شناسه خبر : 104561
دوشنبه 24 مهر 1402 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مطالبی که برای تحلیل مسئله فلسطین بکار می آید

نتانیاهو نه قصد ورود به غزه را دارد و نه توانش را و مقاومت او را تحریک به ورود می کند؛ ولی نتانیاهو دنبال شکار بزرگ برای پایان جنگ است؛ چون اگر دستاوردی نداشته باشد، ‌دولتش سقوط می کند...

فاش نیوز - مطالبی که برای تحلیل مسئله فلسطین به کار می آید و اگر ندانید، راه خطا در تحلیل را در پیش می گیرید:

1- طراح عملیات طوفان الاقصی محمد ضیف که بعد از شهادت صلاح محمد شحاده فرمانده گردان های عزالدین قسام شد، به حاج قاسم نزدیک بود.
2- ضیف کسی است که وقتی بحران سوریه بوجود آمد یک تنه در مقابل فرماندهان حماس که به سمت جبهه مخالفین اسد رفتند ایستاد و در کنار حاج قاسم و سوریه قرار گرفت.
3- غزه اصلی زیر زمین است. بخش زیادی از مردم زیر زمین در تونل ها زندگی می کنند. بهترین دستگاههای حفر تونل در غزه در این سال ها کار کردند.
4- در این تونل ها، کامیون ها رفت و آمد می کنند و بعضا تا زیر شهرک های صهیونیستی رفته  و حداقل برای شش ماه تدارک آب و غذا و…دیده شده است.
5- عملیات طوفان الاقصی از بیش از یکسال پیش طراحی شده و مانورهای آن 6 ماه زمان برده است.
6- این که فرمانده مهم اسراییلی را از فلان کوچه و خانه با لباس خواب می آورند، نشان از شناسایی و تمرین جدی دارد. او کسی بود که فرمانده لشکر عملیات در عمق بود و می گفت برای مهار اسرائیل باید در عمق آن عملیات کنیم.  
7- نتانیاهو نه قصد ورود به غزه را دارد و نه توانش را و مقاومت او را تحریک به ورود می کند ولی نتانیاهو دنبال شکار بزرگ برای پایان جنگ است؛ چون اگر دستاوردی نداشته باشد، ‌دولتش سقوط می کند.
8- کاری به مواضع اخیر بایدن نداشته باشید اما فارغ از حرف‌ها و بیانیه ها، او دنبال سقوط نتانیاهو است.
9- پس از پایان این جنگ در روند مهاجرت شاهد تغییراتی خواهیم بود. پیشتر هم مهاجرت معکوس راه افتاده بود اما حالا بسیار شدید خواهد شد و شهرک نشینان هیچ انگیزه ای برای این که سپر بلای تلاویو بشوند ندارند.
10- هک گنبد آهنین در ساعات ابتدای عملیات از نکات مهم دیگر است. شاهد بودیم چند هزار راکت شلیک شد و گنبد آهنین موفق به خنثی سازی آنها نشد. مقاومت همچنین نحوه تخلیه و کم اثر کردن گنبد آهنین و فلاخن داود را به خوبی تجربه کرده و آموخته است و بسیاری از شلیک ها، شلیک فریب است.
11- تاکید مسئولین امر در ایران این بوده که از کلید واژه گروههای مقاومت فلسطینی استفاده‌شود نه حماس چون عملیات بسیار وسیع تر از این حرفهاست و گروه‌های دیگر هم خارج از غزه و… نقش آفرینی دارند.
12- اگر اسراییل به غزه ورود پیدا کند،  حزب الله لبنان و بخش های دیگری از مقاومت ورود خواهند کرد. این خط قرمز است و به صهیونیست ها هشدار داده شده است.  
13- جبهه النصره و‌ برخی گروه‌های نزدیک به حماس در سوریه  از حماس اعلام حمایت کرده اند و احتمال فعال شدن جبهه علیه اسراییل از سوریه وجود دارد. اساسا برخی از گروه های اپوزیسیون سوریه در حال تغییر رفتار به سمت مقاومت هستند.
14-  آمار200 اسیر واقعی نیست بلکه بیش از 1000 اسیر در اختیار مقاومت است و فقط 50 دانه درشت در بین آنها وجود دارد.
15- دقت سیستم دفاع ضد موشکى گنبد آهنین در هدف قرار دادن موشک هاى شناسایى شده بیش از ٩٠ درصد هست اما این آمار فقط براى وقتى است که سیستم پدافند موشک کافى براى جواب دادن داشته باشد و کاملا لود باشد. بطور تخمینى، سیستم دفاعى گنبد آهنین قادر هست ٤٤٠ موشک را در لانچرهایش جا دهد و با دقت بیش از ٩٠ درصد، جلوى ٤٤۰ موشک دشمن بایستد و در بهترین حالت باز هم ٤٤ موشک برخورد می کند اما موضوع اینجاست که وقتى ٤٤٠ موشک پدافندى شلیک شد، زمان زیادی لازم هست تا دوباره لانچرها پر شود و در این فاصله، موشک ها بدون هیچ مزاحمتى وارد حریم دفاعى گنبد آهنین می شود و به اهداف اصابت می کند.
16- وقتى در موج اول حماس نزدیک به ١٥٠٠ موشک شلیک کرد، نزدیک ١١٠٠ موشک بدون برخورد با پدافند به اهداف خود برخورد کرد.
17-  هر موشک پدافندى بین ٥٠ تا ٦٠ هزار دلار قیمت دارد در حالیکه موشک هاى حماس هزینه ناچیزی در حدود 500 دلار دارد.
18- حماس حتى موقعی که واقعاً قصد موشک زدن به اهداف زمینى را ندارد بطور رندوم شب ها به مناطق حفاظت شده شلیک می کند و مشغول تمام کردن ذخایر موشک پدافندى و ایجاد هزینه بسیار زیاد و ارزیابی هست. حزب الله هم از طرق مختلف سعی در فعال کردن این سیستم و مصرف مهمات آن ها و شناسایی دقیق محل های قرارگیری و خلأ های آن برای جنگ احتمالی دارد و گاه از روش های خنده دار مثل لک لک ها استفاده می کند.
19- اسراییل و آمریکا گاهی به زبان تهدید و گاهی به زبان اشاره و گاهی حتی با انکار نقش ایران سعی می کنند ایران را وارد ماجرا نکنند و از طریق واسطه های متعدد بر نقش ایران تاکید و از ایران می خواهند که حماس را مهار کند.
20- جلسات مستمر ارزیابی موقعیت با حضور مسئولان نظامی حماس و سایر اجزای مقاومت در مناطق امن لبنان و سوریه برگزار می شود و همه ابعاد  عملیات به درستی و دقت رصد، ارزیابی و تصمیم گیری می شود.

در روزهای آینده اطلاعات دقیق تر تقدیم می کنم.

|| دیانی

اینستاگرام
سلام
خب جانان
هزینه ۶۰ هزار دلاری ویرانی زیادی هم دارد . همینه فلسطینی ها زندگی ندارند. معلومه موشک با ۵۰۰ دلار قابل مقایسه نیست . تخریبش کم است
استاد
میگم روش لک لک‌ها را توضیح دهید لطفا
اصلأ موشک و بمب و تسلیحات و..... معنا ندارد.
جنگ بین حق و باطل است.
جنگ بین کفر و ایمان است.
کسانی که به سلاح الله اکبر مسلح باشند،،، پیروز میدان اند.
شک نکنید که نشانه کفر است.
انشاالله نماز جماعت در قدس شریف به امامت امام عصر حاضر و نایب برحق امام عصر عج...
حضرت امام خامنه ای روحی فدائک.
منم به عدم کارایی بمب و موشک و هر چیز دیگر در مقابل قدرت ایمان و اراده اعتقاد دارم. رویارویی ایمان در مقابل کفر را در جنگ تحمیلی با تمام وجود حس کردم . اما
بحث مقایسه تکنولوزی است . منظورم اینه که فکر نکنیم حالا چقدر داشتن تکنولوژی و تسلیحات پیشرفته گران تمام می شود . فعلا برد ظاهری با کسانی است که مجهز به این سلاح ها هستند . قدرت بازدارندگی دارد .جلوی تلفات انسانی بیشتر را می گیرد . ان شالله غزه هم دارای این سلاحها شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi