شناسه خبر : 104655
پنجشنبه 27 مهر 1402 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گشایش جبهه دوم در مرزهای فلسطین اشغالی دور از انتظار نیست

ابرقدرت هایی مانند روسیه و چین به عنوان بازیگرانی در منطقه حضور دارند و اگر چه شرایط بسیار پیچیده و نگران کننده است، اما به نظر من دنیا باید در مورد آینده‌ی منطقه‌ی خاورمیانه و قضیه‌ی فلسطین...

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی گزارشی کوتاه، اوضاع جنگ در فلسطین اشغالی و نوار غزه پس از عملیات حماسی طوفان الاقصی و وضعیت ایثارگران در برنامه‌ی هفتم توسعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، "فداحسین مالکی"، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با مجکوم کردن کشتار کودکان و مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی توسط رزمندگان حماس در سرزمین های اشغالی و شکست هیمنه‌ی صهیونیستی - که شاید در تاریخ اسرائیل هم تا به‌ حال سابقه نداشته است - به خصوص با توجه به نوع عملیات متهورانه‌ی حماس، نقطه عطفی در به اصلاح معادلات نظامی دنیاست؛ چرا که بعد از سال ۱۳۷۳ تاکنون ما چنین عملیاتی از سوی فلسطینی ها نداشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملکرد اسرائیل و بمباران وحشیانه ای که در مناطق غزه دارد مبین شکست درونی رژیم صهیونیستی است؛ چرا که  مشت آنها برای دنیا و حتی آمریکا باز شده است. آنها چون نتوانستند در مقابل یک گروه مثل رزمندگان حماس مقابله کنند کینه و عداوت خود را با بمباران مناطق مسکونی و زنان، کودکان و مراکز غیر نظامی نشان می دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر روند تحولات در منطقه آنچنان که پیش می رود نگران‌ کننده است و  من جای دیگری هم عرض کردم که پیش‌بینی می‌شود جبهه دوم بر علیه اسرائیل به وجود بیاید. همچنین اشتباه صهیونیست ها این است که با طناب آمریکا می‌خواهند توی چاه بروند در حالی که در جنگ اوکراین آمریکا تنها کاری که کرد شعله‌ور کردن آتش جنگ در مرزهای روسیه بود و خودشان کنار کشیدند.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم یادآور شد: آمریکا همین کار را به شکل دیگری با حمایت از درنده‌خویی اسرائیل در منطقه می‌کند. اما قضیه منطقه خاورمیانه با اوکراین و روسیه فرق می‌کند. اینجا جهان اسلام است و کشورهای منطقه مسلمان هستند و همه‌ی آنها به نوعی به وحشیگری رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیچیدگی های تحولات در مرز غزه و فلسطین اشغالی متذکر شد: ابرقدرت هایی مانند روسیه  و چین به عنوان بازیگرانی در منطقه حضور دارند و اگر چه شرایط بسیار پیچیده و نگران کننده است، اما به نظر من دنیا باید در مورد آینده‌ی منطقه‌ی خاورمیانه و قضیه‌ی فلسطین به طور جدی تصمیم بگیرد؛ چرا که در غیر این صورت ما شاهد یک جنگ فرسایشی و طولانی خواهیم بود.

رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه‌ی شهادت‌طلبی رزمندگان فلسطینی و نقش و تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت برای ریشه‌کنی ظلم و درنده‌خویی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مسلما فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس تاثیر بسزایی در عزم و اراده مردم فلسطین و سایر نیروهای مقاومت در منطقه داشته و دارد و نقش جمهوری اسلامی ایران اگر از نقش کشورهای اسلامی بیشتر نباشد کمتر هم نیست. امیدواریم این فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس یک گسترش معقول و منطقی در بین مسلمانان منطقه و به خصوصص نسل جوان داشته باشد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جمع بندی خود از نحوه‌ و چگونگی رسیدگی به برنامه هفتم توسعه در بخش ایثارگران در صحن علنی خاطرنشان کرد:  مصوباتی که تا الان در صحن علنی به تصویب نمایندگان ملت رسیده است مربوط به سایر بخش های کشور است و در خصوص ایثارگران باید بگویم برای انجام اصلاحات بیشتر، بخش مربوط به ایثارگران به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است.

امیدوارم پس از اصلاحات ضروری شاهد مصوبات خوبی برای ایثارگران در برنامه هفتم برای پنج‌سال آینده باشیم و ان‌شاءالله با مصوبات خوب ایثارگری، نمایندگان ملت دین خود و مجلس  شورای اسلامی را نسبت به این عزیزان ادا کنند.

*معرفی

اینستاگرام
سلام ، امروز یک آبان ماه موقع اذان ظهر است هنوز حقوق مهرماه کارکنان دولت پرداخت نشده است. اکنون برخی دشمنان داخلی از این موضوع سوء استفاده کرده و با تمسخر مدعی شدند عدم پرداخت حقوق به پرسنل دولت بدلیل هزینه های کمک ایران به جنگ بوده لذا از مسئولان دولت سوال میکنیم گرچه یقین داریم علت عدم پرداخت حقوق ادعای مضحک دشمنان داخلی نیست بلکه تغییر در مبلغ حقوق است لیکن چرا ترتیبی اتخاذ نکردند تا تغییر در حقوق کارکنان دولت سر وقت پرداخت شود تا گزک تمسخر و طعنه به دست دشمنان داخلی نظام ندهند؟
معمولا کارمندان دولت اقدام به صدور چک برای هزینه های مختلف از جمله اجاره خانه در تاریخ یکم هر ماه میکنند و سررسید چک بدون موجودی مساوی با برگشت چک است که موجب مشکلات بسیاری برای کارمندان میگردد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi