شناسه خبر : 104786
یکشنبه 30 مهر 1402 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری همایش ملی شهدای غریب در اسارت و یادواره شهدای ۱۲ ساله استان بوشهر

برگزاری همایش ملی شهدای غریب در اسارت و یادواره شهدای 12 ساله استان بوشهر

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از تشکیل ستاد همایش ملی شهدای غریب در اسارت خبر داد و گفت: این همایش بهار سال آینده و یادواره شهدای ۱۲ ساله استان بوشهر آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، نعمت الله غلامپور صبح امروز در جلسه برگزاری یادواره 4 شهید 12 ساله خط مقدم استان بوشهر با محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه، اظهار داشت: فاجعه نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی و حمله وحشیانه به مردم مظلوم غزه در تاریخ جهان بی‌نظیر است.

وی قتل و عام مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع توسط اسرائیل غاصب در فلسطین را نمونه آشکار نقض حقوق بشر دانست و گفت: حمایت‌ مجامع بین‌المللی جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و مدعیان حقوق بشر جهان در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر خود می‌کشد گفت: شکست و اضمحلال رژیم غاصب اسرائیل نشان از پیروزی نهایی ملت بزرگ فلسطین دارد.

غلامپور در ادامه با تجلیل از رشادت و حماسه‌آفرینی شهدای گرانقدر در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان استان بوشهر در 8 سال دفاع مقدس در عملیات سه جبهه دریایی، هوایی و زمینی حضور فعال داشتند و حماسه جاویدان خلق کردند.

وی به نقش رزمندگان نوجوانان در 8 سال دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: نوجوانان شهید دانش‌آموز استان بوشهر ابرمردانی بودند که با سن کم حماسه آفریدند و به جامعه درس غیرت و شرف دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ضمن تشریح نقش نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس و پاسداری از کیان انقلاب اسلامی ایران گفت: نوجوانان شهید دانش‌آموز استان بوشهر با جانفشانی نام خود را بر صفحه پر شکوه انقلاب اسلامی تا ابد حک کردند.

غلامپور شناساندن این‌ ایثارگران بزرگ تاریخ ایران اسلامی برای الگوبرداری به نوجوانان و جوانان و نسل‌های آینده را یک ضرورت دانست و افزود: در میان شهدای استان بوشهر 4 شهید 12 ساله شامل سید علی طاهری‌نژاد از دشتستان، ناصر رازی از شهر بوشهر و حسین صافی و محمد لر از شهرستان جم وجود دارد که در خط مقدم جبهه به شهادت رسیدند.

وی از برگزاری یادواره این شهدا در ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: یادواره 4 شهید 12 ساله استان بوشهر 8 آبان ماه سال جاری با حضور دانش‌آموزان در دشتستان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر از برگزاری یادواره شهدای غریب خبر داد و اضافه کرد: در راستای همایش ملی شهدای غریب و با همکاری ستاد آزادگان استان بوشهر یادواره شهدای غریب در اسارت بهار سال آینده در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: استان بوشهر دارای 13 شهید سرافراز در اسارت است که غریبانه و مظلومانه در اردوگاه‌ها و شکنجه‌گاه‌های نیروهای بعثی عراق و مزدور آمریکا به شهادت رسیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi