شناسه خبر : 104626
چهارشنبه 26 مهر 1402 , 08:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیوزویک: دولت بایدن در مقابل ایران عاجز و ناتوان است

فاش نیوز - هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در گزارشی در روز 16 اکتبر 24 مهر از ناتالی ونگس به یاوه‌گویی‌های جدید دونالد ترامپ درباره ایران پرداخته است.

نیوزویک با اشاره به چرندیات جدید ترامپ به نقل از وی عنوان می‌دارد: این هفته ایران در انتظار انجام یک حرکت بزرگ به دلیل سیاست‌های خارجی جو بایدن، رئیس‌جمهور سابق آمریکا است، ترامپ روز دوشنبه هشدار داد که این کشور خاورمیانه (غرب آسیا) در حال ساخت زرادخانه هسته‌ای در مقیاس بزرگ است.
این هفته‌نامه می‌افزاید: ترامپ روز جمعه در پستی در شبکه اجتماعی خودش گفت که اگر انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 «تقلب و دزدیده شده» نبود، درگیری ادامه‌دار اسرائیل و حماس هرگز اتفاق نمی‌افتاد، و این ادعای بی‌اساس را تکرار کرد که شکست او در برابر بایدن ناشی از تقلب گسترده رای‌دهندگان آن بود.
نیوزویک به نقل از ترامپ مدعی شد: «لطفاً کسی به بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ما، جو بایدنِ متقلب، که سرنخی ندارد، اطلاع دهد که در حالی که او به من، به طور غیرقانونی حمله می‌کند، و همیشه سعی می‌کند دیگران را به‌خاطر بسیاری از افراد مقصر بداند. ایران به سرعت در حال ساخت زرادخانه در مقیاس بزرگ از سلاح‌های هسته‌ای است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «ترامپ می‌گوید: این احمق نالایق (بایدن) از ایران طلب رحم می‌کند، (او به ایران می‌گوید) خواهش می‌کنم، من همه چیز را به شما می‌دهم، هر کاری بخواهید، انجام می‌دهم. به ما صدمه بزن! این موقعیتی است که این احمق ابله ما را در آن قرار داده است.»
نیوزویک در این گزارش اذعان کرد که دولت بایدن در مقابل ایران، عاجز و ناتوان است.
پولیتیکو: ایران به قابلیت‌های سایبری استثنایی معروف است
پایگاه رسانه‌ای تحلیلی پولیتیکو در گزارشی از جوزف گدئون در روز 16 اکتبر 24 مهر به بررسی احتمال جنگ سایبری بین ایران و رژیم صهیونیستی پرداخته است.
پولیتیکو عنوان می‌دارد: تهران به صراحت اعلام کرده است که اگر اسرائیل از غزه عقب‌نشینی نکند، پس از حمله وحشیانه حماس به اسرائیل، بیش از یک هفته از بحران انسانی ناآرام و موشکباران نوار غزه وارد معارضه خواهد شد. این چیزی است که می‌تواند برای یک درگیری سایبری معنی داشته باشد.
این رسانه آمریکایی می‌افزاید: کارشناسانی مانند الکس واتانکا، مدیر برنامه ایران مؤسسه خاورمیانه، می‌گویند یکی از راه‌ها می‌تواند عملیات سایبری تهاجمی به اسرائیل باشد که به ایران فضائی برای مانور و جلوگیری از دخالت برای جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای می‌دهد... فکر نمی‌کنم آنها هر آنچه را که در اختیار دارند از نظر قابلیت‌های سایبری پرتاب کنند. اگرچه آنها ممکن است ظرفیت وارد کردن خسارت را داشته باشند، اما این باعث تشدید تنش می‌شود و ایران به دنبال وارد شدن به جنگ با اسرائیل نیست.
پولیتیکو همچنین مدعی شده است: ایران و اسرائیل در حال حاضر در شبیه‌‌سازی‌ها و جنگ سایبری در حال انجام اقداماتی هستند. هر دو آنها بیش از یک دهه است که به نوبت شمشیرهای سایبری را به سمت یکدیگر تاب می‌دهند.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: ایران به قابلیت‌های سایبری استثنایی معروف است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi