شناسه خبر : 105102
سه شنبه 09 آبان 1402 , 13:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرانس‌پرس: ایران دست خود را رو نمی‌کند اما همه گزینه‌ها را روی میز دارد

فاش نیوز - خبرگزاری فرانسه در گزارشی تاکید کرد: ایران دست خود را در مورد گسترش جنگ غزه رو نمی‌کند.
فرانس‌پرس نوشت: جمهوری اسلامی ایران هر روز به اسرائیل و آمریکا هشدار می‌دهد و تهدیدهایی علیه این دو را اعلام می‌کند، بی‌آنکه دست خود را، در صورت منطقه‌ای شدن جنگ اسرائیل و حماس، از حالا رو کند.
از ابتدای این جنگ که با حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته آغاز شد، ایران در موضع‌گیری‌های شفاهی صریحاً حمایت خود را از گروه حماس و حمله نظامی آن به اسرائیل اعلام کرد، هرچند هرگونه نقش خود را در این حمله انکار نمود.
ایران راهبرد خود را در قبال جنگ جاری میان اسرائیل و حماس در خفا تعیین می‌کند، به‌طوری که دشمنان اصلی آن، یعنی اسرائیل و آمریکا، و همین‌طور جامعه جهانی دائماً مجبور باشند انگیزه‌ها و اهداف او را حدس بزنند.
خبرگزاری فرانسه سپس به نقل از برخی کارشناسان در داخل و خارج از ایران افزوده: جمهوری اسلامی تمام گزینه‌ها را در قبال این جنگ مدنظر دارد تا بتواند خود را با تحولات تطبیق دهد.
یک پژوهشگر مسائل بین‌المللی در تهران، و یک پژوهشگر دیگر ایرانی در آلمان، به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که در حال حاضر حکومت ایران مایل نیست که مستقیماً درگیر جنگ اسرائیل و حماس شود و کل اقدام خود را به دادن هشدار درخصوص گشایش جبهه‌های جدید درگیری علیه اسرائیل توسط حزب‌الله لبنان یا دیگر نیروها تحت عنوان «محور مقاومت» محدود می‌سازد.
یک تحلیلگر سیاسی، به خبرگزاری فرانسه گفت: هنوز پیش‌بینی واکنش حکومت ایران ناممکن است، اما، اگر جنگ منطقه‌ای بشود و طرف‌های درگیر در جنگ، منافع تهران را هدف بگیرند، ایران ناچار خواهد شد واکنش نشان بدهد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ محمدرضا آشتیانی، در روزهای گذشته هشدار داد که «هر اقدام نسنجیده‌ای با واکنش قوی تهران رو‌به‌رو خواهد شد.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi