شناسه خبر : 104952
شنبه 06 آبان 1402 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهبود مهمترین شاخص‌های عملکردی بانک دی

فاش نیوز - اقدامات اصلاحی بانک دی در سال 1401، اکنون در صورت‌های مالی بانک نمایان شده و امید آن می‌رود که با ادامه این روند، در سال جاری شاخص‌های عملیاتی و نظارتی این بانک بیش از این نیز بهبود یابد.
 
بهبود مهمترین شاخص‌های عملکردی بانک دی

به گزارش ایثار، اخبار شرکت‌ها؛ بانک دی با طراحی یک برنامه عملیاتی مدون و حساب شده، ضمن شفاف سازی صورت‌های مالی، طی یک سال گذشته موفق شده دستاوردهای مطلوبی را به نمایش بگذارد که بخشی از آنها بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1401 بسیار قابل توجه است.
اصلاح ترکیب سپرده‌ها
استراتژی بانک دی در سال گذشته و سال جاری، اصلاح ترکیب سپرده ها و افزایش منابع ارزان قیمت بوده و هست. اکنون اطلاعات موجود نشان می دهد این بانک در سال مالی 1401 نسبت به سال مالی 1400، رشد 4 درصدی در سپرده های کوتاه مدت را تجربه کرده است.
همچنین رشد 50 درصدی سپرده های قرض الحسنه پس انداز و رشد 12 درصدی سپرده های قرض الحسنه جاری، به میزان قابل توجهی قیمت تمام شده پول را در این بانک کاهش داده است.
سرمایه‌گذاری‌ها
سرمایه‌گذاری‌های بانک دی شامل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. 
صورت های مالی بانک دی نشان می‌دهد، میزان کل سرمایه‌گذاری‌های آن در سال 1401 با افزایش 85 درصدی نسبت به سال قبل به 317 هزار و 318 میلیارد ریال رسیده است.
همچنین مانده درآمد سرمایه‌گذاری‌های بانک در دوره مالی منتهی به 29 اسفندماه سال 1401 به میزان 8 هزار و 395 میلیارد ریال رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 74 درصد افزایش نشان می‌دهد.
فروش اموال مازاد
بانک دی همچنین در نظر دارد در راستای اجرای مفاد ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بخشنامه خالص دارایی ثابت بانک مرکزی، فرایند واگذاری املاک تملیکی را تسریع کند.
این کار به طور هم زمان باعث افزایش درآمدهای بانک، نسبت های نظارتی و نسبت کفایت سرمایه خواهد شد. 
صورت‌های مالی بانک دی نشان می‌دهد که این بانک در سال 1401 طی 12 فقره مزایده برگزار شده، یک هزار و 706 میلیارد ریال از این محل درآمد د اشته است.
مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال 1401، روز چهارشنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi