنگی علیه غیرنظامیان رفع محاصره و فراهم کردن امکان برقراری آب، برق و ارسال دارو و غذا به غزه باید به صراحت در قطعنامه بیاید و فراتر از آن تامین حقوق حقه ملت فلسطین که همه از آن آگاهی داریم.
فیصل المقداد در دیدار امیرعبداللهیان: 
جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه هیچ توجیه قابل دفاعی ندارد
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در ادامه رایزنی‌هایش در دمشق درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه با حضور در محل وزارت امور خارجه سوریه با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دیدا و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با بیان اینکه مواضع سوریه در حمایت از فلسطین همواره قوی و مؤثر بوده است، مشورت و تبادل نظر با سوریه درباره تحولات فلسطین را مهم‌ترین هدف سفر خود به دمشق خواند.
 وی گفت: سوریه در طول دهه‌های متمادی همواره حامی فلسطین بوده و همواره رسالت عربی و انسانی خود را در حمایت از فلسطین به نحو احسن انجام داده است، فلذا فلسطینی‌ها قطعاً هیچ‌گاه حمایت سوریه از خود را فراموش نخواهند کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به جنایات جنگی و اقدام جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه شهروندان فلسطینی عنوان کرد: هیچ وجدان بیداری کشتار زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع در غزه توسط جنایتکاران صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد.
فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز گفت عملیات اخیر فلسطینی‌ها، دفاع از کرامت و حقوق خود در مقابل اقدامات و جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بود و جنایات جنگی جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه هیچ توجیه قابل دفاعی ندارد.
وی افزود: شکست اخیر رژیم صهیونیستی یک بار دیگر حقیقت ادبیات رایج جنگ ۳۳ روزه را اثبات کرد که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است. در این دیدار برخی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه پیش از این به عراق و لبنان سفر و با مقامات این کشورها درباره اوضاع فلسطین گفت‌وگو کرده بود.
مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد‌علی بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و فروزنده ودیعتی سفیر سابق ایران در فنلاند نیز امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.
دیدار مسئولان عالی حماس و جهاد اسلامی با امیرعبداللهیان در بیروت
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در بیروت، با برخی از مسئولان عالی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
بشار اسد در دیدار امیرعبداللهیان: صهیونیست‌ها می‌خواهند پیروزی اخیر فلسطین را به عقب برگردانند
حسین امیرعبداللهیان که در مقصد سوم سفرش به منطقه در پی تحولات جاری در فلسطین و نوار غزه به دمشق سفر کرد عصر روز جمعه ۲۱ مهرماه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگوی طولانی‌مدت داشت.
امیرعبداللهیان در این دیدار هدف اصلی از سفر به دمشق را مشورت و تبادل نظر درباره تحولات فلسطین خواند.
وی کشتار بی‌رحمانه مردم، کودکان، زنان و سالخوردگان غزه و محاصره و قطع آب و برق و سوخت این منطقه و بمباران منازل، اماکن عمومی و خدماتی و درمانی غزه را جنایت جنگی توصیف کرد 
رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که حمایت ایران و سوریه از مقاومت ملت فلسطین بر کسی پوسیده نیست، تصریح کرد: اما عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک تصمیم، طراحی و اقدام کاملا فلسطینی بود.
امیرعبداللهیان با اشاره به شرایط بغرنج و دردناک غزه به دلیل جنایت جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان و ساکنان آن گفت: تلاش همه طرف‌ها می‌بایست بر این متمرکز شود که از استمرار جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه جلوگیری شود. در این راستا جمهوری اسلامی ایران ایده برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را مطرح کرده و برای میزبانی آن نیز اعلام آمادگی کرده است.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابراز نگرانی خود از حجم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه گفت: صهیونیست‌ها و حامیان آنها می‌خواهند پیروزی به‌دست آمده مردم فلسطین در تحولات اخیر را به گذشته برگردانند و یا آن را به زمینه‌ای برای از بین بردن‌ مقاومت بدل کنند و این رویکرد با هدایت و مدیریت آمریکا و کشورهای غربی دنبال می شود. 
وی دلیل ایستادگی غربی‌ها در کنار رژیم صهیونیستی را بحران‌های متراکم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اسرائیل و نگرانی آنها از خطر فروپاشی این رژیم دانسته و با حمایت از ابتکار عمل سیاسی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم تا از استمرار جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه جلوگیری شود.
به گزارش فارس، در  این دیدار برخی موضوعات مهم مورد علاقه دو کشور نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. وزیر امور خارجه پیش از این به عراق و لبنان سفر و با مقامات این کشورها درباره تحولات اخیر به گفت‌وگو پرداخت.
امیرعبداللهیان بیروت را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه به منطقه سفر کرده بود، در چهارمین مقصد این سفر، بیروت را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد.
سفر امیرعبداللهیان از عراق آغاز شد و وی در بغداد با مشاور امنیت ملی و نخست وزیر عراق درباره مناسبات دوجانبه و تحولات  فلسطین به گفت‌وگو پرداخت و پس از آن به بیروت سفر کرد و در این سفر با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان، وزیر خارجه،‌ رئیس پارلمان و دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد و از آنجا راهی دمشق شد و در حضور چند ساعته‌اش در پایتخت سوریه با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. وی پس از آن به بیروت بازگشت و در چهارمین مقصد این سفر راهی دوحه پایتخت قطر شد تا با مقامات این کشور درباره اوضاع فلسطین به گفت‌وگو بپردازد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi