شناسه خبر : 104599
سه شنبه 25 مهر 1402 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شد

فاش نیوز - سند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور اسماعیلی و جمعی از مسئولان این وزارتخانه رونمایی شد.

کد خبر: ۶۲۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ - 16October 2023
 

سند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین کارگروه ترویج و توسعه ایثار و شهادت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (دوشنبه) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاونان وزیر فرهنگ و جمعی از مسئولان سازمان‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، از سند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شد.

طبق این سند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی امور فرهنگی کشور مشمول این قانون، موظفند نسبت به تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت اقدام و از هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حمایت کنند.

به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج و بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و جهاد، اردو‌های زیارتی و راهیان نور و پیشرفت و گردهمایی‌ها و یادواره شهدا مطابق آئین نامه اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، هزینه کنند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست، مسئولان مربوط به تدوین و اجرای این سند را مکلف کرد نسبت به اصلاح و طرح این سند در جلسه بعدی شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دومین جلسه نشست توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

وی گفت: در کشور برنامه‌ها و پروژه‌های خوبی برای معرفی شهدا از جمله سمفونی قم و چاپ ۵۳ جلد کتاب در کنگره شهدای استان همدان انجام شده است، ولی هنوز نیاز به کار‌های بیشتری در این حوزه وجود دارد و امیدواریم با تصویب این سند بتوانیم نهاد‌های دولتی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه کنیم. همان‌طور که مقام معظم رهبری واژه‌هایی مثل مدافعان حرم را ایجاد کردند و فضای رسانه‌ای در ایثار و جهاد تغییر کرد، دولت نیز باید انگاره‌های فرهنگی در این زمینه را تعریف و اصلاح کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi