شناسه خبر : 104880
چهارشنبه 03 آبان 1402 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمعی از جانبازان در حمایت از مردم غزه به کوه «خضر نبی» صعود کردند

فاش نیوز - جمعی از جانبازان قطع پا، شیمیایی و اعصاب و روان در محکومیت کشتار مردم بی‌گناه غزه به کوه خضر نبی(ع) صعود کردند و در آنجا شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

جمعی از جانبازان در حمایت از  مردم غزه به کوه «خضر نبی» صعود کردند

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، صبح امروز جمعی از جانبازان قطع پا و قطع عضو، جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان در حمایت از مردم بی‌گناه غزه و اعلام همبستگی با این مردم ستمدیده، به کوه خضرنبی(ع) صعود کردند و ضمن برافراشتن پرچم فلسطین، در آنجا شعار «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

این  حرکت به صورت خودجوش توسط جانبازان و ایثارگران استان قم انجام گرفت و نزدیک به ۱۰۰ نفر از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس بعد از زیارت ۱۴ شهید گمنام که در دامنه کوه خاکسپاری شده‌اند، به بالای کوه صعود کردند.

بعد از این صعود، جانباز قهرمان «رضا ترابی» توسط همرزمانش تجلیل شد. رضا ترابی، دو مدال طلا و یک نقره در مسابقات دوومیدانی رده سنی پیشکسوتان کشور کسب کرده است.

کوه معنوی «خضر نبی» قم در بلندای ۳۰۰ متری از زمین قرار دارد و باستان‌شناسان معتقدند در این کوه بیش از ۳ هزار سال پیش غاری وجود داشته که احتمالاً محل نیایش و عبادت حضرت خضر(ع) بوده است.

سال ۱۳۸۱ بود که تعداد ۱۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دامنه این کوه خاکسپاری شدند که تدفین این تعداد شهید گمنام در یک مکان در کشور بی سابقه است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi