شناسه خبر : 105147
پنجشنبه 11 آبان 1402 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نتانیاهو:

جنگ سختی است خسارات دردناکی در انتظارمان است

فاش نیوز - با افزایش تلفات صهیونیست‌ها در غزه، رهبران صهیونیست نیز به دشواری جنگ در غزه اذعان دارند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده است که «نیروهای اسرائیلی هزینه و تلفات سنگینی را در درگیری‌های اخیر در غزه متحمل شده‌اند» و «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست‌وزیر جنگ نیز رو‌به‌روی دوربین اعتراف کرد که ما در یک جنگ سخت هستیم و زیان‌های دردناکی در پیش خواهیم داشت.

حدود چهار هفته از عملیات موفق فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین موسوم به عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد. در 10 روز گذشته صهیونیست‌ها در چند مرحله تلاش کردند تا عملیات زمینی خود در غزه را به پیش ببرند، اما عملیات زمینی نیروهای صهیونیستی در غزه در 5 مرحله اول بدون هیچ پیشروی و با بن‌بست کامل و عقب‌نشینی آنها همراه بود. از سه روز گذشته هم صهیونیست‌ها ادعای ورود به بخش‌هایی از شمال غزه را مطرح کردند، اما آنها همزمان اذعان دارند که کارشان برای ورود زمینی به غزه بسیار سخت است و آمار تلفات آنها هم دشواری پیشروی زمینی را نشان می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرده که فقط در عملیات روز سه‌شنبه در غزه حداقل 18 نظامی خود را از دست داده، اما منابع غیررسمی آمار تلفات صهیونیست‌ها را بسیار بیشتر می‌دانند. گروه مقاومت حزب‌الله در شمال لبنان نیز تایید کرده است که از آغاز درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر در مناطق شمالی حداقل 120 نظامی صهیونیست کشته شده‌اند. همچنین آمار رسمی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که تا روز بیست و ششم جنگ علیه غزه، حداقل 332 نظامی کشته شده‌اند. این آمار زیاد تلفات نظامیان، بیش از هر چیز کار دشوار و سخت ارتش پرادعای رژیم اسرائیل برای جنگ زمینی در غزه را نشان می‌دهد.
رهبران صهیونیست نیز به دشواری جنگ در غزه اذعان دارند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده است که «نیروهای اسرائیلی هزینه و تلفات سنگینی را در درگیری‌های اخیر در غزه متحمل شده‌اند» و همزمان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته است که در غزه، نبرد تن به تن در حال انجام است و در این درگیری‌ها تعدادی از نظامیان خود را از دست دادیم. نکته جالب آنجاست که یکی از فرماندهان میدانی «سرایا القدس» اظهار داشت که اگر رهبران تل‌آویو فقط شمار تلفات خود را اعلام کنند کابینه نتانیاهو فوراً سقوط می‌کند. خود «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست‌وزیر جنگ نیز رو‌به‌روی دوربین اعتراف کرد که ما در یک جنگ سخت هستیم و زیان‌های دردناکی در پیش خواهیم داشت. 
کار سخت جنگ زمینی
ارتش رژیم صهیونیستی در غزه با یک ارتش منظم و رسمی رو‌به‌رو نیست. گردان‌های عزالدین قسام عمدتاً متشکل از جنگجویان مسلح به سلاح سبک، نارنجک‌اندازهای خودکار و موشک‌های ضدتانک هستند. همین توانایی و تجهیزات را اعضای «گردان‌های قدس جهاد اسلامی» فلسطین نیز دارا می‌باشند. در واقع در غزه هیچ تشکیلات زرهی منظمی وجود ندارد که صهیونیست‌ها بتوانند به‌طور مشخص با آن رو‌به‌رو شوند، بلکه ارتش رژیم صهیونیستی با گردان‌های متعدد و بسیار گسترده‌ای از چریک‌های مسلح رو‌به‌رو هستند. نیروهایی که در فضای شهری متراکم غزه ریشه کرده‌‍‌اند. از بین بردن این گردان‌های مخفی و پراکنده برای ارتش رژیم صهیونیستی تقریباً غیرممکن است.
علاوه‌بر این، کارگاه‌های نظامی حماس اکنون تقریباً تمام تسلیحات مورد نیاز نیروهای فلسطینی را تولید می‌کنند. نابودی این کارگاه‌های کوچک و گسترده در سطح نوار غزه بسیار دشوار است. برخی از کارگاه‌های تسلیحاتی و انبارهای اسلحه حماس پس از بمباران‌های هوایی در زیر آوار ساختمان‌ها مدفون شده و برای صهیونیست‌ها قابل دسترس نیستند، اما حماس قادر است این کارگاه‌ها را با شناخت دقیقی که از مکان آنها دارد، حتی در زیر آوارها فعال کند و فعالیت خود را از سر گیرد. بمباران هوایی برای صهیونیست‌ها اکنون دردسر شده، چون آوارهای فرو ریخته اکنون پوششی برای پنهان شدن چریک‌‍‌ها در سطح خیابان‌های غزه هستند. علاوه‌بر این حضور اسرای اسرائیلی یکی دیگر از موانع پیشروی عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود.
چالش‌های بشردوستانه
اگرچه تاکنون رژیم صهیونیستی به موج جهانی اعتراضات ضداسرائیلی بی‌توجه بوده و بمباران غزه را با شدیدترین شکل ممکن انجام داده است، اما با گسترش اعتراضات از شرق آسیا تا قلب آمریکا هزینه بمباران و جنگ زمینی در غزه بسیار زیاد شده و حجم اعتراضات جهانی علیه رژیم اسرائیل آن‌قدر زیاد شده که تل‌آویو دیگر قادر به چشم‌پوشی از مخالفت‌های جهانی نیست. وزیر حقوق بشر اسپانیا و چند نماینده پارلمان اروپا در سخنانی خواستار محاکمه نتانیاهو به جرم جنایت جنگی شده‌اند و همزمان جنبش‌های تحریم اسرائیل در بسیاری از کشورها شکل گرفته است. در مالزی و پاکستان شهروندان خواستار عدم واردات کالاهای صهیونیستی و خرید و فروش هرکالایی شده‌اند که به رژیم صهیونیستی مرتبط است. تصاویر احساسی منتشر شده از کودکان و شهروندان فلسطینی تأثیر قابل توجهی بر مردم و سیاست‌گذاران در سراسر جهان داشته و فضای افکارعمومی جهانی را با فلسطین هم‌نوا کرده است.
زیان سیاسی جنگ طولانی در غزه 
در نهایت، مشخص نیست که رژیم صهیونیستی تا چه زمانی در غزه خواهد بود، اما هرچه جنگ بیشتر طول بکشد، پتانسیل گسترش خشونت‌ها علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 بیشتر خواهد شد و احتمال تشدید تنش با حزب‌الله و بروز یک جنگ جدید با حزب‌الله در مناطق شمالی بسیار بیشتر می‌شود. همچنین ادامه حضور نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث سرایت بی‌ثباتی سیاسی به سایر کشورهای جهان عرب خواهد شد. حتی اگر همزمان با اشغال غزه جنگ جدیدی در منطقه رخ ندهد، افکارعمومی جهان عرب، رهبران نزدیک به تل‌آویو را کنار خواهد زد و فضا برای قدرت‌گیری رهبران همسو با مقاومت فلسطین در سایر کشورهای عربی هموار می‌‎شود. در واقع ادامه حضور نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به تضعیف جایگاه و نفوذ دوستان عربی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد و مسیرهای گذشته عادی‌سازی از جمله با کشورهایی مانند اردن و مصر را نیز به کوران و بن‌بست خواهد کشاند. از زمان جنگ در غزه، مردم اردن هیچ شبی را بدون تظاهرات و اعتراضات ضداسرائیلی رو‌به‌روی سفارت رژیم صهیونیستی در امان به صبح نرسانده‌اند و در لبنان و ترکیه نیز اعتراضات بسیار گسترده‌ای علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است.
آغاز جنگ منطقه‎‌‎ای
پس از ورود یمن به تحولات فلسطین، روزنامه عبری معاریو در گزارشی اعلام کرد که می‌توان گفت جنگ در سطح منطقه‌ای آغاز شده است. دستیار وزیر دفاع آمریکا هم گفته است که کماندوهای آمریکایی برای کمک به یافتن ۲۰۰ اسیر حماس در اسرائیل (فلسطین اشغالی) حضور دارند. کریستوفر مائر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفت: «ما داریم برای انجام چند کار به اسرائیلی‌ها کمک می‌کنیم.»
حس پیروزی در میان ساکنان غزه
یکی از موسسان گردان‌های قسام هم پیرامون وضعیت این روزهای غزه گفته است که امروز مردم غزه همان حس فاتحانه‌ای را دارند که انگلیسی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم و غلبه بر نازی‌ها روی خرابه‌های لندن و در کنار کشته‌های خود داشتند و ما هم  مطمئن هستیم که بعد از غلبه بر صهیونیست‌ها خرابه‌ها را آباد و کشور خود را به بهترین شکل خواهیم ساخت. به گفته این مقام فلسطینی، امروز حزب‌الله و حشدالشعبی و انصارالله که در ارتباط با ایران هستند همگی مشغول درگیری با اسرائیل و آمریکا هستند و همین موجب شده محاسبات نظامی رژیم به‌هم بریزد و انتظاری برای حضور مستقیم ایران نیست. این فرمانده نظامی همچنین هشدار داده است که حماس ۴۰ هزار نیروی رزمی در آماده‌باش و ۶۰ هزار نیروی احتیاط دارد و غیر از حماس دو نیروی جهادی دیگر هم در غزه یگان‌های خود را دارا هستند، لذا در صورت حمله زمینی به غزه، دنیا از عملکرد حماس متعجب خواهد شد. قدرت عملیات حماس در سه ضلع زمینی، هوایی و دریایی است.
ادامه شکست‌های بین‌المللی
رژیم صهیونیستی در نظام بین‌الملل هم در حال شکست است و کشورهای آمریکای لاتین یکی پس از دیگری روابط خود را با تل‌آویو قطع کرده و یا کاهش می‌دهند. پس از قطع رابطه کامل کلمبیا با رژیم صهیونیستی، دولت‌های شیلی و بولیوی نیز سفرای خود از تل‌آویو را فراخواندند و اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. سفیر بولیوی هم در سازمان ملل گفته است که دیگر اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، چون فلسطین آزاد فقط یک آرمان مردم فلسطین نیست، بلکه مسئله عدالت جهانی است. سفیر بولیوی همچنین افزوده به برادران و خواهرانمان در فلسطین بار دیگر تأکید می‌کنم که شما تنها نیستید، بولیوی در کنار شما ایستاده است و مردم جهان نیز با شما هستند. «لیور حیات»، سخنگوی وزارت خارجه رژیم اسرائیل نیز پس از آن که دولت بولیوی اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع می‌کند، گفت اقدام بولیوی نشان‌دهنده سرسپردگی‌اش به ایران است. اعضای کمیته اطلاعاتی پارلمان کره شمالی هم اعلام کردند که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مقامات این کشور دستور داده به دنبال راه‌هایی برای کمک همه‌جانبه به فلسطین و مردم غزه باشند.
نفوذ مبارزان قسام به پشت خطوط دشمن در ایرز
مجاهدان قسام در غرب منطقه ‌ایرز به پشت خطوط دشمن نفوذ کرده و گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و 3 نظامی را از فاصله صفر از پای درآوردند. گردان‌های قسام اعلام کرد که گروهی از مبارزان این گردان‌ها به داخل پایگاه نظامی اسرائیلی «ابو مطیبق» در شرق استان مرکزی یورش برده و موفق به انهدام برج مراقبت و ارتباطات اصلی دشمن در این منطقه شدند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi