شناسه خبر : 104805
یکشنبه 30 مهر 1402 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقویم ایثار و شهادت در راستای معرفی ایثار مردم کردستان تدوین می‌شود

فاش نیوز - «شهسواری» گفت: تفاهم‌نامه تدوین تقویم ایثار و شهادت کردستان در راستای معرفی ایثار و فداکاری‌های مردم استان و احیای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین می‌شود.

کد خبر: ۶۲۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ - 22October 2023
 

تقویم ایثار و شهادت در راستای تبیین و معرفی ایثار مردم کردستان انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، تفاهم‌نامه انجام طرح تحقیقاتی تدوین تقویم ایثار و شهادت کردستان میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه آزاد اسلامی استان در محل اداره کل بنیاد شهیدکردستان منعقد شد.

«علیرضا شهسواری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در این مراسم اظهار داشت: این طرح تحقیقاتی در راستای تبیین و معرفی ایثار و فداکاری‌های مردم کردستان در دوران معاصر بویژه بعد از انقلاب اسلامی و همچنین احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود.

وی به وقایع خاص و منحصربفرد ایثار و فداکاری‌های مردم کردستان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به این استان، از کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام بردند و فرمودند شهدای این استان مظلومانه‌تر و غریبانه‌تر به شهادت رسیدند که این امر یک حقیقت و برای همگان کاملا هویدا، ملموس و قابل درک است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: کردستان مظهر وحدت و همدلی است و این وحدت و همدلی در صحنه‌های مختلف نشان داده شد و تقدیم بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید به انقلاب و نظام اسلامی سند افتخار برای مردم کردستان است و بی‌گمان تدوین تقویم ایثار و شهادت استان یکی از ابزار‌های ماندگاری این ایثار و فداکاری و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان است.

«قباد میمنت آبادی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم از آمادگی مجموعه دانشگاه برای انجام هرچه بهتر این طرح خبر داد و گفت: دانشگاه بستر مناسبی برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز جامعه است.

وی یادآور شد: امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری‌های مشترک با مجموعه ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های ایثارگران این استان در هشت سال جنگ تحمیلی با عنوان «تقویم ایثار و شهادت» به نحو مقتضی تدوین و منتشر شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi