شناسه خبر : 104839
دوشنبه 01 آبان 1402 , 15:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیچ مسئولی به داد این جانباز نرسید

لطف الله علیپور - خاطره شنیدنی از یک جانباز که هیج وقت مسئولی جواب نداده

ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی و مسئولین مربوطه، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، خواستم درددلی و مطالبی با مسئولین مربوطه علی الخصوص افرادی که به نام شهدا و ایثارگران ارتزاق می کنند، داشته باشم.

 بنده جانباز 15 درصد اعصاب و روان بنا به تشخیص دکترین عزیز که به مصلحت بنیاد هست تشخیص داده شده ام. در عین حالی که از اول مجروحیت که بر اثر اصابت موج انفجار و پرتاب شدن از بالای کوه به دره که آسیب جدی به پا و کمر وارد شده و آن همه مشکلات روحی و روانی که با قرص درمان می شویم و با گذشت 34 سال الان هم شب ها کابوس و هراس... هست و خیلی از شب ها زبان و لب های خود را به شدت گاز گرفتن و بر اثر آن درد و رنج تحمل کردن است و همچنین عارضه سقوط به دره، درد کمر و پا کشیدن و عدم توانایی ها و مشکلات دیگر که می دانم حوصله شنیدن ندارید می گذرم.

 جناب مسئول ((پروانه سوخت شمع فروریخت شب گذشت)) ان شالله در عالم قیامت در محضر مولا و اماممان حضرت امام خمینی(ره) و شهدا در پیشگاه خداوند متعال خواهیم بود. اگر برخی از شماها باور ندارید، ما بر حسب باورمان قدم برداشتیم و بر آن استواریم.

با توجه به اینکه از این نامه ها خیلی دریافت کردید و ذهنتان پر است و حوصله خواندن هم ندارید اما لازم دانستم چند مطلب را یادآوری و پیشنهاد کنم.

1 – در تعیین درصد جانبازی عوارض قرص ها وسایر موارد را در نظر بگیرید، چون تمام داروها عوارض دارند.

2 – در گروه اعصاب و روان صرف آن نیست بلکه دردها و مشکلات ناشی از آن فرد را مبنلا به دردهای دیگر به تروئید، دیابت، فشار خون و... مبنلا می کند، در تعیین درصد لحاظ گردد.

3- خیلی از جانبازان و ایثارگران کمتر از 25 درصد نتوانستند ادامه تحصیل دهند، فرصت را با پرداخت شهریه به خود این عزیزان برگردانید.

4- ایثارگران و جانبازان توانایی پول پرداختن ندارند دکتر بروند و دارو تهیه کنند. با دکترین متخصص و داروخانه ها و مراکز توانبخشی خودتان قرارداد ببندید و با بیمارستان های دولتی خصوصا که وزیر محترم بهداشت درمان انسان متدین است.

5 – نمایندگان محترم مجلس را مجاب کنید طرح تسری 25درصد را تصویب کنند.

اینستاگرام
سلام ، مواردی که دوست عزیز پیشنهاد کرده در قانون خدمت رسانی به ایثارگران وجود دارد اما هیچوقت توسط مسئولان بنیاد اجرا نشد در چند سال گذشته مسئولان بنیاد از تریبون رسمی اعتراف کردند که بین سی تا هفتاد درصد از قانون اجرا میشود لذا طبق قوانین بالادستی هرگونه ترک قانون جرم است.
سلام ، نمایندگان مجلس و مسئولان دولت انواع تسهیلات را برای جانبازان در نظر گرفتند اما دستگاه های اجرایی با ترفندهای مختلف علیرغم دریافت بودجه سالیانه مربوط هیچگونه تسهیلاتی درنظر نگرفتند. برای مثال وام مسکن که دارای شرایط خاص برای ایثارگران است اما بانک علاوه بر دریافت بودجه مربوط طبق همان آیین نامه عمل کرده که با مردم عادی اقدام کردند و هیچگونه تسهیلاتی اعم از سال ساخت و سالهای بازپرداخت و غیره را لحاظ نکردند.
در شرکت برق تعرفه مصرف برق برای جانبازان در نظر گرفتند اما در عمل با بهانه ها و ترفندهای مختلف عمل نکردند و تعرفه عادی حساب کردند برای مثال برای تعرفه برق میگویند قرارداد باید دارای هولوگرام باشد در حالیکه قرارداد عادی و فاقد هولوگرام باشد تعرفه جانبازی را لحاظ نمیکنند اما بودجه سالیانه را دریافت میکنند.
از اینگونه موارد بسیار است که نمایندگان مجلس و دولت تسهیلاتی برای ایثارگران منظور کردند اما دستگاه اجرایی مربوط با بهانه های مختلف اقدام نکردند گرچه بودجه مربوط به تسهیلات ایثارگران را بطور سالیانه دریافت کردند.
در حقیقت بودجه های کلانی که مجلس سالیانه به دستگاههای اجرایی پرداخت میکند در عمل به ایثارگران نرسیده است و معلوم نیست بودجه های دریافتی را کجا هزینه میکنند. اینگونه موارد جزو مفاسد اداری محسوب میشوند و دستگاههای نظارتی بدلیل اینکه مفاسد عمومیت دارند میبایست راسا اقدام کنند.
با سلام و عرض ادب و احترام نمایندگان مجلس اگر هزار مصوبه برای جانبازان تصویب کرده باشد یکی از این مصوبات اجرای نمی شود بنده محمد علی شاکری جانباز زیر ۲۵در بیکار که از صدمات ناشی از جنگ رنج می برم تمام داشته بنده یک واحد آپارتمان ۶۰متری است رفتم بنیاد وام مسکن بگیرم گفتند باید مسکن خریدار ی کنی این در حالیست که ناچار م همین واحد ۶۰متری را هم بفروشم اگر بنیاد وام مسکن را می داد زن و بچه ام دربدر نمی شدند بنده که خواب ندارم اول نمی شود با مبلغی که بنیاد می دهد مسکن خرید گیرم که شصت متر بشود شصت پنج متر چه تفاوتی به حال بنده دارد تمام این مصوبات مجلس در اجرا فقط در حد حرف است تصویب مهم نیست اصل اجراست که کاری عمر را تمام شد انجام نشد کجا رفتند مردان بی ادعا که تحت هر شرایطی در سخت ترین شرایط ها حتی به قیمت جان کنار یکدیگر بودیم انتظار ما در این زمان بیجاست هزاران مصوبب مجلس به اندازه یک دقیقه آن زمان که هیچ مصوبه ای هم در کار نبود اجرا نمی شود والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi